TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Välkommen tillbaks Ruaro. Vem sålde du hojen till om du kunde köpa tillbaks den efter bara ett år? Lyckades du klota med den förra året?

Ta det lugnt med din TL, hon kräver respekt. :whip
 
Så du köper igen samma hoj altså, fräckt.

Du är välkommen.

nee inte samma.. men en tiller :D

Den förra tog försäkringsbolaget.. 80k skulle det kosta att laga sa dom. men ett par veckor senare hade verkstan inte kvar den och vi fick en ny tl ägare i stan.. inte kollat upp om det är min förra än... men jag tror att verkstan hittade på massa skodor lagade upp den och sålde.
 
Last edited:
2767755 Kan ju bero på att den hojen aldrig varit i ett stycke :hihi
Ohhh, det var lite lågt Puttefnask... :hihi

Fredde:
Jag har som inga planer för vintern, jag har beställt lite prylar ifrån van, sen hänger ju allt på hur mycket jag jobbar, på mina student pengar får jag inte så himla mycket fina saker till min hoj...

Men om jag får råd till våren så ska jag nog lacka om hojen, så jag törs åka ner till skåne o Robban. :)

Sen som sagt, är ju listan lång, men pengarna saknas, som vanligt.
 
Ohhh, det var lite lågt Puttefnask... :hihi

Fredde:
Jag har som inga planer för vintern, jag har beställt lite prylar ifrån van, sen hänger ju allt på hur mycket jag jobbar, på mina student pengar får jag inte så himla mycket fina saker till min hoj...

Men om jag får råd till våren så ska jag nog lacka om hojen, så jag törs åka ner till skåne o Robban. :)

Sen som sagt, är ju listan lång, men pengarna saknas, som vanligt.

Jo pengarna som inte finns till tyvärr :(

Klart du ska komma ner till Skåne och visa upp bågen!
 
Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?
Det tycks ju finnas 3 olika modeller av PC 3 men vilken ska man välja eller säljer någon här en beg. power commander 2 kanske till en tlr :va
Om nån vet nått klokt inom detta så får ni gärna berätta, såg att pc3 usb kostade 2995 på bikeshop vilket jag tyckte var ett rätt bra pris.

Hur är det annars om man jämnför pc2 mot pc3an?
Såg att pc2 ställer också på tändingen, är den bättre än 3:an?

Alla svar är välkomna :)
 
Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?
Det tycks ju finnas 3 olika modeller av PC 3 men vilken ska man välja eller säljer någon här en beg. power commander 2 kanske till en tlr :va
Om nån vet nått klokt inom detta så får ni gärna berätta, såg att pc3 usb kostade 2995 på bikeshop vilket jag tyckte var ett rätt bra pris.

Hur är det annars om man jämnför pc2 mot pc3an?
Såg att pc2 ställer också på tändingen, är den bättre än 3:an?

Alla svar är välkomna :)



har precis fått förklarat för mej att PC3 går att ställa in med 250varvs intervall och PC2 "bara" med 500... så 3:an är väl bättre men frågan är ju om det behövs, det kan inte jag svara på iaf.:tummenupp
 
2768741 Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?
Det tycks ju finnas 3 olika modeller av PC 3 men vilken ska man välja eller säljer någon här en beg. power commander 2 kanske till en tlr :va
Om nån vet nått klokt inom detta så får ni gärna berätta, såg att pc3 usb kostade 2995 på bikeshop vilket jag tyckte var ett rätt bra pris.

Hur är det annars om man jämnför pc2 mot pc3an?
Såg att pc2 ställer också på tändingen, är den bättre än 3:an?

Alla svar är välkomna :)
Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.

En PCIII funkar dessutom annorlunda än en PCII då en PCII modifierar insignalerna till ECU'n för att lura den att justera bränslemängderna, medans en PCIII modifierar utsignalerna, dvs justerar bränslemängden direkt. Det ska gå att justera individuellt per cylinder också vilket kanske kan vara bra om man kan lyckas justera det rätt.
 
Last edited:
Ohhh, det var lite lågt Puttefnask... :hihi

Hmm, vet, f'låt :krama

Det är ju Lasse som är den stygga vargen här :hihi

Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.


:rolleyes: :rolleyes:
Jag har faktiskt en TFI liggandes i garaget...
Någon gång får jag nog tummen ur, men först måste ju motorn gå rent innan jag vill lägga till ytterligere en strul-faktor.

Men, vad jag vet är J-bone den enda i TL-Tråden som install en.
Har för mig att han var rätt nöjd, men kommer inte ihåg... :gnissla

Någon som vet var benet bor och kan åka dit, låsa in tösen i en gaderob, och dra ut benet på en TL tur??
 
Last edited:
Det är över ett år sen han loggade in på sporthoj, han lever väl fortfarande?
 
Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.

En PCIII funkar dessutom annorlunda än en PCII då en PCII modifierar insignalerna till ECU'n för att lura den att justera bränslemängderna, medans en PCIII modifierar utsignalerna, dvs justerar bränslemängden direkt. Det ska gå att justera individuellt per cylinder också vilket kanske kan vara bra om man kan lyckas justera det rätt.

Anders e grym :yoparty

Hmm, vet, f'låt :krama

Det är ju Lasse som är den stygga vargen här :hihi



Någon som vet var benet bor och kan åka dit, låsa in tösen i en gaderob, och dra ut benet på en TL tur??

Jajjemen skåning :D

Tror benet e tja inte en susning :confused:


Ja du e ett pulver du :tungan

Blir nog fräckt med vita fälgar på röd TLR :tummenupp

Nu när man endå är här i tråden, hur brukar man banta TLR?
Är bra sugen på en men funderar lite på vikten. Känns den lika tung som den ser ut?

Lättast är att köpa en TLS :tuttar

Ahnelövs i Arlöv, kostade ca 500 per fälg för blästring och pulverlackning.


trodde det var hanna från arlöv hej :pannkyss

Seriöst:
1. Byt till 520 drev/kedja. Blir lite svagare men något lättare
2. Byt till aludrev bak. Personligen är jag tveksam men vissa verkar tycka att de funkar.
3. Wave-skivor är väl några gram lättare.

Annars har nog PL tagit upp det mesta. Hjul och avgassystem är väl de som är dyrast men ger mest viktbesparing.

beror väll på hur du drevar eller :va

har ett 520 kit i garaget med alu bakdrev kan väga det imorgon
:tummenupp
 
Last edited:

beror väll på hur du drevar eller :va

har ett 520 kit i garaget med alu bakdrev kan väga det imorgon
:tummenupp

Med "svagare" menade jag dreven och kedjan. Smalare kedja och tunnare drev är lite vekare och det är kanske inte det smartaste på en liters-twin?
Nåja, vissa kör ju på det och det verkar funka fast de kanske kör som småflickor? :hihi
 
Med "svagare" menade jag dreven och kedjan. Smalare kedja och tunnare drev är lite vekare och det är kanske inte det smartaste på en liters-twin?
Nåja, vissa kör ju på det och det verkar funka fast de kanske kör som småflickor? :hihi


Ahh du menar så då jag fatta :tummenupp

Jag köpte D.I.D`s värsta 520 guldplätterade kedja dyr javisst bäst jajjemen används i racing.

Tror nog att kedjan pallar och framdrevet likaså alubakdrevet tja kolla så det spårar, rätt spänd kedja smörjd o.s.v så borde även det funka :tummenupp
 
Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.

En PCIII funkar dessutom annorlunda än en PCII då en PCII modifierar insignalerna till ECU'n för att lura den att justera bränslemängderna, medans en PCIII modifierar utsignalerna, dvs justerar bränslemängden direkt. Det ska gå att justera individuellt per cylinder också vilket kanske kan vara bra om man kan lyckas justera det rätt.

Ska kolla efter en såndär TFI som du rekomenderar :) Tror det behövs eftersom jag ska försöka få tag på hel system(har bara art slipon)till min tiller plus min nya luft burk som är STOR :brynad
Funderar också på att höra av mig till Lars igen som jag köpte luftburken av och köpa hans kamaxlar :brynad
Vad finns det mera att trimma? detta är ju bara början!

Putteliten!
Du säljer inte din TFI till mig annars letar jag upp en annan :gnissla
 
Fredde! kan du inte lägga ut lite bilder nu när du fått vita fälgar. Jag är nyfiken på resultatet!
 
Har inte kunnat montera bakfälgen än. Har inflamation i min handled så jag måste tyvärr vila den lite. Men jag kan lägga upp några bilder på hur långt jag kommit än så länge..

PICT0130.jpg

PICT0127.jpg

PICT0121.jpg

PICT0119.jpg
 
Axl å NatoN, visst ses vi på nån rostsväng här i trakterna om ett par månader?
Var i Muppsala (med omnejd) bor ni? Jag bor iaf i kanten på Stenhagengettot. :näsblod

Har du en tlr Axl?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top