Poll: Sporthojs-magasin?

Vill ni se ett Sporthojsmagasin?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjenare gott folk.

Jag är arbetslös snart och vill jobba inom MC och allt vad det innebär. Så nu funderar jag på att nyttja Sporthoj.com för att möjliggöra en inkomst, samt bidra med något till Sporthojs-Sverige!

Finns det något intresse för en ny tidning i Sverige som ENDAST kommer handla om Sporthojar? Finansiering kommer ske genom att ni som medlemmar får köpa / prenumerera på tidningen. Men innan vi kommer i närheten av den fasen så måste jag fråga genom denna tråd vad ni anser en Sporthojstidning ska ta upp.

Följande är saker jag redan har kommit fram till:
  • Annonser på Sporthoj.com visas i tidningen.
  • Kalender med tävlingar internationellt, samt nationellt
  • Presentation av medlem på Sporthoj.com. Gata, samt RR (så två medlemmar blir intervjuade)
  • Insändare? Feedback? Med eller utan svar (som "Fråga Olle" ungefär fast om MC då)
  • Försäkringstips - länkar m.m

Detta är på ett ungefär vad jag kommit fram till vad som jag vill ha med.
Såklart skall artiklar finnas med, men om vad? Tror det får bli en önskespalt med tips m.m om vad som ska tas upp i tidningen.

Tjejen min kommer vara med och köra en "tjej-sida". Troligen tar det upp hennes körkortstagande, planer inom MC-körande. Vad hon lärt och vill lära m.m.

Självklart om något medlem vill vara med och skriva en artikel "Månadens mek-tips" om något grundläggande men även kanske mer avancerat inom MC-mek i sitt eget garage.

Vad tror ni om min lilla ide? :)

/Johnny

låter bra... finns ju inte så mycket bra tidningar att läsa på svenska

Absolut Bike behöver en Konkurrant någon som kan ge en rättvis bild av sporthojarna och inte favoriserar (min uppfattning )

jag ger idén :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Får du in en fot i att TESTA nya hojar, så kör. Det är ju "main" grejen i alla engelska sporthojs tidningar verkar det som. Samt testa prylar m.m. å nyheter m.m..... tidningen BIKE ligger ju bra till o recenserar mkt prylar filmer, tar upp stunt ibland och självklart testar alla ny feta sporthojar....

Låter som en utmärkt idé!
Jag skulle gärna se lite "reportage" och anekdoter mm från race också... :tummenupp

Och mycket bilder, jag älskar bilder! :banana

morecore skrev:
Får du in en fot i att TESTA nya hojar, så kör. Det är ju "main" grejen i alla engelska sporthojs tidningar verkar det som. Samt testa prylar m.m. å nyheter m.m..... tidningen BIKE ligger ju bra till o recenserar mkt prylar filmer, tar upp stunt ibland och självklart testar alla ny feta sporthojar....
Såklart att testa hojar är ju något som vore skitballt. Jag är ny och vet väl inte ens hur jag ska börja för att få den "äran". Men jag lovar att ge en kritisk syn på det mesta. hähä. Kommer iaf inte kyssa arsle om jag inte behöver :hihi

Hade det inte varit smartare/billigare att göra en nätupplaga som man kan prenumerera på istället och däri lägga till detta forum. Och säg att det kommer att kosta ca 50:-/månad.

Eller ?

CarlE skrev:
Låter ju skitroligt!!! Kommer det enbart bli RR och gathojar eller kommer det bli lite supermotard också?

Upplägget låter ju jättebra, hoppas nu bara att du verkligen kommer igång med det!
Kommer nog inte prioriteras då det vore en Sporthojstidning. Men helt uteslutet är det ju inte.

Drkosmos skrev:
Hade det inte varit smartare/billigare att göra en nätupplaga som man kan prenumerera på istället och däri lägga till detta forum. Och säg att det kommer att kosta ca 50:-/månad.

Eller ?
Hur menar du? Jag vill ju kunna sitta på dasset o läsa en intressant tidning då o då. :)

Bike suger men å andra sidan är engelsk fackpress grymt bra. Jag tror att om du vill starta nått så börja med ett stort nyhetsbrev via mail. Det måste vara lätt att ragga annonsörer på det sättet.
Om du ska göra det mesta själv kommer du förmodligen behöva 52 timmar om dygnet för att få ihop allt innan du har några mallar att gå efter.
Och att få redigering, layout och matrial att gå ihop är ett helvete för nått nystartat.
Sen måste du fråga dig om hur mycket som inte finns på forumet som du kan skriva om. En artikel om hur man tex luftar bromsar känns konstigt, det finns redan en sån massa info om det på forumet.
Men har du tid och ork att ge dig på det så shoot, bara du är medveten om hur mycket jobb det är.
Men det är bara min första tanke och om du har tänkt igenom det mera så våga göra ett försök.

Swedie skrev:
Hur menar du? Jag vill ju kunna sitta på dasset o läsa en intressant tidning då o då. :)

Du får skaffa en bärbar :hihi

Men lägg upp hela tidningen på nätet antingen som Aftonbladet eller liknande.

Så får man betala prenumerationen antingen årsvis eller nått annat bra sätt.

Sen så är det "bara" för dig att göra "en tidning".
Sparar tid och pengar.

Last edited:
Swedie skrev:
Kommer nog inte prioriteras då det vore en Sporthojstidning. Men helt uteslutet är det ju inte.

Men lite krompromar och putsningstips kan kanske inte heller helt uteslutas då eller? :Bugar

:rofl

Lite som Victor sa...hoppas bara du är medveten om hur mycket jobb det är med tanke på att du är ensam.
Men har du ork, tid och lust så kör!

Det känns ganska svårt då jag tagit mig några minuter å tänkt på vad en mc tidning innehåller. Det är en del och många personer som skriver artiklar m.m. och är på massa ställen i världen. Frågan är om man klarar göra en "mindre" tidning som kostar under 50kr och konkurrera med andra tidningar? Svårt att köpa en tidning som inte har "allt" egentligen.

Men nu så kanske du begränsar dig lite mer genom att bara ha sporthoj o rr, så då måste ju sidorna fyllas med sådant. Andra tidningar får ju ihop en "hel" tidning genom ha ganska stora områden, allt från cross, custom till sporthoj och rr....

MEN det verkar finnas många som annonserar i mc tidningar så självklart nappar nog många av de som annonserar i tex. BIKE.

Så, egentligen, tycker jag att man kan ha med de flesta områdena som tidningar erbjuder idag, som mekhörna, tester av hojar, nya prylar, annonsmarknad, begagnat tester, begagnat guider o massa reportage mm...
Fast mest inriktat på sporthoj då alltså....
Kika nogrannt på vad en tidning har och kolla vilka områden du kan tänka dig ha med i en tidning!

mvh jonas

Jag räknar lite matte o det kommer vara oerhört svårt att få det att gå runt ens. Måste iaf sälja minst 100 st för att det skall gå plus om tidningen kostar runt 40kr.
Jag vill, men går det...

Swedie skrev:
Jag räknar lite matte o det kommer vara oerhört svårt att få det att gå runt ens. Måste iaf sälja minst 100 st för att det skall gå plus om tidningen kostar runt 40kr.
Jag vill, men går det...

Jag tycker det låter intressant. Prenumerar nu på tidningen bike som enligt mig bara blir sämre och sämre...

En grej jag saknar är att man kanske kan skriva VARFÖR lite mer, den är bäst därför att....

Mer tekniskt ingående om hur grejer fungerar. Bike hade nåt liknande för ett tag sen men det stod ju inte mer än vad man kan läsa sig till i en modell broschyr...

Kör hårt! :tummenupp

Last edited:
Swedie skrev:
Jag vill, men går det...
En annan lösning: Sök jobb på en mc tidning i england? :tummenupp

Jävligt bra idé! Gör den elektronisk på nätet till att börja med så kostar den inte mycket heller, men man skulle kunna ta emot prenumerationer.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...