MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Precis. Han klättrar ju försiktigt upp på bilen för att det ska bli sjyssta PR bilder för BMW och de har ju garanterat fått mer uppmärksamhet nu än om han stått framför bilen och gjort tummen upp.
För att inte tala om hur mycket uppmärksamhet de hade fått om han slängt hjälmen i vindrutan :3freak
 
2789838 Jag är en gubbe :fakta
Fel.
Du är en tråkig gubbe. :)

----------------------------------
Jerry Burgess and Valentino Rossi, the toughest duo in motorcycle racing, began the verbal process of softening up their opponents - after they had already crushed them on the track in the final pre-season MotoGP test session at Jerez at the weekend.

The pair - renowned for their ability to wage scorched-earth psychological warfare - let the world know that they're feeling relaxed and ready for battle after Rossi set the fastest time on the 2.748-mile track with his Yamaha M1.

Burgess, the greatest crew chief of modern times, said in his famously laid-back Aussie-speak: "One would like to think we have a good bike for all circuits." Translation into pitlane-ese: "We're coming to get you, you bastards, and this time we're making no mistake."

Meanwhile his sidekick Rossi, fresh from pasting a record 1m 38.394-second lap onto the Jerez asphalt and winning a new BMW in the process, said: "The bike is great fun to ride because I am very fast in the corners. I always try to find the limit with a qualifying tyre, but it's difficult with this bike because it's so good. The bike is braking well and the balance is good. We have no problems."

Burgess also dispelled two rumours that were circulating in the paddock at Jerez - the first that 2007's higher-revving 800cc bikes may risk running out of fuel on the final lap of a race now that fuel tank size has been reduced again to just 21 litres.

"We have more engine than we have fuel to run - but you still don't run out of fuel," Burgess said. "Maybe the guys won't finish the slowing-down lap after the chequered flag, but with the management systems that we have now they won't run out in the race."

He also denied suggestions that teams would have to soften the power output of their engines in order to meet out the fuel at circuits where consumption is higher.

Burgess also rubbished thoughts that in sticking to an in-line four-cylinder engine, Yamaha is at any disadvantage over the V4s which now dominate the MotoGP grid. Only six in-line fours remain in MotoGP - two factory Kawasakis, two factory Yamahas, and the two M1s run by the Dunlop Tech 3 team - while Honda and Ilmor have joined Ducati and Suzuki's trend, making 16 V4s.

Does a V4 have certain advantages in layout, compactness and narrowness that could start to make the in-liners look vintage?

"On a V4 you've got cams on the back of the engine and a lot more to drive on the engine which could make it a lot heavier," Burgess said. "We have not seen any major flaws in our engine, and I've never seen a V4 win a MotoGP championship yet. And anyway, if everyone did the same thing we might as well all make sticker bikes!"

With the typically Burgess bring-it-on talk, he added: "The better rider didn't win the championship last year. As a team we worked hard and got up, [then] got knocked down again, but it's only made us stronger."

Rossi concluded: "It's always important to beat your rivals. Every test and practice is a battle. It means nothing in championship points, but it shows your potential."

The message is clear: Burgess and Rossi may already have won five MotoGP titles together, but the fire burns as strongly as ever for 2007.
 
Last edited:
För att inte tala om hur mycket uppmärksamhet de hade fått om han slängt hjälmen i vindrutan :3freak


Ja..., elller varför inte gjort en Jerry lee lewis direkt o tuttat fyr på fanskapet..., den var ju ändå gratis....:D

Min husgud är Wayne Rainey. :mattias


Precis. Han klättrar ju försiktigt upp på bilen blablablablalb o bla

Spelar ingen roll hur försiktig han försökte vara så lär han ha både repat o bucklat lacken, syntes ju tydligt att plåten bågnade när han ställde sig på taket...:näsblod

Jag tyckte jag är en gubbe men jag framstår ju som en ung rebell...

Du e ingen gubbe, du e bara tråkig...:pannkyss
 
Last edited:
Spelar ingen roll hur försiktig han försökte vara så lär han ha både repat o bucklat lacken, syntes ju tydligt att plåten bågnade när han ställde sig på taket...:näsblod
Plåten bågnade lite på taket men det är ju något en plåt klarar av. Jag lämnar den här diskussionen nu men tycker fortfarande det som skrevs i början var grovt överdrivet.

Du e ingen gubbe, du e bara tråkig...:pannkyss
Ont förtal. :mad:
Jag är fan både tråkig och gubbe.. :kulspruta
 
Toppfartsnoteringarna från IRTA-testet säger rätt tydligt att Ducati är den snabbste hojen. Alla 4 ordinarie Ducati-förarna är oftast i topp 6 och även deras testförare lyckas hålla sig innom topp 6 med ibland. Även Pedrosa lyckas få till bra toppfart.

Fredag
1. Stoner (Ducati) 269.5 km/h
2. Pedrosa (Honda) 268.3 km/h
3. Guareschi (Ducati) 266.8 km/h
4. Capirossi (Ducati) 266.8 km/h
5. Ito (Ducati) 266.5 km/h
6. Barros (Ducati) 266.5 km/h

Lördag
1. Stoner (Ducati) 274.2 km/h
2. Pedrosa (Honda) 273.8 km/h
3. Ito (Ducati) 273.5 km/h
4. Barros (Ducati) 273.5 km/h
5. Capirossi (Ducati) 272.9 km/h
6. Guareschi (Ducati) 272.9 km/h

Söndag förmidag
1. Stoner (Ducati) 277.6 km/h
2. Barros (Ducati) 274.5 km/h
3. Capirossi (Ducati) 274.3 km/h
4. Pedrosa (Honda) 273.5 km/h
5. Ito (Ducati) 273.5 km/h
6. Elias (Honda) 272.5 km/h

Söndag BMW Award
1. Stoner (Ducati) 277.3 km/h
2. Barros (Ducati) 273.9 km/h
3. Ito (Ducati) 272.7 km/h
4. Capirossi (Ducati) 272.5 km/h
5. Hofmann (Ducati) 272.2 km/h
6. Pedrosa (Honda) 271.3 km/h

Söndag eftermidag
1. Capirossi (Ducati) 270.3 km/h
2. Barros (Ducati) 269.4 km/h
3. Pedrosa (Honda) 268.3 km/h
4. Stoner (Ducati) 268.1 km/h
5. Hofmann (Ducati) 268.0 km/h
6. Hayden (Honda) 267.1 km/h
 
Last edited:
250 har för första gången testat med bra väder. Men det krävdes att dom fick åka till Qatar då. Lite blåsigt var det dock där.


Dag 1.
2007-02-28

1. Alvaro Bautista - Master MVA Aspar aprilia -2.00.620
2. Alex de Angelis - Master MVA Aspar aprilia - 2.01.289
3. Jorge Lorenzo - Spain's No.1 aprilia - 2.01.529
4. Andrea Dovizioso - Humangest Honda - 2.01.616
5. Roberto Locatelli - Metis Gilera - 2.02.051
6. Hector Barbera - Team Toth aprilia - 2.02.290
7. Fabrizio Lai - Campatella aprilia - 2.02.360
8. Mika Kallio - Red Bull KTM - 2.02.547
9. Thomas Luthi - Emmi Caffe Latte aprilia - 2.02.935
10.Hiroshi Aoyama - Red Bull KTM - 2.02.964
11. Shuhei Aoyama - Humangest Honda - 2'03.425
 

Bifogat

  • irta_250_1.jpg
    irta_250_1.jpg
    48.2 KB · Visningar: 29
  • irta250_05.jpg
    irta250_05.jpg
    100.9 KB · Visningar: 44
Last edited:
Ja..., elller varför inte gjort en Jerry lee lewis direkt o tuttat fyr på fanskapet..., den var ju ändå gratis....:D

Spelar ingen roll hur försiktig han försökte vara så lär han ha både repat o bucklat lacken, syntes ju tydligt att plåten bågnade när han ställde sig på taket...:näsblod

Nu kan jag inte låta bli att undra vad det är för bil vi pratar om, och var man kan läsa om den...? Segt att klicka igenom en 53-sidor... :gnissla
 
MVA Aspar med Bautista och De Angelis ser ut som favoritteamet även i 250 i år. Stilren lackning (trots mycket reklam) av en snygg hoj också.
 
Nu kan jag inte låta bli att undra vad det är för bil vi pratar om, och var man kan läsa om den...? Segt att klicka igenom en 53-sidor... :gnissla

Rossi vann en BMW M6 (?) och hoppade upp på taket och vinkade lite.
 

Bifogat

  • a100_2221.JPG
    a100_2221.JPG
    47.7 KB · Visningar: 65
  • a100_2225.JPG
    a100_2225.JPG
    43.2 KB · Visningar: 77
Last edited:
@ *superlight*

Den reklamen Rossi ger BMW, är mer värd än hela bilen. Så BMW cheferna, gnuggade bara händerna.

PS Var ute på Förenade Bil i malmö idag, dom som såg "konststycket" tyckte att det var den absolut bästa reklamen på flera år DS
 
250 har för första gången testat med bra väder. Men det krävdes att dom fick åka till Qatar då. Lite blåsigt var det dock där.


Dag 1.
2007-02-28

1. Alvaro Bautista - Master MVA Aspar aprilia -2.00.620
2. Alex de Angelis - Master MVA Aspar aprilia - 2.01.289
3. Jorge Lorenzo - Spain's No.1 aprilia - 2.01.529
4. Andrea Dovizioso - Humangest Honda - 2.01.616
5. Roberto Locatelli - Metis Gilera - 2.02.051
6. Hector Barbera - Team Toth aprilia - 2.02.290
7. Fabrizio Lai - Campatella aprilia - 2.02.360
8. Mika Kallio - Red Bull KTM - 2.02.547
9. Thomas Luthi - Emmi Caffe Latte aprilia - 2.02.935
10.Hiroshi Aoyama - Red Bull KTM - 2.02.964

Jörgen Lorensson lär ju inte vara så nöjd med att få spö med nästan en sekund av "rookien" Bautista... Tio spänn på att de kommer att hata varandra innan säsongen är slut!

"Nej för fan, han blir trött för fort och står som en säck potatis. Det hade tagit mig MAX en rond att sänka honom så att han inte kom upp på 10"

Oscar

:hihi :hihi
 
Last edited:
@ *superlight*

Den reklamen Rossi ger BMW, är mer värd än hela bilen. Så BMW cheferna, gnuggade bara händerna.

PS Var ute på Förenade Bil i malmö idag, dom som såg "konststycket" tyckte att det var den absolut bästa reklamen på flera år DS

Jo, men det är ju inte det som det handlar om :4skrika
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top