Ktm 660

BTW jag svängde förbi Swedie idag och hämtade speglarna. De var mycket större än vad jag trodde tyvärr. Men de får sitta på till uppkörningen om jag inte hittar några snyggare.

Förhoppningsvis kollar uppkörningsgubben mer på de stora speglarna istället för vikt/effekt förhållandet :gnissla

bilder kommer senare då jag håller på att somna nu
 
Tackar för ditt tips! Jag tycker 2000kr låter ganska billigt för att lacka två fälgbanor, två nav och en satans massa ekrar.

Ekrarna kan jag iofs strunta i om det blir allt för jäkla mycket mer pengar det handlar om.

Chrome är väl inte bara för HD? Att pulverlacka i lite snygga färger är väl inte för hd-acktigt


Du ska nog inte behöva betala så värst mycket för att fixa ett par fälgbanor ett par hundra kanska inte mera.

Var helt inne på samma sak som du ibörjan av vintern att lacka om mina till svarta men fick priset på ett par tusen för bara montering av ekrerna så jag struntade i det det fick bli svart ram istället tycker att chrome fälgar är skit tråkigt
 
BTW jag svängde förbi Swedie idag och hämtade speglarna. De var mycket större än vad jag trodde tyvärr. Men de får sitta på till uppkörningen om jag inte hittar några snyggare.

Förhoppningsvis kollar uppkörningsgubben mer på de stora speglarna istället för vikt/effekt förhållandet :gnissla

bilder kommer senare då jag håller på att somna nu


Ska du köra upp för behörighet mellan på din 660? VIll INTE verka negativ, men när jag körde upp var det en kille med egen cykel, nått gammalt, han hade alla papper, men ÄNDÅ ringde killen in till sitt kontor och frågade så allt stämde för behörighet mellan! Så passa dig du, han fick iallafall inte köra upp den dagen!
 
BTW jag svängde förbi Swedie idag och hämtade speglarna. De var mycket större än vad jag trodde tyvärr. Men de får sitta på till uppkörningen om jag inte hittar några snyggare.

Förhoppningsvis kollar uppkörningsgubben mer på de stora speglarna istället för vikt/effekt förhållandet :gnissla

bilder kommer senare då jag håller på att somna nu

Hmm 660 är ju inte det upptimalaste att köra upp på, då den har väldigt dålig svängradie
 
Ok låter inge vidare de där. Jobbigt om han klagar på att vikt/effekt ligger på 0,17 itsället för 0,16 som är max tillåtna så man inte får köra :(

Det opptimalaste vore ju att få låna någon hoj som man vet funkar som mellanhoj, men det kan ju bli jäkligt svårt.

Angående svängradien. Om den inte är sämre än på cbr125an så är det inga probs. Tror det är bättre på 660 än på kåphoj 125a.
 
Ok låter inge vidare de där. Jobbigt om han klagar på att vikt/effekt ligger på 0,17 itsället för 0,16 som är max tillåtna så man inte får köra :(

Det opptimalaste vore ju att få låna någon hoj som man vet funkar som mellanhoj, men det kan ju bli jäkligt svårt.

Angående svängradien. Om den inte är sämre än på cbr125an så är det inga probs. Tror det är bättre på 660 än på kåphoj 125a.

Ja du får väl skruva in styrstoppen längst in:D
 
Vad hände med att bara hyra en hoj från en körskola? Jag skulle aldrig riskera en jävla massa tjöt och trubbel bara (och ev senare uppkörningstid) för att köra min egen hoj på uppkörningen. Är man värd ett körkort kan man köra upp på vilken hoj som helst.

Sen finns det ju ekonomiska aspekter, men om man slår ut hyran av hoj på alla år man har mc-kort sen (kanske inte så många beroende på hur man kör) kan det kanske vara värt att lägga 1500 pix på det.
 
Jag körde upp via en skola, och ja jag hade 525:an hemma i garaget, men ville som tidigare sagt, inte riskera att ej få köra upp! Sen att det kan vara lite småjobbigt att konka runt på en bandit 600 (eller vad det nu var för hoj) jämnfört med en motard är ju en annan historia! Så om du väljer att köra upp med skola tipsar jag om att kanske ta en lektion innan för att lära sig hojen! Lite skillnad på körsättet, iaf för en sån inskränkt person som jag som endast kört motard! :rolleyes:

/Jakob
 
Men det går ju hyra från en del trafikskolor, hyr en sådan ca 3 dagar inkl uppkörningsdagen så du hinner köra in dig på den. Skulle inte riskera en uppkörningsdag med din egna hoj!
 

Det opptimalaste vore ju att få låna någon hoj som man vet funkar som mellanhoj, men det kan ju bli jäkligt svårt.

Angående svängradien. Om den inte är sämre än på cbr125an så är det inga probs. Tror det är bättre på 660 än på kåphoj 125a.

Strypta ER-5: or är ju vanliga som körskolehojar för mellankort. Ganska lättkörda också. Svängradien ska man inte stirra sig blind på - t.ex. sådana moment som garagevändning (om den finns kvar ?) anpassas efter vilken hoj man kör upp med. Hyra in sig på körskolehoj är det bästa man kan göra, för att garantera att pappren är korrekta och att dessutom ha en cykel som man kan klota med utan större problem :)

Jag skulle faktiskt föredra att köra upp på en vanlig gsx750 (som jag gjorde), än vilken motard som helst. En radfyra drar mycket jämnare, får inte tjuvstopp lika lätt och har en låg och stadig tyngdpunkt för god balans.
 
Garagevändingen är borta, nu ska man gå med hojen istället!


Iallafall, tänkte bara höra med er vad som SKA ingå i en 600-milaservice? Har kollat/ringt runt, och alla ska typ ha 1700:- pix för det, men alla anger olika vad som ingår och inte...Känns inte så seriöst!
Nu är det typ 100 mil kvar, men så fort sommaren är här lär dom gå rätt snabbt!
 
Last edited:
Tycker personligen att ER5 suger då tyngdpunkten ligger helt åt helv...
Dock gillar jag Kawa zephyr 750 samt suzuki,s GSX750 tyngdpunkt
 
Garagevändingen är borta, nu ska man gå med hojen istället!


Iallafall, tänkte bara höra med er vad som SKA ingå i en 600-milaservice? Har kollat/ringt runt, och alla ska typ ha 1700:- pix för det, men alla anger olika vad som ingår och inte...Känns inte så seriöst!
Nu är det typ 100 mil kvar, men så fort sommaren är här lär dom gå rätt snabbt!

Ang Garagevändningen, så är den väl kvar i det så kallade Lågfartsprovet, då skall man svänga kontrollerat, och sakta med fullt styrutslag, vilket måste motsvara garagevändningen, eller?

Sen 600mila servicen på 660:in, så är det många punkter som skall gås igenom.

Bästa du kan göra är att du ringer till din "vanliga Ktm handlare" och kollar vilka punkter som skall kollas, och sen gör du det själv..
Det viktigaste är att du gör Ventiljusteringen, och byter olja och filter, vilket jag tycker blir bättre om man gör det själv, då vet man hur den har blivigt servad, och man slarvar inte med sina egen maskin..
//J


(Såg nu att det var du som köpte min 660:i, hoppas allt är bra, och att den funkar som den ska.:tummenupp )
 
Last edited:
Gnutten: Kan inte annat än hålla med dig, körde upp på en ER5, väldigt svårt att köra långsammt med! Fick precis samma känsla, att tyngpunkten var någonstanns där den inte skulle vara!

Hi-Ho: HAHA, jaada, allt funkar prima, bara vädret som stör...Har redan haft den nerskruvad både en och två gånger för polering av hjulaxel (ironi!)...Men det är en rolig hoj, får hoppas på bra sommarväder nu bara! Ändå man kan klaga på är väl bromsarna som låter som när en buss annländer, mestadels bakbromsen...Har gjort lite smått med dom nu, annars får man väl, i värsta fall köpa skrikplattor:huvet

Joo, det är som du skrev utbytt med att man kör väldigt långsammt ála krypkörning igenom en eller två olika banon samt andra manöverprov...(Tiden som man ska klara banan på är borta, SKÖNT)...Även fast uppkörningarna är bättre nu än när jag tog A1 så är det långt ifrån så som man kanske ska tycka att dom ska vara...! Men men, nu behöver man förhoppningsvis aldrig ta nått MC-kort igen!
 
Last edited:
gisses, många svar till mig. Tror jag tänker chansa en gång.

Funker det inte då så får jag väl lov att hyra hoj iaf :(
 
NisseNutz - Tycker du verkligen det är värt det...Han kommer bli misstänkssam såfort det är något över 650cc! Tänk om det är en stekhet dag, 25+ och du vill ut och dra, men så får du åka hem igen utan kortet för att den hade fel effekt!? JAG skulle INTE ha tagit den chansen, ring en skola och hör med dom, det är det nog värt...Visst kan det gå bra, men törs du chansa?
 
NisseNutz - Tycker du verkligen det är värt det...Han kommer bli misstänkssam såfort det är något över 650cc! Tänk om det är en stekhet dag, 25+ och du vill ut och dra, men så får du åka hem igen utan kortet för att den hade fel effekt!? JAG skulle INTE ha tagit den chansen, ring en skola och hör med dom, det är det nog värt...Visst kan det gå bra, men törs du chansa?

tror det. Vad är det minsta man kan komma undan med om man måste hyra en båge tro? De e ju inte riktigt samma sak som att åka till shell och hyra en bil :gnissla

Och varför skulle han bli misstänksam när det är över 650cc? har kommit in på detta problem en gång tidigare och då sa flera att de klarat sig på en 660? :va

Fan va jobbigt! Varför kunde inte KTM reggat 660'n med 21kw istället för 24 :mad: De e ju ändå ingen som kör de strypta.
 
Hehe, mjoo, allt beror väl på vem man får...Jaa, för dom flesta mellanklassare man köper är på Max 650cc...

Jaa, lite surt är det måste jag säga att dom inte gjorde mellanklass av dom!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top