Poll - Pamp, CSN-Slav, krösus eller kyrkråtta

Vad är din månadsinkomst

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
På förekommen anledning blev jag nyfiken på vad hojåkare är för folk.. I andra trådar har diskuterats huruvida sporthojsförare är dumma, högutbilade, fattiga, lågutbildade, knegare eller akademiker... Det har stötts och blöts huruvida "vi" tjänar lite eller mycket.
Min tes är att den arbetsföra delen av sporthojsförarna tjänar mer än genomsnittet för att ha råd med sitt intresse... Så jag gör en Mingves(inget illa menat Mingves)

Det handlar alltså om inkomst före skatt.

Last edited:
Edit: Va nu? Jag måste läst helt fel eller så har pollen ändrat form.

Last edited:
Qwerty skrev:
Skämmande.
20% arbetslösa eller sjukskrivna!!! :skrämd :skrämd
Å då inbillade jag mej att folk på SH va dom som inte lever i ghetton mm utan folk som bor i villa, radhus eller bostadsrätt.
Konstigt att landets ekonomi är som den är 34% i skatt. Skulle dessa 20% börja arbeta skulle min skatt bli 27,2 med samma intäkt till staten men statens utgifter skulle sjunka ganska så radikalt eftersom 20% går från att vara utgift till inkomst.

Det hade vart bra om det fanns jobb till alla som gick arbetslösa med. Själv började jag plugga för att jag gick arbetslös.

Lever på fullt CSNstöd, extrajobb på Box Delivery, Iceman Sport Extreme & lite dans/värdinnejobb.

Man får ligga i när man bor mitt i stan, har två hojar, festar jämt & hoppar fallskärm.

korvgubbe skrev:
På förekommen anledning blev jag nyfiken på vad hojåkare är för folk.. I andra trådar har diskuterats huruvida sporthojsförare är dumma, högutbilade, fattiga, lågutbildade, knegare eller akademiker... Det har stötts och blöts huruvida "vi" tjänar lite eller mycket.
Min tes är att den arbetsföra delen av sporthojsförarna tjänar mer än genomsnittet för att ha råd med sitt intresse... Så jag gör en Mingves(inget illa menat Mingves)

Det handlar alltså om inkomst före skatt.

För tillfället är jag CSN-slav men innan dess låg jag på 26000 i månaden. När jag har pluggat klart nästa sommar kommer jag ha 5½ år av eftergymnasiala studier i bagaget. :3freak

Qwerty skrev:
Skämmande.
20% arbetslösa eller sjukskrivna!!! :skrämd :skrämd

Nu får du nog tänka efter igen...

20% av de som är inloggade under dagtid är sjukskrivna. Den överrepresentationen kan helt enkelt bero på att huvudelen av de arbetsföra SH:arna är där de borde vara. På arbetet och inte på SH!

korvgubbe skrev:
Nu får du nog tänka efter igen...

20% av de som är inloggade under dagtid är sjukskrivna. Den överrepresentationen kan helt enkelt bero på att huvudelen av de arbetsföra SH:arna är där de borde vara. På arbetet och inte på SH!

Gissar att 90% på SH har tillgång till dator under arbetsdagen och kan gå in och svara i en poll eller två. Framförallt när 60% tjänar över 21k och 40% över 24k. 11%över 30.
Vi har visst ganska så bra inkomst på SH.

Fast nu är mina fösta % helt fel och det måste berott på att jag va för snabb att dra förhastade slutsatser. Därför editerade jag mitt inlägg. :)

korvgubbe skrev:
Så jag gör en Mingves(inget illa menat Mingves)
Fan man har blivit ett begrepp:) Otroligt....

Kevorkian skrev:
Jag ligger på en bit över 30 papp. Men jag blir aldrig nöjd...aldrig. :hördu
Vi tackar för upplysningen;) Och nej, man skall aldrig bli nöjd :tummenupp

Kevorkian skrev:
Jag ligger på en bit över 30 papp. Men jag blir aldrig nöjd...aldrig. :hördu

Nej, med sådana skitlöner förstår jag att man aldrig blir nöjd.

Skåjja bara, men ditt "Men.." indikerar ju att det är en hög lön för dig, om du tycker den är hög borde du väl vara nöjd? ;)

Själv slavar man för CSN... Hoppas dock att man pysslar med nåt annat då man växt ur nuvarande 125-kostymen.

Fazer75 skrev:
För tillfället är jag CSN-slav men innan dess låg jag på 26000 i månaden. När jag har pluggat klart nästa sommar kommer jag ha 5½ år av eftergymnasiala studier i bagaget. :3freak

TJUGOSEXTUSEN KRONOR?!?!?!?!!!!!! Å DU SÄTTER DIG Å VÄNDER ANDRA PAPPER ÄN LÖNEKUVERTET!!!! :va :va :va :va :va :kocko

De flesta tjänar mer än 30, det är i och för sig lite intressant.
Edit:
Alltså borde segmenteringen sett annorlunda ut, kortare intervall över 30' och längre under. Typ:

-10
10-15
15-25
25-30
30-32
32-35
35-37
37-40
40-45
45-50
50-55

Osv

:mattias

Last edited:
Markus skrev:

Njae... kanske om det var en penismätartävling men jag är egentligen mest intresserad av att se om SH-folk tjänare mer än genomsnittet. Därav intervallerna.

....Genomsnittslönen i landet ligger väl runt 17-19?!

Oavsett så verkar ju SH-folket tjäna betydligt mer än genomsnittsmedborgaren.

#2 skrev:
TJUGOSEXTUSEN KRONOR?!?!?!?!!!!!! Å DU SÄTTER DIG Å VÄNDER ANDRA PAPPER ÄN LÖNEKUVERTET!!!! :va :va :va :va :va :kocko

Man får bara lön en gång i månaden men man måste vara på jobbet varje vardag. Trivs man inte spelar inte lönen så stor roll. Är faktiskt tillbaka och sommarjobbar på mitt gamla jobb och det tog bara en dag att komma ihåg varför jag slutade. :huvet

*/ ?>
Back