Min lilla anspråkslösa Daytonabyggtråd...

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Har börjat härja lite i garaget nu.
Före-bilder:
 

Bifogat

  • traja4 (1) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    traja4 (1) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    66.6 KB · Visningar: 436
  • traja4 (2) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    traja4 (2) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    77.6 KB · Visningar: 330
  • traja4 (3) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    traja4 (3) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    83.4 KB · Visningar: 312
  • traja4 (4) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    traja4 (4) (Medium) (Small) (Medium).JPG
    77 KB · Visningar: 367
  • traja4 (Medium).jpg (Medium) (Small) (Medium).JPG
    traja4 (Medium).jpg (Medium) (Small) (Medium).JPG
    74.9 KB · Visningar: 450
Har ingen budget, så det är tur att vintern är lång...
Skitkvalla, bilder tagna med mobilen.

Bild 3. Monterat isär slutburken som ska kapas på längden för att tillåta ändrad dragning av slutpiporna.

Bild 1. Fått dit styret, bara bromsledning som saknas efter idag. Det kommer att hamna lite högre än på bilden.

Bild 2. Skulle inte må illa av en högre bak.

Bild 4. Som sagt...

Bilderna blev huller om bladder, men kan ju inte va så svårt å fatta...
 

Bifogat

  • SP_A0225 (Medium).jpg
    SP_A0225 (Medium).jpg
    61.1 KB · Visningar: 288
  • SP_A0224 (Medium) (Small).jpg
    SP_A0224 (Medium) (Small).jpg
    55.1 KB · Visningar: 249
  • SP_A0221 (Medium).jpg
    SP_A0221 (Medium).jpg
    51.7 KB · Visningar: 283
  • SP_A0226 (Medium).jpg
    SP_A0226 (Medium).jpg
    62.7 KB · Visningar: 446
Last edited:
Dassfighter

Då är frågan, rakskuret eller snedskuret??
Jag experimenterade lite med ett lyse och "pipor".
Kommer att kapa lite i bakramen för att kunna dra dem.
Sen söker jag som ett mongo efter en cuts.
Observera att jag är fullt medveten om att i slutändan måste piporna bestå av annat än dassrullar...
 

Bifogat

  • SP_A0232 (Medium).jpg
    SP_A0232 (Medium).jpg
    62.6 KB · Visningar: 561
  • SP_A0235 (Medium).jpg
    SP_A0235 (Medium).jpg
    52.7 KB · Visningar: 434
Last edited:
Gött å se = riv å bygg..

Fighterbyggare = modiga grabbar å töser :hihi

jesseboy skrev:
Då är frågan, rakskuret eller snedskuret??
Jag experimenterade lite med ett lyse och "pipor".
Kommer att kapa lite i bakramen för att kunna dra dem.
Sen söker jag som ett mongo efter en cuts.
Observera att jag är fullt medveten om att i slutändan måste piporna bestå av annat än dassrullar...

Das paper :hihi Försök att få allt i linje, ljuse kåpor snea = pipor snea. Ska finnas en tanke bakom, det är detaljerna som avgör :) Glo hundra gånger i alla vinklar, när du är nöjd är det bra :tummenupp

Lycka till :tummenupp
 
Snedskurna dassrullar såg ju riktigt fränt ut :tummenupp
Klart snyggare än "raka rör", tycker jag i alla fall.
 
jesseboy skrev:
Då är frågan, rakskuret eller snedskuret??
Jag experimenterade lite med ett lyse och "pipor".
Kommer att kapa lite i bakramen för att kunna dra dem.
Sen söker jag som ett mongo efter en cuts.
Observera att jag är fullt medveten om att i slutändan måste piporna bestå av annat än dassrullar...
Personligen börjar jag ledsna lite på "höga-rör"... varför inte lägga en liten kort dämpare i bak-kant av motorn (nya gsxr 600), eller under som Buell!?
 
wannagofast skrev:
Personligen börjar jag ledsna lite på "höga-rör"... varför inte lägga en liten kort dämpare i bak-kant av motorn (nya gsxr 600), eller under som Buell!?

Jag kör på högisar eftersom jag redan har högisar. Hoppas på att det ska kunna innebära mindre kostnader...
Har ingen vidare budget...
 
Har ett förslag åt dig jens ang. hålet där dina rör ska komma ut, får ta det verbalt, kan ta lite kort bara, vi plastar av formen på ditt bakljus och gör en plugg etc etc etc etc etc va tror du? ^^
Ses på festen

ang baklyset så ringde jag ingenjörerna på bilprovningen i veckan, det skall synas i en 80 graders vinkel från båda sidorna och 15 grader upp och ner, om du nu vill ha det helt 100% säker för besiktning.
 
Last edited:
Lt Jake skrev:
Skulle du inte köra 3-pipigt på slutet..?

/J.
Det var min avsikt, men jag börjar tveka lite, det blir så sabla mkt jobb med att bygga en helt ny burk med nya rör in dessutom.
Dock är inget slutgiltigt än.
 
Last edited:
jesseboy skrev:
Lutar nog mer åt blinghållet nu faktiskt...
Men argh! KAN inte bestämma mig för färg!


försök o hitta en lack/färg som du gillar :tummenupp
släng i lite fett glitter vettja :hihi
 
Snedskuret var snyggt, men lägg en en tredje i mellan också så blir det ändå snygare! Men hur klarar du att plasten inte smälter?

(trevlig kombination av hojar du har KTM och daytona, :tummenupp )
 
Fan va fint!
Peng för att göra ett åt mig? Med endast 2" slut, så jag kan skarma mellan downpipen?
 
Totte skrev:
Fan va fint!
Peng för att göra ett åt mig? Med endast 2" slut, så jag kan skarma mellan downpipen?

Ska se om detta blir bra, i så fall kan vi se...
Nu tänkte jag införskaffa rör i veckan. Antingen använder jag mig av den gamla gaveln, av alu eller också bygger jag en ny i rostfritt.
Hursomhelst tror jag på att kunna demontera rören vid gaveln för tex besiktning.
Däremot har jag inte bestämt mig för vad jag ska ha för rör, alu eller rostfritt?
Någon som har tips och synpunkter?
Det kommer att bli en hel del knäckar på rören, så jag vill ha det som är enklast att jobba med.
Förresten...
Finns det något annat alternativ än att kapa "slits" och svetsa i alla knäckar?
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top