Lancian med kompressor och turbo var iof. inte så dålig men jag håller audin högst i skönsångsklassen! 5cyl på runt 9000rpm+ är byxskott på en gång om man upplever det i verkligheten.GuW skrev:2687677Jo, hon körde väl Audi, fast dom andra bilarna från den epoken var inte heller dumma.
Nu låter ju alla rallybilar som symaskiner, tills besiktningen är över och dom slår på responssystemen, sen låter dom som ett världskrig.
Tacka vet jag en Webertrimmad rally opel från tidigt/mitten 80 tal, när man hörde den och kastade sig upp i snödrivan så tog det ytterligare tre minuter i rallytempo innan bilfan kom runt kurvan med bakskärmen först.
Numera med 100dB begränsning låter allt lika, Oplarna lät mer än 100dB från insugstrattarna.
Och jag gillar inte ens opel i vanliga fall, men dom lät bäst...
Titta bara på minerna på männen i publiken på dom gamla grupp-b filmerna, tveklöst

 
                     
 
		
 
 
		
 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 Tveksamt!
 Tveksamt! 
 
 
		 
 
		 Avgassmällarna hördes långt innan resten av motorljudet, antagligen pga snön. Den biul som impade mest ljudmässigt var dock Ingvar Carlssons RX-7:a, galen blandning mellan 2-takt, turbin och 4-taktsljud. Hittar tyvärr bara den här, men den låter rätt gott också.
 Avgassmällarna hördes långt innan resten av motorljudet, antagligen pga snön. Den biul som impade mest ljudmässigt var dock Ingvar Carlssons RX-7:a, galen blandning mellan 2-takt, turbin och 4-taktsljud. Hittar tyvärr bara den här, men den låter rätt gott också. 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    