F: Polisjakt på snorisar i stulen bil mitt i stan

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
F: Polisjakt på snorisar i stulen bil mitt i Malmö

Första filmen är nog inte helt färsk men nr 2 upplösningen är skoj och lite nyare. Härligt att se dom få lite stryk. Märks att polisen tycker att det är kul att jaga bilar och krocka lite. Kanske lite för mycket vilda västern inne i stan tycker jag. Men det verkar ju ha gått bra.

Direktlänkar
http://x402.putfile.com/videos/d4-22810001381.wmv
http://x402.putfile.com/videos/b7-22810055052.wmv

http://media.putfile.com/biljakt
http://media.putfile.com/biljakt254

Lite story bakom

BlackGT skrev:
Jag såg hela jakten eftersom jag bor i närheten och var i bilen när dom passerade mig ett antal gånger på samma gata.

Detta hände nåt år sedan, kanske förra året eller tillochmed året innan. Det var 3 rymlingar från en ungdoms anstalt uppåt Sverige. Dom hade varit på rymmen i 8 timmar i en Vectra GT tills dom nådde Malmö. Väl inne i Malmö hade dom polisen efter sig i mer än 30 min. Dom körde fram och tillbaka på nobelvägen och visste tydligen inte vart dom skulle ta vägen. Dom körde väldigt agressivt , över refuger och i motkörande riktning. Till sist förvirrade dom sig inne på Värhemsområdet som har massor av smågator och till slut åkte dom fast, skrikandes och blödandes. Det man inte ser i inslaget är när bilen prejas in av polisen mot en väg i hög fart. Det hela var väldigt våldsamt och det fanns blod runt om och i bilen. Det hela var nåt av det värsta jag sett.

Last edited:
trelleborgaren skrev:
precis :tummenupp

låter som om att dom är i malmö? eller?

Min tanke med, dom sa Sofiero.

hållundan skrev:
Frågan är vad det är för lirare som knallar runt och filmar?

Du hörde polisradion? det är personer som säljer film/foto till tv och tidningarna

EDIT:

Bilen ägs nu av Harrys Bilskrot i Malmö så ja det är nog i malmö det händer.

Last edited:
MattE. skrev:
Min tanke med, dom sa Sofiero.

Du hörde polisradion? det är personer som säljer film/foto till tv och tidningarna
EDIT:

Bilen ägs nu av Harrys Bilskrot i Malmö så ja det är nog i malmö det händer.

såg andra filmen nu preics....riktigt fräckt biljakt får jag säga, slår dom flesta spelfilmer man har sett :banana

Grymt bra att dom åkte dit.. :tummenupp
Men att Polisen hotade han om att slå han i bilen tyckte ja va irriterande...
Man ska inte utnyttja sin makt så... visst att polisen är arg o uppjagad, men de är inget skäl.... :kocko

Cheios skrev:
Grymt bra att dom åkte dit.. :tummenupp
Men att Polisen hotade han om att slå han i bilen tyckte ja va irriterande...
Man ska inte utnyttja sin makt så... visst att polisen är arg o uppjagad, men de är inget skäl.... :kocko

Sa han verkligen det då? Jag hörde aldrig honom säga något sånt, bara att snorungen sa det.
Bra att de tog de jäklarna, de skall tuktas!

Hörde ni den rassegubben som var framme och snackade med en av de svarthåriga killarna? "Åk hem med dig istället!!! Vad gör du här?! Lever på vår välfärd!!" Sånt blir jag så förbannad på...han lade inte märke till den blonda killen som kallade polisen för "snuthora"?
Han stod och gormade och hade sig när de låg på marken med 3 poliser ovanpå sig, fast i handbojor...vilken hjälte. :7peta

Last edited:
McFille skrev:
Sa han verkligen det då? Jag hörde aldrig honom säga något sånt, bara att snorungen sa det.
Bra att de tog de jäklarna, de skall tuktas!

Hörde ni den rassegubben som var framme och snackade med en av de svarthåriga killarna? "Åk hem med dig istället!!! Vad gör du här?! Lever på vår välfärd!!" Sånt blir jag så förbannad på...han lade inte märke till den blonda killen som kallade polisen för "snuthora"?
Han stod och gormade och hade sig när de väl var fast i handbojor, vilken hjälte. :7peta

Du som bor i höör borde veta hur det ligger till i malmö och man är rätt så trötta på invandrare.

MattE. skrev:
Du som bor i höör borde veta hur det ligger till i malmö och man är rätt så trötta på invandrare.

Trött på invandrare? Varför det? Det finns rötägg som rånar, våldtar och misshandlar överallt, och det är verkligen inte bara invandrare som gör det.
över 80% av alla brott begås av s.k. "helsvenskar".
Det är inte precis så att invandrare är genetiskt sätt mer benägna att begå brott, det är snarare ett integrationsproblem. Det är inte lätt att integrera sig i ett samhälle med massor av fördomar, men jag tycker heller inte att det är en ursäkt för att begå brott. Tvärtom, kan man inte sköta sig och anpassa sig till ett nytt samhälle så tycker jag inte man ska få stanna kvar. Folkpartiet propagerar för det, och jag tycker det låter som ett bra förslag.
Dock blir det svårt att dra gränsen för vilka som är "invandrare", och vid vilka brott som utvisning skulle vara aktuellt...

hållundan skrev:
Jag bor i Halmstad och är jävligt trött på Hallänningar och Skåningar. Fy fan.

Hehe, just det. De pratade inte precis skånska, de som blev gripna. Jäfla norrlänningar var det! Stanna i norrland ert pack! :tungan

McFille skrev:
Hehe, just det. De pratade inte precis skånska, de som blev gripna. Jäfla norrlänningar var det! Stanna i norrland ert pack! :tungan
Precis!

Nä, jag ironiserade väl en hel del fast menade exakt det du skrev i inlägg #11 ovan.

Vardagsmat här i Malmö, poliserna är trötta. :)
Nämen skämt å sido, jag är förvånad över polisens agerande; HELT RÄTT o köra lite US-kickass-style på snorvalparnas stulna bil. Ramma skiten bara, inte fan skall sånna förbrytare komma undan. Ner med packet i gatan bara. Riktigt najs, jag ger polisen högt betyg! Mer befogat polisvåld.

Last edited:
När får vi se ett liknande ingrepp mot en viss svartklädd motorcyklist i stockholmsområdet?

McFille skrev:
Trött på invandrare? Varför det? Det finns rötägg som rånar, våldtar och misshandlar överallt, och det är verkligen inte bara invandrare som gör det.
över 80% av alla brott begås av s.k. "helsvenskar".
...osv....

Fille, alltså har du ens varit i malmö!?

du kommer inte långt förrän du ser hur en samling "nysvenskar"
ska bråka med ensamma personer.

sen syns det också mer när dom t ex snor saker för att det tänker folk på mer,
"dom borde vara tacksamma" osv..

NEJ jag är inte rasist och jag skiter totalt i om en person är invandrare,
men jag har träffat på mindre trevliga invandrare och därför
kanske man bildar uppfattningen att invandrare bara snor och slåss
och borde vara tacksamma för att få kommer till Sverige.
men svenskar som misshandlar, snor och slåss.

Förutom svenskar som snor så har jag aldrig träffat på en svensk
som kommer i grupp och försöker få en person att bråka med dom.

NEJ jag har inte fördomar mot invandrare, om jag träffar på en så
får jag ett första intryck av honom, precis som vilken svensk somhelst,
men ofta matas man med rykten och snack om invandrare som har
försökt skapa slagsmål och råna folk.

Nu så var det ju inte så att de här personerna var så speciellt "snälla"
utan dom hade snott en bil och gubben tyckte kanske att dom borde vara tacksamma.
Visst svensken också, men han har aldrig levt någonannanstans.

OBS! med detta inlägget rättfärdigar jag inte vad gubben har sagt till personerna
jag bara skriver vad jag tror kan ha fått honom att säga så.

För övrigt var det ju en svensk med i bilden och han beter ju sig svinigast av de 3...

MattE. skrev:

Vart var du under början av 90talet?, på den tiden var det skinnbulorna som härjade, och annat drägg, nu är det invandrare istället, olika årtioden, olika drägg.

Åtminstånde i den här lilla förorten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...