Licenskurs

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Denna tråd har nu blivit intresseanmälan till Licenskurs på ev. Sviestad. Skriv upp er om intresse finns. Gärna med fullt namn och telefonnummer så det lätt går att få tag på er när datum är satt.

Sista licenskursen för i år!

Last edited:
MostWanted skrev:
Är jag försent ute eller? Förutom Bikeweek i karlskoga finns det nån mer licenskurs denna säsong? Hoj nästan ordnad.

kan inte hålla mig längre.....undrar oxå ju..!! tips !! blir till att ringa en del klubbar i morron...för här händer nada.....ha d gött !!

vargen skrev:
kan inte hålla mig längre.....undrar oxå ju..!! tips !! blir till att ringa en del klubbar i morron...för här händer nada.....ha d gött !!

Ni är typ en vecka för sent ute, LMS hade en kurs förra helgen. Nu dröjer det till nästa år.

/HW

HW skrev:
Ni är typ en vecka för sent ute, LMS hade en kurs förra helgen. Nu dröjer det till nästa år.

/HW

Okey.!! Tackar för svar o håller gluggarna bättre öppna.../micke.

Men! Fasen också... menas det att det inte går NÅGRA licenskurser i Sverige över huvud taget nu? Fan! Här jobbar och sliter man för att ta semester efter augusti och så är skiten slut.... :huvet kört :3freak

vågen skrev:
Men! Fasen också... menas det att det inte går NÅGRA licenskurser i Sverige över huvud taget nu? Fan! Här jobbar och sliter man för att ta semester efter augusti och så är skiten slut.... :huvet kört :3freak
Jo en annan hade tänkt o göra det i augusti med=(
Fasen men då får man vänta tills nästa år då :huvet
Hur länge räcker licensen sedan?
Är det års vis eller e det typ 2-3 år :va

Lindén skrev:

Vad jag förstår ett år...

Lindén skrev:

Licens kursen har en "bäst före stämpel" den gäller i 5 år, men om du sedan ska tävla så måste du ta ut licensen, antingen en årslicens, eller en tillfällig för en enstaka tävling. Har du tagit ut licensen en gång så gäller kursen 5 år ifrån det tillfället.

christer skrev:
Licens kursen har en "bäst före stämpel" den gäller i 5 år, men om du sedan ska tävla så måste du ta ut licensen, antingen en årslicens, eller en tillfällig för en enstaka tävling. Har du tagit ut licensen en gång så gäller kursen 5 år ifrån det tillfället.
Ok det var något sådant jag hört med så då hade jag ju inte helt fel=)

Efter tagen licens är den giltig i 5 år, man måste ju lösa ut den såklarat, men sedan måste man ta om den.

Goodstuff skrev:
Efter tagen licens är den giltig i 5 år, man måste ju lösa ut den såklarat, men sedan måste man ta om den.
bra att du skriver att den är giltig i 5år. men vi har ju inte ens nån licens!

valmers skrev:
Nej, den är fullbokad.

En plats blev det nog ledig för jag lyckades aldrig komma dit. Försökte ta mig dit inatt men blev stående 3-4 mil in på nissastigen med dött batteri pga trasig laddgenerator på bilen. FAN VAD GLAD MAN BLIR! :mad:

Några timmar packning av släp o förberedelser, 1700 kr för platsen på kursen, släphyra osv, väcka pappa för bogsering av släp 01:30 på natten, tur tillbaks och hämta bilen idag. Gott...

Nä i år blev det ingen licens. April på Knutstorp med Hyllinge MS siktar jag på. Skall starta färden en vecka innan det börjar så man säkert kommer dit :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT