Ktm 660

Jag ska köpa en ny brödrost, tror ni att den passar i mitt hus.. Den gamla rosten var cromad och den nya är lackad.. Eller ska jag slipa ner det nya å croma? :va ;)

Jag ska till att köpa nytt slipon till min 660 -06 nu, och eftersom den inte rullat en mil än så, har jag fått råden att köra hojen en 100mil, innan jag sätter på dämparna!
Tänkte bara höra vad ni säger/tycker?
Och ingen som vet svaret på mitt förra inlägg?:rolleyes:

Jag ska köpa en ny brödrost, tror ni att den passar i mitt hus.. Den gamla rosten var cromad och den nya är lackad.. Eller ska jag slipa ner det nya å croma? :va ;)

Alltså det bästa du kan göra är att åka till närmaste ko-hage, sno lite skinn från någon ko och klä in brödrosten med. Du kommer få en nice finish och en behaglig doft varje gång du använder brödrosten. OBS! Använd ej trälim har testat det med dåligt resultat!

:confused:

:crash

Jag ska till att köpa nytt slipon till min 660 -06 nu, och eftersom den inte rullat en mil än så, har jag fått råden att köra hojen en 100mil, innan jag sätter på dämparna!
Tänkte bara höra vad ni säger/tycker?
Och ingen som vet svaret på mitt förra inlägg?:rolleyes:

Luftfiler är väl allt från 200-1000 kr. Kör med orginaldämparna i början inte bara för motorns skull utan du kommer bli så överlycklig sen när du får höra det riktiga ljudet! :tummenupp

Förlåt då jag ska väl hålla tyst i fortsättningen.

Vi har detta forum för att snacka, dela med oss av erfarenheter, lära oss saker osv. Sen om någon bakfull grabb klagar så är det hans problem :)

Last edited:
Man kan spackla om man inte vill svetsa :)

Jo men hur blir den när man lackar det då? Vid pulverlackning så laddas fälgen negativt och "färgen" positivt. På så sätt dras de till varandra men om man spacklar så leder ju inte den biten ström. Men har funderat på kemiskmetall, tror ni det funkar?

Jo men hur blir den när man lackar det då? Vid pulverlackning så laddas fälgen negativt och "färgen" positivt. På så sätt dras de till varandra men om man spacklar så leder ju inte den biten ström. Men har funderat på kemiskmetall, tror ni det funkar?

Tennspackla?

Har för mig att det är det man ska göra om man ska pulverlacka något. För vanligt spackel funkar inte.. Kemisk metall vettetusan?

Aja missa att det skulle vara pulverlack,kolla med firman som skall göra det vad dom rekomenderar,kanske har dom en bra lösning ?

Ska du spackla så är det tennspackling eller svetsning.. funkar inte med nått annat,,

Ja godset laddas positivt / negativt beroende på för typ av box.. finns både friktion och elstat .. :P

vet ni vart man kan få tag på skydd till hojen? jag ha fått för mig att jag ska börja tricksa men min skönhet

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon