Mördarspindel gick till attack mot mig!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja det var iaf känslan när den kom lunkandes mot mig från under TVn. Länge sedan jag blev så vettskrämd. Faktiskt aldrig sett en sådan stor spindel i Sverige som inte finns i bur :eek:

Spana in storleken på den. Nu är den ihjälklubbad med först en kudde för o hålla den kvar, men den levde fast med brutna ben. Sen så blev det förlängt golvmopp att ta hand om sista mosaren.

Denna spindel gjorde mig genast mindre maskulin. Usch för spindlar! :fatta!

spindel.jpg

Swedie skrev:
Ja det var iaf känslan när den kom lunkandes mot mig från under TVn. Länge sedan jag blev så vettskrämd. Faktiskt aldrig sett en sådan stor spindel i Sverige som inte finns i bur :eek:

Spana in storleken på den. Nu är den ihjälklubbad med först en kudde för o hålla den kvar, men den levde fast med brutna ben. Sen så blev det förlängt golvmopp att ta hand om sista mosaren.

spindel.jpg

Det finns större:

Starstriker skrev:
Det finns större:

Amenvafan... Min bild var för stor...... Blev jagad av en spindel i tändarstorlek på landet en gång. Har faktiskt bildbevis, men bilden var för stor och jag orkar inte krympa den.

Och jag kom precis (2 minuter sen bara!) från en likadan skräckupplevelse. Skulle gå ner i källaren och så sitter det en fet, stor äcklig j**el på ena trappsteget.
Hjärtat stannade för en halv sekund... Fick slå han med en handduk så han flyttade sig så jag vågade ta min förbi.
Ryser fortfarande.

Feta äckliga källarspindlar :kulspruta

heheh.. ja men de är ju äckliga. Kom gungandes på mitt håll. Så säger tjejen efter att hon klev ner från soffan att de där j-vlarna hoppar! Urk...

Nu kan ju inte jag Sveriges alla spindelarter.

Men på landstället på Gotland finns det en jordkällare...& jag skojar inte när jag säger att en del av dom asen har en KROPP som en femkrona, man hör när dom går tamejfan! :4skrika
Svarta är dom....skulle vara kul att veta vilken art det är, men dom skrämmer skiten ur mig......skulle döda en av dom med ett paraply (vilken hjälte...) den duckade & började springa uppför paraplyet mot mig.....fy satan!!!!!

Swedie skrev:

spindel.jpg

:skrämd :skrämd :skrämd
Spindlar e dom hemskaste djur som finns! Hur små dom än är e dom jättestora för mig... Brukar bli svimfärdig av skräck när jag ser en spindel. :näsblod

// Lena

haha. Jisses. Du får fixa kort på det där! :D jag vill då inte se några större spindlar nu på ett tag. Iaf inte lösa. Bara i bur! Tänkte åka till Parken Zoo här i Eskilstuna. Där har de sånna där fågelspindlar o sånt.

när polarn bodde i huddinge hos farsan så var de nåra stora i källarn dom va ungefär som en 5 krona
aså i kroppen

Jag har hört att spindlar fungerar precis som getingar. När man dödat en så sänder de ut en särskild lukt och drar till sig fler, mycket större, starkare och elakare biffar till spindlar som kommer och ska äta upp den som dödade deras polare.

Tänk på det när du ska nana i natt. :rolleyes:

Haha, jag har också blivit jagad av en exakt likadan:
Satt på muggen och läste Siftidningen. Plötsligt ser jag "någon" gå förbi i ögonvrån. :skrämd Ser odjuret och slänger mig upp med tidningen ihoprullad. Lång väntan då vi bara tittar på varandra, plötsligt gick den till attack. :mad: Jag hade inget val, jag slog den igen och igen och igen. (Första, sista och enda gången jag haft nytta av facklig hjälp). Jag var helt säker på att den kommit in med min nya jättekaktus så jag kunde fan inte sova. Jag sparade den i en sån där plastpåse som de delar kokain i på tv och ringde först Skansen och de hänvisade mig till Naturhistoriska Riksmuséet, jag skickade den i påsen till intendenten på någon creepy avdelning som efter någon vecka återkom med skriftligt svar att den dels var i bedrövligt skick (han hade knappt några ben längre, inte som satt fast i alla fall :tummenupp ) och dels att det var en helt vanlig husspindel någonting. :3freak

ozeo skrev:
när polarn bodde i huddinge hos farsan så var de nåra stora i källarn dom va ungefär som en 5 krona
aså i kroppen

Yeah right. I och för sig så är söderförorter livsfarliga men det där låter kryddat.

abstruse skrev:
Och så undrar folk varför det kallas för Fjollträsk? :rofl
Och jag som i min enfald trodde att det var Stockholm och inte Eskilstuna som kallades för Fjollträsk... :confused:

Markus skrev:
Haha, jag har också blivit jagad av en exakt likadan:
Satt på muggen och läste Siftidningen. Plötsligt ser jag "någon" gå förbi i ögonvrån. :skrämd Ser odjuret och slänger mig upp med tidningen ihoprullad. Lång väntan då vi bara tittar på varandra, plötsligt gick den till attack. :mad: Jag hade inget val, jag slog den igen och igen och igen. (Första, sista och enda gången jag haft nytta av facklig hjälp). Jag var helt säker på att den kommit in med min nya jättekaktus så jag kunde fan inte sova. Jag sparade den i en sån där plastpåse som de delar kokain i på tv och ringde först Skansen och de hänvisade mig till Naturhistoriska Riksmuséet, jag skickade den i påsen till intendenten på någon creepy avdelning som efter någon vecka återkom med skriftligt svar att den dels var i bedrövligt skick (han hade knappt några ben längre, inte som satt fast i alla fall :tummenupp ) och dels att det var en helt vanlig husspindel någonting. :3freak

Haha!! fan va synd! den hade nog gjort succé på Skansenakvariet, den besten till brun husspindel.... :hihi

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing