R1 och R6-tråden!

Har i dag en R6 -05 Rossi-modellen men har hittat en ny R1 -05 som jag tror jag måste köpa. Varför måste undrar ni? Jo, jag är nämligen barnsligt förtjust i gult och denna R1 är lackad i den jubileumsgula som kom -05. Ångrar att jag inte köpte en sådan redan i våras när jag köpte min R6. Nu finns ingen kvar på Yamaha-center i Gbg men lyckades hitta en via internet. Givetvis uppkommer ju några frågor om R1 -05. Ska man istället köpa -07? Är det några stora skillnader på -05 gentemot -07. Att -07 har mer hästar vet jag (men för mej räcker garanterat krutet i en -05:a) men finns det några andra stora skillnader? Funderar även på en begagnad -05 som jag hittat. Den har Öhlins styrdämpare och annan ljuddämpare än orginal och gått runt 350 mil. Då slipper man ju bl.a. inkörningen och 100 mila-sericen samt att gött ljud redan finns.

Ha de bra
Tony

Kanske till och med finns någon som vill köpa min R6:a.

..vad begär du för den?
 
Hallå,funderar på o sälja min R1a 04a.Fast efter o kollat lite här funderar jag på o ha den kvar o kanske styla den lite.Nån som har några bilder på nån rolig mc?Jag har andra blinkers,rensad bak mm.
 
Hallå,funderar på o sälja min R1a 04a.Fast efter o kollat lite här funderar jag på o ha den kvar o kanske styla den lite.Nån som har några bilder på nån rolig mc?Jag har andra blinkers,rensad bak mm.


Här på denna tråden kan du säkert få lite ideer och styling.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14243&highlight=bildbank

Ps jag har nya motorskyddskåpor i kolfiber som man fäster utanpå,ser både nice ut med kolfiber och skyddar vid eventuell vurpa.Passar från 04-06
om det skulle vara nåt:va
 
Last edited:
Sällar mig till den lyckliga skaran :hej
Nyinköpt R6 -00 står i garaget och myser. Kan det bli sommar NU?! :mad:
 
fjäderfel

[*]Är det en -99 / -00 kolla om "fjädern" till 2:ans växel blivit bytt på garantin. (Vanligt fel).


Vad kännetecknar detta "fjäderfel"? :confused:
 
[*]Är det en -99 / -00 kolla om "fjädern" till 2:ans växel blivit bytt på garantin. (Vanligt fel).


Vad kännetecknar detta "fjäderfel"? :confused:

I mitt fall gick den av & lämnade mig stående 8km hemifrån utan möjlighet att lägga i nån växel. Det positiva är att den är billig & skitlätt att byta. Iaf om jag skulle vara tvungen att göra om det igen! :tummenupp
 
Dom är så jävla elaka!!! :huvet Jag fick inte ha hojjen i sovrummet!!! :tuttar är konstiga!!!!

Vi har det fan inte lätt, jag ville också ha min inne. Inte fick man det... vi har ju till och med en plats i vardagsrummet där vi inte rikigt vet vad vi ska ha där heller :mad:
 
Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.
 
Kan någon säga mig va en R1-06 gör i ettans växel??
Har nämligen hört en hastiget som lät otrolig:confused:
Hade vatt tacksam för ett svar:)
 
Kan någon säga mig va en R1-06 gör i ettans växel??
Har nämligen hört en hastiget som lät otrolig:confused:
Hade vatt tacksam för ett svar:)

140 går bra.

Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.


Låter lite som den klassiska "fjädern i växellådan" problemet vilket innebär att det inte går att peta i 2:ans växel. Men om det går att växla normalt på låga varv & detta hände under hård acceleration som är det snarare en sliten låda det beror på.
 
Last edited:
Jag hade hört 167km/h av min körskolelärare...hmmm
tcykte att det lät väldigt mkt...
 
Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.

tycker inte det låter som fjädern som xup säger

Beskrivningen du anger, så låter det mer som en sliten växelllåda
skulle tippa på att dreven har blivit slitna, växelgaffel som är aningens böjd eller kanske en sliten växeltrumma (som för gafflarna & flyttar dreven)

i ditt fall hade jag lämnat in den för översyn om du nu har garanti på den.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top