Göra ljud när vi kör?

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Göra ljud när ni kör?

Brukar ni avge några ljud när ni är ute och kör? gäller alla fordon?

Själv brukar jag avge ett mystisk turbopysljud när jag växlar :confused:
Det låter som när man drar in luft genom munnen när man bara har den öppen lite (uos) Det varegerar också från hur hårt jag kör :P Om jag varvar ur och petar i nästa växel fort så blir det ett snabb ljud och om jag växlar fint ett jätte långt!

Märkte det inte fören jag körde 4hjuling och min kusin åkte med och frågade varför jag lät hela tiden när jag växlade. Jag lät till och med när hon växlade :eek:

Har ingen aning om varför jag gör det där ljudet och jag gör det inte med flit :S Kanske är ett tecken på att jag ska ha en turbohoj :banana Eller så är jag totalt hjärnskadad....

Last edited:
"wow" säger jag tyst ibland när det känns jävligt gött.

"jävla idiot" ibland också när jag stöter på sådana.

"förlåt" ytterst sällan när jag känner att jag gjort nåt dumt.

Men bara tyst, så att ingen kan höra... :rodnar

Jag är också rätt skadad... dump-ljud när jag cyklar, när jag går (!) och när jag sover.
*myser*

UrbanTiger skrev:
Har fullt upp med att hålla i mig så jag har knappt tid att tänka. Än mindre att snacka :gnissla

Kör man utan kommentator har man ju ingen aning om vad som händer...

Ingen som vaknat mitt i natten av sin egen fis? Man vaknar och undrar :confused: vad fan det var som lät, sen känner man lukten smyga upp under täcket...... Det är läckert! :yoparty

Starstriker skrev:
Ingen som vaknat mitt i natten av sin egen fis? Man vaknar och undrar :confused: vad fan det var som lät, sen känner man lukten smyga upp under täcket...... Det är läckert! :yoparty

Helvette va du är kung :yoparty

Jag kommer på mig själv att jag sitter och gapar när jag kör fort, andas inte riktigt utan låter luften som pressas in göra jobbet på något konstigt sätt.

Twosaint skrev:

Jag kommer på mig själv att jag sitter och gapar när jag kör fort, andas inte riktigt utan låter luften som pressas in göra jobbet på något konstigt sätt.

du ser ut som grönholm när han kör rally med andra ord :hihi (tror de va grönholm iaf)

de mesta som låter e svordomar över mottrafikanterna... har även börjat gapa "SLÄPP HANDBROMSEN BRITTA" när jag ligger bakom långsamma bilister.. tyckte de va ett så fint uttryck

Starstriker skrev:

Jag vaknar iband av att jag ligger o babblar obegripligt.

På hojen säger jag mest aappaappaappp ojojojojo ooohhhh...... hmmm det gick ju bra det där med. Sist hann jag dock bara till aappaappaapp :)

heimdal skrev:
du ser ut som grönholm när han kör rally med andra ord :hihi (tror de va grönholm iaf)

de mesta som låter e svordomar över mottrafikanterna... har även börjat gapa "SLÄPP HANDBROMSEN BRITTA" när jag ligger bakom långsamma bilister.. tyckte de va ett så fint uttryck

Är det inte Carlos Sainz som sitter och gapar? :D

min bil pyser när jag gasar så vid varje växling gör jag pötschuuuhhh! ljud som en dumpventil.

Twosaint skrev:

samma här..med en liten tvist av en tunga uttstickande om de e knixigt :tummenupp
inge bra i crosshjälmen på sommarkvällar på landet..
lite myggit :rolleyes:

Starstriker skrev:

Det har jag aldrig råkat ut för men jag har vaknat ett antal gånger på morgonen när farsan är väg ner för trappan och lägger av en riktig rökare :banana

UrbanTiger skrev:
Om man pruttar i skinnstället, räknas det som en form av pysljus :va

På min Audi sitter det turbo och grejer så det är äkta pysljud från ventilen :tungan

Det är ju inge fränt med turbo på en bil heller! :7peta

Jag kör inte hoj själv, men brukar åka med bakpå och jag för ett jäkla liv för det mesta, fast det e det ingen som hör. :4skrika
Brukar sjunga högt o ljudligt påhittade sånger=när vägen o farten är perfekt o när solen skiner o man njuter att åka med.
Skriker lite mera shiiiiit o grejer= När det är lite krångligare att hålla sig kvar...
Nettan
Fast det där med sångerna var mest i början, kanske var för att hålla nervositeten o adrenalinet i chack.

Last edited:
Petter Solberg är det som får ordentligt med luft när han kör rally :hihi
Sjunga är ju poppis i hjälmen annars, gorma åt en och annan fåne som kör ut framför en eller liknande händer ju med.
Men för det mesta är det ngn låt som man gnolar på :)
//Tobbe

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...