Tyvär finns det folk på alla sidor som är så insnöande i sina åsikter att de verkligen söker så intensivt att de hittar tecken och stöd för sina egna åsikter.
Jag är medlem på en annan sida på nätet och på min lilla presentation hade jag med ett citat av Voltaire:
"Jag avskyr det du säger men är beredd att dö för din rätt att säga det!"
(Nej, bry er inte om att anmärka på att ER översättning/tolkning är den korrekta för ingen vet då det för det första är översatt från franska och för det andra är översatt från något som sagts och inte skrivits)
..hur som helst dök det in en liten Anarkist på min sida och kläckte ur sig:
-det är synd om killar som tvingas på en sån destruktiv självuppfattning, skjut befälen istället för att bli kanon mat i kapitaletskrig mot underklassen
jag fattade först inte vad hon menade men uppenbarligen syftade hon på mitt lilla citat så jag svarade lungt att det knappast hade med krig att göra utan snarare handlar om yttrandefrihet...
...som ett brev på posten svarade hon då:
- "och ett macho ideal som har i allra högsta grad har med vapen tjänst att göra...har aldrig hört en tjej säga så "
...det enda hon gjorde var att leta efter något där hon kunde angripa med sina rabiata antipolitiska åsikter.... Hon blev iofs tyst efter att jag påpekade att Voltaire var en filosof som fick skaka galler för sin kritik mot överheten...