Beställa från USA, någon mer?

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Ska beställa en PCIII från http://www.ema-usa.com/. Någon mer som är intresserad? Det är så gott som halva priset då jag har blivit lovad att dom skriver ner värdet till under 500Sek (slipper tull och moms), dock kostar frakten ca 100$ så om någon mer i Stockholmstrakten behöver någon mindre del så gör ett inlägg/PM:a så kan jag höra med dom om samma gäller för flera varor.

Last edited:
lpdata skrev:
100$ för frakten :va :va :va skall dom charta ett eget jetplan eller :hihi

//Lasse

Mmm, det låter grymt konstigt. Beställer man cykeldelar så brukar det ligga runt 20$. Han kanske var lite morgontrött som svarade men ävcen om frakten är billigare så kanske någon mer vill fynda lite? :)

Jag är intresserad av en PCIII, men inte om frakten är $100.

Med vilket bolag hade de tänkt skicka ?
Enligt min erfarenhet så fungerar USPS, Amerikanska posten, mycket bra och är även billigt.

Det kan vara att de vill skicka med Fedex, UPS eller liknande som gör att det blir så dyrt.

Tänk på att om det är fler PC's i samma paket blir värdet högre och tullen blir helt plötsligt intresserad...

Göran skrev:

Enligt min erfarenhet så fungerar USPS, Amerikanska posten, mycket bra och är även billigt.

Det kan vara att de vill skicka med Fedex, UPS eller liknande som gör att det blir så dyrt.

Tänk på att om det är fler PC's i samma paket blir värdet högre och tullen blir helt plötsligt intresserad...

Jo, men poängen är ju att dom fortfarande skriver värdet på paketet till under 500sek...även fast det är flera artiklar

Magnus-Sthlm skrev:
Jo, men poängen är ju att dom fortfarande skriver värdet på paketet till under 500sek...även fast det är flera artiklar

Hjälper kanske för momsen men tänk på att prylarna då har för lågt försäkringsvärde, inte kul om paketet försvinner på vägen...

Lycka till med beställningen :)

Poängen är väl den att skitsamma att det är 100$ i frakt eftersom så fort ni är 2 beställare så är frakten 50$ per person och hiuj.. 4 st så är frakten, håll i er nu 25$ per person. Vissa firmor i USA tar ut standard 100$ i frakt men brukar dom skicka det högsta prioritet bra packat och försäkrat också, sen om den inte riktigt kostar så mycket och att dom sätter resten i egen ficka who cares?
Do it.

Ett tips är att skicka till en polare i USA som sedan skickar det till dig. Det händer att företagen trots sina löften missar att märka om värdet, och då står du där med moms / tull på prylarna ändå. Sedan så får du fler alternativ på fraktsätt, iom att firmorna oftast bara har 1-2 fraktbolag dom arbetar med. Skriv "gåva / gift" på paketet, tänk då på att det är oförsäkrat om det försvinner. Lycka till.

www.parts411.com / www.cyclemall.net brukar jag handla via. Priserna i USA rockar hårt! :tummenupp

Göran skrev:

Lånar tråden lite...har nosat upp en kontakt i USA som kan fixa mycket delar...dock har vare sig han eller jag någon koll på hur man bäst och billigast löser transportfrågan till just Sverige. Jag har ingen brådis, vill bara att det är säkert och inte alltför kostsamt. USPS, hur funkar det? Priser?

Kommer att beställa i dagarna....frakten enligt dom är nu korrigerad till 75 $

Någon mer som är intresserad så skicka ett PM eller gör ett inlägg...

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda