Hantverkare är drägg

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?

Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?
Har hadt en och annan hemma hos mig, ja inte tar de av sig skorna inte.:D

Instämmer!
Och opålitliga är dem med :mad:

Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Gnällkärringar, det är vad ni är :hihi

Har också hantverkare hemma hos mig...
Visst stökar han till och är högljudd... men det är helt okej.
:D
Det är det värt... helt klart. :tummenupp :yoparty

Ricken skrev:
2510386 Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Gnällkärringar, det är vad ni är :hihi
Nä det är ju det dom vet och därför vet dom att dom kan va sånna.:tungan

Ricken skrev:
2510386 Men vad skulle ni göra utan dom, inte skulle ni greja det själv.

Jag antar att du skulle tycka det var ok om din tandläkare behandlade dig som skit, snackade mobil med sina polare under behandlingen, stank snus rätt i ansiktet på dig och var allmänt otrevligt, bufflig, högljudd.....

...jag menar, vad ska du göra utan honom? Laga dina tänder själv?
:rolleyes:

Nyteknik skrev:
2510370 Det är alltid samma sak. Just nu är det 3 hantverkare som stökar runt på mitt arbete. De är inne i en f.d. toalett genom vilken det löper rör som ska bytas ut. Försöker de vara smidiga? Skojar du? En hantverkare måste ju alltid prata skithögt, ropa åt sin kollega tvärs över rummet, lämna ytterdörren öppen så att det blir svinkallt, ha en mobil med ringsignal from hell, svara den i andra änden med en röstvolym lagom för att höras femhundra meter bort, skita ner utan att städa efter sig. Var får hantverkare lära sig att bete sig som svin?
Tror det ingår i utbildningen.

Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.

Det är väldigt dumt att generalisera men det finns otroligt mycket "hål i huvudet"-beteende hos hantverkare. De skulle aldrig i helvete bete sig på samma sätt i sin egen lägenhet/hus. Bara en sån enkel sak som att ta av sig sina leriga skor innan man går in i en lägenhet verkar vara utdöd på många håll och kanter.

Kastar in en liten tanke här bara:

Hur många här som gnäller säger verkligen till hantverkaren att "var snäll att inte gå in med skorna på, det blir så smutsigt då." och hur många går runt som den sanne svensken och surar i all tysthet....??? :va

tikki skrev:
2510405 Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.
Hörrö du, kontorsmänniskor är också arbetare.

tikki skrev:
2510405 Ja, som vanligt ska hantverkare jobba utan att synas eller höras, tänk vad jobbigt för alla kontorsmänniskor att behöva beblanda sig med arbetare. Först skriker dom över saker som är trasiga, sen ojar dom sig över att hantverkarna för oväsen när det ska lagas.
Vilket trams att tala om "arbetare" och...ja, vadå..."tjänstemän"? Du vet väl inte vad jag arbetar med eller ha för "socialt ursprung". Och inte förändrar det saken heller. Att arbeta med händerna är ingen ursäkt för att vara social analfabet.

Folk beter sig inte bättre än de måste, så enkelt är det, och det gäller alla yrkesgrupper. Den fettiga jävla skitstöveln med tatueringar och enorm fettomage som stod i sin pansarlänk och HD-tshirt och luktade apa i mitt kök förra hösten är ett utmärkt exempel på det, fan vad jag hatar sådana grottmänniskor. Hem till Upplands Väsby med er för helvete.

Har lite vänner som jobbar som diverse hantverkare och de storysar man hört om hur störda en del de är hemma hos är ju inte lite läskiga ibland heller.

Kan förstå en del grejer som att de kanske måste väsnas osv, men ett par dojjor måste man väl ändå kunna ta av sig. Eller försöka hålla en låg profil etc.. Håller de på så i onödan får de ju räkna med att få dåligt rykte.

:krama

Markus skrev:
2510458 Folk beter sig inte bättre än de måste, så enkelt är det, och det gäller alla yrkesgrupper. Den fettiga jävla skitstöveln med tatueringar och enorm fettomage som stod i sin pansarlänk och HD-tshirt och luktade apa i mitt kök förra hösten är ett utmärkt exempel på det, fan vad jag hatar sådana grottmänniskor. Hem till Upplands Väsby med er för helvete.

Ja, det är i Uvby alla hantverkare bor. Fy fan.

Ett annat intressant faktum är att de tär brist på hantverkare idag. De kan välja och vraka bland sina jobb. Har vänner som haft riktigt svårt att få fram hantverkare för att göra om ett litet kök. För lite pengar inblandat.
När de till sist fick tag i en lirare så gjorde han jobbet halvklart innan han packade ihop och började med nåt annat större projekt. Där stod de med ett halvklart kök.

Mitt tips är att gör sakerna själva. Svårt i början, men man lär sig med tiden. Det blir lika bra, även om det kanske inte går lika snabbt som om en hantverkare gjort det. Dessutom slipper man leriga skor och högludda förortsbor ;)

Har jobbat som hantverkare i många år, även på kontor i lika många år. Dom absolut otrevligaste och sociala analfabeter har jag träffat på kontor. Vad jag reagerar äver är den inställningen som hantverkare möts av när dom ska jobba på andras människor arbetsplatser (blir oftast sämre behandlade än hundar). Samma typ som som titeln på den här tråden.

Att inte ta sv sig skorna har lite med säkerhet att göra också. Inte så jävla skoj att tappa en "Galt" (Gjutjärnsradiator) på tårna eller något annat tungt och ilsket.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025