702 bilder från Mettet

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Helt osorterat, bara snabbt gallrat och med många missar... men dom finns i alla fall här: Modemdödarsida-702

Fotografer: HW & Wheeliegirl
(alla bilder finns i större okomprimerat format)

Det nästan bara bilder från söndagen. Bilder från Lördagens fria träningar kommer senare beroende på när Mindraper hinner kabla över dom till mig.

Edit: smakprov (Kim Gustavsson)
Resize_of_BigCam_594.jpg

/HW

Last edited:
:tummenupp :yoparty :tummenupp :yoparty

Finns nån vettig förklaring till varför Dygd inte körde finalerna som han så fint kvalade in till??? O-runda hjul kanske... :(

Han måste vart den första svensk som gått till final i Superbiker!
Trodde inte han gjorde det, men enligt resultatlistorna så verkar det så...

Nån som vet...?

Supermoto skrev:

Finns nån vettig förklaring till varför Dygd inte körde finalerna som han så fint kvalade in till??? O-runda hjul kanske... :(
Jag gissar att ni är nyss hemkomna å så men..... En liten reserapport vore ju väldigt trevligt.
Lite warstories, lite om svenskarna, lite... Ja, ni vet.

En liten undran; hade Kronnäs Suzuki käkat stereoider eller är det jag som läser listorna fel ? 450+ ?

.

Chrille körde mkt bra. Tror han blev 6:a i båda racen.
Kjell Johansson åkte tyvärr ambulans efter första träningen.
Stefan Karlsson körde oxo bra men en vurpa (tror jag det var) gjorde att han blev långt efter.
Han kämpade på och körde om en hel del men vilken plats han kom på vet jag inte.
Dygd gjorde en mkt bra insats. Undrar om han inte var 8:a i sin kvalomgång. Vilken startposition och plats i mål han hade vet jag tyvärr inte.

Övriga svenskar har jag inte koll på. Kan klart rekomendera fler att åka ner till Mettet.
Kanon arrangemang, många stora namn och mkt åkning att kolla på :tummenupp

420 skrev:
Chrille körde mkt bra. Tror han blev 6:a i båda racen.
Kjell Johansson åkte tyvärr ambulans efter första träningen.
Stefan Karlsson körde oxo bra men en vurpa (tror jag det var) gjorde att han blev långt efter.
Han kämpade på och körde om en hel del men vilken plats han kom på vet jag inte.
Dygd gjorde en mkt bra insats. Undrar om han inte var 8:a i sin kvalomgång. Vilken startposition och plats i mål han hade vet jag tyvärr inte.

Övriga svenskar har jag inte koll på. Kan klart rekomendera fler att åka ner till Mettet.
Kanon arrangemang, många stora namn och mkt åkning att kolla på :tummenupp
Kjelle..... Vad hände ? Vet du hur det gick med honom ?

.

Spider skrev:
Kjelle..... Vad hände ? Vet du hur det gick med honom ?

.
Kjelle klotade och fick hojen över sig på nåt vis. Det blev så illa att t.o.m fotpinnen böjde sig :död
Hälbenet brutet, stukad vrist + nåt mer (allt via Stefan som fick det via franska översatt till engelska osv)

Crille kom sexa i båda rejsen som 420 säger.

Kim och stefan kom runt 25e plats i båda rejsen.

Dygd kvalade till finalen (körde tokbra) men körde inte för han trodde att han inte kvalat in. Lurad av arrangören helt enkelt :4skrika

Hermelin och Aldén kvalade inte till 450-finalen.

Kjelle

Mår efter omständigheterna bra, han planerar redan inför Superbiker 2006. Han ligger på St Görans och väntar på operation av hälen,
det är en fraktur på hälbenet, plus en spricka i handleden som förmodligen kommer vara läkt ganska snart.

Stefan, #231 som International racer, #37 som nationell ;-)

Supermoto skrev:

Jag fick följande brev från Andreas, han gav mig tillåtelse att lägga ut det eftersom det är många som undrar!

Hej Sara,Vill förklara vad som hände i helgen,Jag försäkrade mig före heatet
vad som krävdes för att ta sig vidare till superbikerfinalen fick då svaret
av ledningen att 22st gick vidare inga reserver.
Då jag ramlade på första varvet och fick jaga bakifrån nådde jag bara 25 plats alltså tre platser ifrån final började jag besviken packa för hemfärd.
Fick sedan(försent)reda på att jag var åndå i final!!!!! just nu känns allt(JÄKLIGT)tungt men med blodad tand vet jag min kapacitet och ser fram emot nästa
år och med en ändå hårdare satsning på Mettet.
Kommer att begära en fullständig rapport ifrån klubbledningen varför det blev så här.
MVH Andreas Dygd

Wheeliegirl skrev:
Han måste vart den första svensk som gått till final i Superbiker!
Trodde inte han gjorde det, men enligt resultatlistorna så verkar det så...

Nån som vet...?
Missförstånd, tyvärr... (obs. Denna rapporten kan innehålla fel, men det är ungefär vad jag har hört...) De 21 första gick vidare eller hur det var och dygd hade 25:e tid och tänkte att då var han inte med. Det visade sig senare att de från starbiker inte räknades med så han hade gått vidare men när starten gick så var han lastad å klar i stort sett...

- Johan

mr_rockster skrev:
Missförstånd, tyvärr... (obs. Denna rapporten kan innehålla fel, men det är ungefär vad jag har hört...) De 21 första gick vidare eller hur det var och dygd hade 25:e tid och tänkte att då var han inte med. Det visade sig senare att de från starbiker inte räknades med så han hade gått vidare men när starten gick så var han lastad å klar i stort sett...

- Johan

Låter som Strängnäs 2004. 2 stod i duschen och jag och en annan hade bytt om och hann inte till det heat vi skulle ha åkt.
Kan förstå att det händer i Strängnäs, men Mettet? Skumt värre.

Arrangörerna är väl kanske tyvärr inte så bra på att informera på något språk som en normal svensk förstår sig på...

- Johan

Härligt, bra, toppen :tummenupp

Mer mediautrymme vill vi ha :banana

megagossen skrev:
Mår efter omständigheterna bra, han planerar redan inför Superbiker 2006. Han ligger på St Görans och väntar på operation av hälen,
det är en fraktur på hälbenet, plus en spricka i handleden som förmodligen kommer vara läkt ganska snart.

Stefan, #231 som International racer, #37 som nationell ;-)

Hälsa Kjelle från mig. Hoppas han tillfrisknar snart.

/
Freddan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey