Val av katt!

man blir ingen man först man skaffat en main coon
Main_coon_s.jpg

kanske inte så bra som innekatt bara :rolleyes:

Har en tjejkompis som tjatar om att hon ska ha en ragdoll och att de blir helt avslappnade när man lyfter upp dem, lealösa... stämmer det?
Sönderavlade freak isf!

tackar vet jag bonnkatt :)

Det stämmer till viss del ja. Jämfört med andra katter så är de väldigt "lealösa" men även ragdollen har gränser.
Men det är inga problem att hänga katten runt halsen som en boa eller ha honom hänga upp och ner över armen typ.
Och de är knappast mer sönderavlade än andra raser, det finns inte mycket fel i denna ras bakgrund.
Den enda rasen som jag kan komma på direkt som är ett tecken på osund avel är Munchkin, dvärgkatten. Här har man prioriterat utseende och struntat helt i kattens hälsa. Det finns fler raser så klart, precis som inom hundvärlden.

SLP gör fina kattar, annars kan jag starkt rekomendera magnaflows fullflödes variant. :tummenupp

Tack så mkt för alla svar!

Kom gärna med mer erfarenheter och info, allt är kul att läsa! :D

Hörs sen!

Mina mamma har fött upp Birmor. Fina katter, lugnt temprament, de ljuvaste blå ögon och väldans snälla. Personligen föredrar jag Norsk skogskatt eller brittisk korthår. Charmiga, lekfulla och pratglada. Lite drag i. :) Dessa är nog bäst att ge en möjlighet att få vara ute emellanåt. Jag hade ju 2 små norskor som höll på att starta krig med mig för att dom bara fick vara inne. Så det är nog ingen idé om dom inte kan vara ute. Ljuvliga varelser katter!

Bild på mammas kisse. Appropå blå...

Last edited:
Själv har man 2 main coon killar trevliga killar e dom :rolleyes: e precis som bengaler tår jägare:gnissla
Men både Birma o siames ett gulliga, de jag träffat tillhörde inte de livligaste:rolleyes:

Bifogat

• DSC00059.jpg
    DSC00059.jpg
    27.1 KB · Visningar: 44
  • DSC00134.jpg
    DSC00134.jpg
    18.6 KB · Visningar: 62
Själv har man 2 main coon killar trevliga killar e dom :rolleyes: e precis som bengaler tår jägare:gnissla
Men både Birma o siames ett gulliga, de jag träffat tillhörde inte de livligaste:rolleyes:

Grymt fina!!! Är dom inte lite lika norsk skogskatt fast större? Norskorna har ju så grymt fina stora tassar. Det är ballt. Kan tänka mig att Main coon har ändå större. :)

Grymt fina!!! Är dom inte lite lika norsk skogskatt fast större? Norskorna har ju så grymt fina stora tassar. Det är ballt. Kan tänka mig att Main coon har ändå större. :)
Där är väl en viss likhet men Main Coonen har längre kropp och ingen underull.
Hanarna kan väga upp till 10 kg våra pojkar som är ca året gamla väger 6,5 kg.

Den enda rasen som jag kan komma på direkt som är ett tecken på osund avel är Munchkin, dvärgkatten.

Vaffan, är det på riktigt? :eek:
Den ser ju helt rubbad ut, schysst sätt entusiasterna motiverar den:
The Munchkin has disproportionately short legs, but in all other regards is a cat with an advantage of not having to "duck". Being low to the ground is corners better than longer-legged cats. May be somewhat limited in its jumping capabilities.
MUNCHLilcat4.jpg

Där är väl en viss likhet men Main Coonen har längre kropp och ingen underull.
Hanarna kan väga upp till 10 kg våra pojkar som är ca året gamla väger 6,5 kg.

Jisses! Så stora var knappast mina.
Hade inte min pojkvän varit allergisk hade jag satsat på en Main Coon. :)

Jisses! Så stora var knappast mina.
Hade inte min pojkvän varit allergisk hade jag satsat på en Main Coon. :)
Vågar knappt säga det men vi har en kompis som är allergisk mot katter (vet dock ej hur mycket) han reagerar inte på våra katter.
obs endast enligt hans egen utsago

Köp en Sphynx! Skitskojjia katter, särskillt när man går ner för trappan till frukosten på monnen och de rätt vare är hoppar upp en katt och drar fasst sig i morgonrocken på ryggen :huvet Va gött de ska bli när man flyttar hemmifrån! Då ska jag ha en katt, och inte typ 6st elr va de är som går runt här hemma nu...mossan är uppfödare...:P

b_chabo_stor_4.jpg

Fy satan vilka fula katter ni har, ser ju ut som rakade råttor :fakta
Är det någe fel på en vanlig bondkatt???
Vi har en och han is the shit :fakta

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa