ställs ventiler husa 02ai gbg

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
någon som har lust att hjälpa mig mot betalning i gbg området

nisse skrev:
någon som har lust att hjälpa mig mot betalning i gbg området
Om det inte hade varit så långt för mig att åka så hade jag hjälpt dig. Men jag lovar.. du fixar det själv! det är skitenkelt!

E enkelt å d fixar du själv. Kolla i din handbok vare skall vara för spel å sen så mäter du bara spelet med ett bladmått mellan elefanfoten å ventilen..
Du tar av tanken å uppe på ventilkåpan så ser du två inspektionsluckor. Ena för avgas å andra för insug.

Då ser du toppen på ställskruvarna (2 st) under varje lock. Lossa på låsmuttern å skruva upp ställskruven. För sen in bladmåttet å dra åt å på så sätt har du rätt spel. Men för å göra saker å ting lite enklare så kan man göra som så att du skruvar ner ställskruven så du känner att den tar i på ventilen. Skruva då tillbaka den 1/8 varv å du har rätt spel där. Man kan utgå från låsmuttern för å hålla koll på hur mycket man vrider tillbaks..

Lycka till... :tummenupp

men hur ställer man den i läge för att börja då tpc

Glömde som att säga d ja... *S*

Eventuellt så har du en liten skruv nertill längst fram på motaorn. Ta ur den å där ser du veven... På den finns ett litet spår som man kan låsa fast med en skruv som man gör lite spetsig. MEn annars så funkar d väldigt bra men att ta av tändstifter å stoppa ner ett litet sugrör lr nått. Ta av kåpan för svänghjulet å vrid svänhjulet så du ser att dugröret stiger. På så vis ser du när sugröret inte stiger längre. Precis när sugröret vänder där har du 0-läget. Du kan vara ett kolvvarv fel men d kollas med att båda viparmarna som ventilskruvarna sitter på skall vara lösa. E bara ena d så vrid svänghjulet så pass att du ser sugröret åka ner i botten för å sen komma upp å nå vändläget igen. Då ere rätt...

Back