Bilder: BikeWeek - av mikaeljohanssonfoto

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Hejsan hallå.
Nu har jag kollat lite bilder som jag har tagit på tisdagen, onsdagen, fredagen och lördagen.
Är du intresserad av bilder? Kolla in min profil för mer info.
OBS! Resterande 800 bilder kommer upp HÄR när Swedie kommer hem.
Det kommer att bli jävulskt jobbigt att kolla igenom så många så jag inte heller har på alla som åker. Håll till godo, snart kommer resten upp :)

Kommentarer tas gärna emot :tummenupp

/Micke

Bifogat

• IMG_6562.jpg
    IMG_6562.jpg
    82 KB · Visningar: 107
  • IMG_6602.jpg
    IMG_6602.jpg
    87 KB · Visningar: 134
  • IMG_6653.jpg
    IMG_6653.jpg
    96.4 KB · Visningar: 211
  • IMG_6732.jpg
    IMG_6732.jpg
    80.7 KB · Visningar: 436
  • IMG_6685.jpg
    IMG_6685.jpg
    72.5 KB · Visningar: 166
  • IMG_6683.jpg
    IMG_6683.jpg
    71.4 KB · Visningar: 137
Last edited:
fler fler

Bifogat

• IMG_6750.jpg
    IMG_6750.jpg
    68.7 KB · Visningar: 136
  • IMG_6816.jpg
    IMG_6816.jpg
    76.7 KB · Visningar: 102
  • IMG_6840.jpg
    IMG_6840.jpg
    85.6 KB · Visningar: 257
  • IMG_7317.jpg
    IMG_7317.jpg
    63.3 KB · Visningar: 120
  • IMG_7180.jpg
    IMG_7180.jpg
    85.7 KB · Visningar: 271
  • IMG_6911.jpg
    IMG_6911.jpg
    66.5 KB · Visningar: 115
fler fler fler

Bifogat

• IMG_7341.jpg
    IMG_7341.jpg
    69.8 KB · Visningar: 139
  • IMG_7356.jpg
    IMG_7356.jpg
    65 KB · Visningar: 222
  • IMG_7362.jpg
    IMG_7362.jpg
    61.4 KB · Visningar: 254
  • IMG_7373.jpg
    IMG_7373.jpg
    74.8 KB · Visningar: 80
  • IMG_7435.jpg
    IMG_7435.jpg
    70.5 KB · Visningar: 115
  • IMG_7443.jpg
    IMG_7443.jpg
    68.7 KB · Visningar: 139
Kommentar:
Jättefina bilder men....

Det är många av bilderna som saknar ordentlig skärpa.
Bilden på den "hejande" Motardisten är skarp och fin.

Kanske bara är mina ögom som är fuckade.Hoppas du inte blir sur:=)

Fina bilder! :tummenupp

Men inte en endaste på MIG på Boge idag? :va Sägs vara något nytt GP på gång där just nu, skippade en fotosession på Gele-Åsen bara för den sakens skull..... :7peta :D :gnissla

/B

twinner skrev:
Kommentar:
Jättefina bilder men....

Det är många av bilderna som saknar ordentlig skärpa.
Bilden på den "hejande" Motardisten är skarp och fin.

Kanske bara är mina ögom som är fuckade.Hoppas du inte blir sur:=)
Tackar!
Bilderna är förminskade till 600pixlar(bred) från att ha varit 3456pixlar(bred) och sparade till ca 70-80 kb.
Bilderna blir ofta dåliga då. Men det är svårt att alltid få den perfekta skärpan också. Jag är fortfarande newbie inom detta foto-område :)

MikkE skrev:
Tackar!
Bilderna är förminskade till 600pixlar(bred) från att ha varit 3456pixlar(bred) och sparade till ca 70-80 kb.
Bilderna blir ofta dåliga då. Men det är svårt att alltid få den perfekta skärpan också. Jag är fortfarande newbie inom detta foto-område :)

Då var det nog det som spökade:=) Jag hoppas att jag snart får veta hur svårt det är när jag köper en egen 350:=)
Men det var fin fart i bilderna :tummenupp

MikkE skrev:
Men det är svårt att alltid få den perfekta skärpan också. Jag är fortfarande newbie inom detta foto-område :)

Är för jäkligt att dom ska köra så fort, man får träna och träna för att få till det.... :gnissla :(

Funderar på det här med fota brudar istället, dom är nog långsammare.... :D :tungan

/B

benkar skrev:
Är för jäkligt att dom ska köra så fort, man får träna och träna för att få till det.... :gnissla :(

Funderar på det här med fota brudar istället, dom är nog långsammare.... :D :tungan

/B
Jag vet. Jag ska sätta upp lite 30-skyltar på banan nästa gång. Blir nog bra :tomten

Brudar. javisst har jag det i kameran också :)

MikkE skrev:
Jag vet. Jag ska sätta upp lite 30-skyltar på banan nästa gång. Blir nog bra :tomten

Brudar. javisst har jag det i kameran också :)

Gäller bara att ha en snabb optik där också..... åker kläderna av för snabbt blir även det suddigt, får kolla med optikern om glasögon, eller hos fotohandlaren om ny optik.... ! :)

Men... vad jag ville ha sagt, är siitsvårt få till det med hojbilder med en enkel standardoptik, men kul med dom bilder som blir bra, och kul glida runt banan, fota lite, snacka skit med folk :tummenupp

Fastna dock inte för djupt i fototräsket... :7peta Hojåka på egen hand är det bästa, fota lite är en extra bonus! Skaffa dig en hoj innan du sjunkit för djupt ner i fototräsket!

/B

benkar skrev:
Gäller bara att ha en snabb optik där också..... åker kläderna av för snabbt blir även det suddigt, får kolla med optikern om glasögon, eller hos fotohandlaren om ny optik.... ! :)

Men... vad jag ville ha sagt, är siitsvårt få till det med hojbilder med en enkel standardoptik, men kul med dom bilder som blir bra, och kul glida runt banan, fota lite, snacka skit med folk :tummenupp

Fastna dock inte för djupt i fototräsket... :7peta Hojåka på egen hand är det bästa, fota lite är en extra bonus! Skaffa dig en hoj innan du sjunkit för djupt ner i fototräsket!

/B
Jag har inte 8000 extra pengar nu, kanske jag kan köpa ett riktigt Canon-objektiv när jag ska till Singapore i höst.

Och jag har nog redan vart i träsket ganska så länge nu. Svårt att komma upp igen... puh!

Var ju ganska många "kändisar" du hade fått med :)
Såg att du stog i vänsterkurvan efter "mongoböjen/ejes" och fotade, du fick inte med min superfina hälsning? :D

MikkE skrev:
Jag har inte 8000 extra pengar nu, kanske jag kan köpa ett riktigt Canon-objektiv när jag ska till Singapore i höst.

Och jag har nog redan vart i träsket ganska så länge nu. Svårt att komma upp igen... puh!

Hoppas kunna springa på en beg.optik bättre än min nu i vinter, och åka på ett stort "fota-hojar-i-rörelse-träningsläger", du har väl inte missat det?, där vi blir 60 pers som står och försöker fokusera på en pappershoj som far förbi i 200 km/h, ungefär som Jägarexamen, fast snabbare, Kostar 3.800 kr, men är nog värt pengarna! :tomten

/B

benkar skrev:
Hoppas kunna springa på en beg.optik bättre än min nu i vinter, och åka på ett stort "fota-hojar-i-rörelse-träningsläger", du har väl inte missat det?, där vi blir 60 pers som står och försöker fokusera på en pappershoj som far förbi i 200 km/h, ungefär som Jägarexamen, fast snabbare, Kostar 3.800 kr, men är nog värt pengarna! :tomten

/B
Å fan. Äh, jag är självlärd i mkt :)
Men det skulle vara kul ändå, nyttigt om inte annat! :tummenupp

Nämen där var ju jag med! svart roof hjälm.. :banana (Bilden brevid den vurpade motarden) Har du fler så får du gärna skicka över! :tummenupp

Suomalainen skrev:
Nämen där var ju jag med! svart roof hjälm.. :banana (Bilden brevid den vurpade motarden) Har du fler så får du gärna skicka över! :tummenupp
Då vet jag vem du är :tummenupp
Du promenerade/åkte förbi mig ganska ofta.
Jag parkerade hos Torbjörn Andersson, Castrol Honda Superbike....

bild på mig (tack MikkE)

Bifogat

• tom3.jpg
    tom3.jpg
    66.5 KB · Visningar: 92
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...