Motardträningar. Samlingstråd med information

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Istället för att alla banor snart har en egen sticky med information om träningar lägger jag upp en ny tråd. Här samlar vi informationen. Den som känner sig insatt i respektive klubb skriver ett inlägg med ALL information vi behöver. Önskal tillägg eller ändringar skickar ni PM till mig eller Marals76 så ändrar vi. Inget spam i denna tråd tack utan bara saklig information, tider och datum ! :tummenupp

/HW

Örebro (Motardmecka)
Vi kommer inte att träna mera motard i år utan väntar på isen.
Vi har kört 3 pass i veckan. Lördag, söndag kl 09.00-13.00 alt 14.00 samt tisdagar 17.00-21.00. Ser inte ut som om vi kommer att träna mindre nästa år utan vi hoppas på att kunna utöka våra träningstider på helgen. Detta för att ni som åker långväga ska känna er "mätta" när ni åker hem.
Vi återkommer med info när isen och snön tinat.

Det kommer att bli fler motardträningar nästa år på LMS än vad vi haft i år.
(Återkommer med datum lite närmare.)
Vi kommer troligen att kunna träna på samma motardbana som vi ska köra tävling på.

Vi kommer att köra Bevikskuppen, med ev. vissa ändringar och sen ett preliminärt SM på Sviestad.

Maila mig gärna vid eventuella frågor.

Mvh,
Sara Engström
Sammankallande Supermotard LMS

Vi kommer att arrangera en Supermoto-cup i år också med ungefär samma upplägg. Det blir dock en del nyheter/överraskningar! :hihi
Vi håller på att titta på att bygga om hoppet till nästa år och bansträckningen blir förbättrad.
Vi kommer också att ha en hel del fasta träningstider. Dessa datum är klara för träning i nuläget, men det blir fler:

2 Maj, 30 Maj, 8 Augusti
Highland Supermoto Cup: 11 Maj, 22 Juni och 17 Augusti.
Det blir kvällstävlingar som innan.

Sara
Sammankallande LMS Supermoto

Last edited:
Träningshelg i Påsk!

Örebro Supermoto Race Park
Lördag 09.00-15.00
Söndag 09.00-14.00
Måndag 09.00-13.00

Mer info på www.teknismc.se

Last edited:
träning

--------------------------------------------------------------------------------

Träningstider

tisdagar 16.00 - 20.00 1 timmen är vi själv sedan varvar vi med rallycross,dom kör inte samma slinga!!1

Lördagar 10.00 - 15.00 óm de inte är tävling i rallycross,ring o kolla för att vara säker,samma gäller här 1 timmen är vi solo sedan delar vi med rallycross.

Hemsida till banan http://www.vms.u.se/

för funderingar och info ring mig på 0709 244 668

Grymt kul idag, boys! Vi från South coast SM kommer garanterat fler gånger. Kul att testa på lite banåkning, första gången faktiskt! :)

Körning i Borås onsdagar från vecka18 o frammåt start från 17.
150:- Rallycrossbanan asfalt/grus.
Ingen körning24/5

Last edited:
Vad är det för bana i Borås? Motard, gocart, rallycross? Grus eller asfalt? Pris?

Hur ser det ut framåt i Eksjö?

zäza skrev:
2111242 Körning i Borås onsdagar från vecka18 o frammåt start från 17.
150:- Rallycrossbanan asfalt/grus.
Ingen körning24/5
Hur ser det ut med bilar mm, ska vi samsas med bilar eller har vi den själva?

Går det inte fixa någon lördagskörning snart och inte då det är sm eller highland cup.

Träningar i Östersund/Lungre Motorstadion

Torsdag 19- (ej under juni)
Söndag 17-

Träningsavgift:
100kr/gång för medlemmar i JMK
150kr/gång gör gästande

För stunden är det bara asfalt då vi väntar på klartecken från Go-karten och Svenska Bilsportsförbundet på exakt hur grusslingan får vara i in-/utfart, avåkningszon för go-kart mm. Så fort vi får klartecken kör vi igång med bygget.

/J

Jockwell skrev:
2152160 Träningar i Östersund/Lungre Motorstadion

Torsdag 19- (ej under juni)
Söndag 17-

Träningsavgift:
100kr/gång för medlemmar i JMK
150kr/gång gör gästande

För stunden är det bara asfalt då vi väntar på klartecken från Go-karten och Svenska Bilsportsförbundet på exakt hur grusslingan får vara i in-/utfart, avåkningszon för go-kart mm. Så fort vi får klartecken kör vi igång med bygget.

/J
Har hört några rykten om att det kommer att bli en träningshelg innan SM. Finns det någon sanning i det?

Stoffy skrev:
2154439 Har hört några rykten om att det kommer att bli en träningshelg innan SM. Finns det någon sanning i det?
Tanken är att vi ska ha en. Har varit mycket svårt att få klartecken för exakt vilken helg vi kan få till förfogande, därav ingen information om det. Det jag fått veta är att i juni är det kört för oss, hyrkarten släpper inte sina tider den månaden (deras viktigaste månad).

Fick i dagarna höra att första helgen i juli ska det eventuellt kunna gå ifall intresse finns. Dock inget klart än. De som vet att de skulle vilja komma till den helgen kan informera detta till mig på sm@jmk.nu att jag vet om intresse finns och kan arbeta för att definitivt få den... Kolla gärna med andra som eventullt kan tänkas vara intresserade.

I dagsläget väntar vi på det viktigaste beskedet och det är på hur exakt vår grusslinga får se ut av Svenska bilsportförbundets besiktningsman för att ens få påbörja bygget av grusslingan (så att inte go-karten tappar sin licens). Förhoppningsvis är det snart att vi kan börja bygget inom kort.

Mvh
Jocke

datum

här kommer datum när de är körning i västerås

Bifogat

• träninig i vås.jpg
    träninig i vås.jpg
    42 KB · Visningar: 137
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla