6.14 med en Bonneville (1/8)

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Näst sista Ondagen i Malmö, fick inget vidare grepp med mitt gatdäck men 6.140 är nya rekordet iaf. 189.34km/h är bästa slutfart.
Satte på en laddtrycksmätare och jag laddar 1.6 bar i 1-3an sen bygger det på till 1.8 vid mål i 4an. Lite till tål den nog, och med en two stepp och ett slicks bör jag få ner mina 1.58 på 60' till nått vettigt, runt 1.35 borde ju gå.

Här är en 6.22 och en 6.15 repa, 6.14 kommer senare http://stabbarps-auto.com/filmer/6.15.wmv
 
Hepp, det tar sig! Ett 7" slicks och framdrevssupport och du kör lätt 5.80.

Läste reglerna på hemsidan förra veckan, på onsdagar verkar man inte få köra fortare än 6.20 eller är det ändrat? Tänkte utifall om man fick ett tokryck och drog iväg nedåt mitt i veckan och kör höga femmor, blir man utslängd då?
 
6.30 får man köra. Kör man fortare så ber dom en släppa av. Förmodligen kan man bli utslängd till sist men det har ingen blivit ännu. Du kanske blir den första :D
andersbrink skrev:
Hepp, det tar sig! Ett 7" slicks och framdrevssupport och du kör lätt 5.80.

Läste reglerna på hemsidan förra veckan, på onsdagar verkar man inte få köra fortare än 6.20 eller är det ändrat? Tänkte utifall om man fick ett tokryck och drog iväg nedåt mitt i veckan och kör höga femmor, blir man utslängd då?
 
jojje1963 skrev:
6.30 får man köra. Kör man fortare så ber dom en släppa av. Förmodligen kan man bli utslängd till sist men det har ingen blivit ännu. Du kanske blir den första :D

De riktigt snabba, slår de av efter 60-fotaren eller kör de inte alls på onsdagarna?
 
andersbrink skrev:
De riktigt snabba, slår de av efter 60-fotaren eller kör de inte alls på onsdagarna?

För det mesta är där inte grepp hela vägen till att köra fullt så då kör dom 60 fötter, där är normalt ingen läkare och sånt på plats så om vi ska få köra så måste vi va lite försiktiga, annars blir det nog liv uppifrån. Någon Onsdag har dom haft full säkerhet om jag inte har fel, då kan man ladda på.
 
Hej jojje.
Såg att du har turbo komverterat din triumph, har funderingar på att mont turbo på min sprint. Har du triumph motorn kvar eller har den blivit ersatt?
Om den nu sitter kvar har du komp sänkt eller kör du med lågt ladd tryck?
Har nya 1050cc motorn i min så jag antar att det skiljer sig hen hel del på den. vet du någon som har provat turbo på 1050cc motorn?
 
Jag kör med 2mm cylinderfots spacer, smidda kolvar och stakar. Beror ju på hur mycket du ska ladda men förmodligen bör du sänka kompet och minst sätta i smidda kolvar. Jag kör utan IC och laddar 1 bar på min gat hoj, dragbiken kör jag på E85
Just 1050cc motorn har jag nog inte sett med turbo än
 
Det va ju längesen... och med stödhjul. Ska snart prova den som PTB legal, har inte vägt den men jag tror den är rätt nära rätt. Kanske kan köra 6.20 så småningom, men ska man vinna så måste det gå rätt mycket fortare. Och på 402m är jag nog illa ute om jag inte trimmar mer, eller får va lättare. Fast allting går ju, det är bara en fråga om pengar :)
 
Säg som det är!!!!

Säg som det är istället! Du vågar helt enkelt inte köra mot oss i TB en gång till:D
 
Har nya 1050cc motorn i min så jag antar att det skiljer sig hen hel del på den. vet du någon som har provat turbo på 1050cc motorn?
Här är en som har byggt. Det är väl samma motor i Sprinten va?
Inte den saftigaste snurran som finns kanske, men ändå.
http://www.chicagolandsportbikes.com/index.php?page=tb1
finished2%20big.jpg
 
Back
Top