Och här kommer den!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Måste bara säga att den lille elakingen var det absolut häftigaste jag kört! Utan någon som helst konkurrens! Första passet var på halvblöt bana och jag körde på regndäck, ut ur Ronnie Peterson gick jag med kanske 8k på varvräknaren och det hände absolut ingenting! Den gick som en slö Puch Dakota, förbryllad börjar jag titta mot motorn med gasen kvar i samma läge.....

PAAAAAA!!!!!! Då kommer en effektkick som får en RD350 att kännas som en tändkulemotor. Helt ärligt så håller jag på att köra ut på gräset! Funktionärerna måste fått sig ett gott garv.....

Efter det tar jag det mycket lugnt och märker att nålen måste befinna sig mellan 10 och 13k hela tiden, helst över elva...

Andra passet så lägger jag på slicks och efter ett tag börjar det gå riktigt skapligt, tyvärr så var utväxlingen helt fel för Knutstorp och genom Ronnie Peterson,ut på rakan och farmförallt uppför backen mot hårnålen och ut ur hårnålen kom jag utanför effektregistret vilket gjorde att en hel del bara blåste förbi. Genom snabbkurvorna i början var den dock helt fantastisk att köra och det är jävligt coolt med en 125:a som lyfter framhjulet till väders under acceleration ut på rakan.....

På slutet börjar det gå ok även om jag bara är och skrapar lite på ytan av vad hojen kan, jag tog inga som helst varvtider dock, det gick dock inte helt problemfritt, på slutet försvann bara kopplingen och det kom fram en dansk som sade åt mig att inte koppla då jag växlar upp, kopplingen justerades ut och jag lydde hans råd och problemet var avhjälpt.

Nu kan jag inte fatta hur jag öht funderat på att köra något annat än riktig racer, det är minst en dimension till i upplevelsen!

Totalt slut i armarna blev jag och jag somnade kl 02 pga förhöjd adrenalinnivå.....

Idag är det Falken...fy fan vad kul det ska bli!

Riktigt härligt att höra och det är ännu roligare att höra det från folk som kört bussar på banan tidigare :)
Skillnaden är så enorm att folk verkligen inte förstår att deras "supermegasportR1GSXR" är som en vaz-ladabuss i jämförelse :)

oFFkeFF skrev:
Riktigt härligt att höra och det är ännu roligare att höra det från folk som kört bussar på banan tidigare :)
Skillnaden är så enorm att folk verkligen inte förstår att deras "supermegasportR1GSXR" är som en vaz-ladabuss i jämförelse :)

Skillnaden går inte att förstå! Detr måste tamigfan upplevas!

R600 och 1000 hade nog inte haft överfyllda startfält då.... :rolleyes:

Inser du vilken bärtur du var ute på med dunderkissen nu? Diesel, och gammal dessutom...

Och jag är väldigt mycket avis på dig. Jag ska provsitta på Sviestad, så mycket står helt klart.

Ni ska ha stryk - ni förledare av barn, ungdom och medelålders män. ;)

Edit: var kan man testa en racer?

Last edited:
oFFkeFF skrev:

Hmmm.... Var det därför Nicke bromsade om ett helt koppel 250 racers igår in i esset på Sviestad, och sen tog en 125 Racer på yttern ut ur esset??? Skedde inte bara en gång, utan flera. Och det på en tung gammal Ducce!! ;o))

/Diesel-Micke

Chris Ash skrev:
Skillnaden går inte att förstå! Detr måste tamigfan upplevas!

R600 och 1000 hade nog inte haft överfyllda startfält då.... :rolleyes:

Nä, det måste vara en ordentlig hästspark när du vrider på gasen, inte närmvärt så häftigt som en 150 hästars R1:a på
9 000 varv.

Ett ytterligare plus är att behovet av släp inte finns längre.
Bara att trycka till lite extra så sitter den mellan skinkorna och man kan promenera hem från banan.

Plus att du kan köpa reservdelar på närmsta affär som säljer symaskinstillbehör.

125:A RÅKKAR FETAST! SÅ ÄR DET!

:1pajas :slicka :öl :skrämd

EazyLiving skrev:
Hmmm.... Var det därför Nicke bromsade om ett helt koppel 250 racers igår in i esset på Sviestad, och sen tog en 125 Racer på yttern ut ur esset??? Skedde inte bara en gång, utan flera. Och det på en tung gammal Ducce!! ;o))

/Diesel-Micke

Hard du druckit grappa nu igen, eller hade du hällt grappan i 250-åkarna? :D

oFFkeFF skrev:
Hard du druckit grappa nu igen, eller hade du hällt grappan i 250-åkarna? :D

Nää... Inte än, det blir till SM'et. Såg flera dieselåkare som bromsade om kända A-förere med stinkande 250cc motorsågar, men Nicke tog dem typ 3 och 3. :D

EazyLiving skrev:
Nää... Inte än, det blir till SM'et. Såg flera dieselåkare som bromsade om kända A-förere med stinkande 250cc motorsågar, men Nicke tog dem typ 3 och 3. :D

Hallunicationer eller inkörning av prylar :D Fast Nicke kör väl rätt fort numer, men på inbromsningar låter ju skumt, vet inte riktigt vilka 250-motorsågsåkare som var där, men Calle brukar ju inte bromsa för tidigt direkt, men hade jag blivit ombromsad av nicke hade det ju inte varit så förvånande.
O andra sidan bromsade jag ifatt dig i bergskurvan 1'a april med kalla däck :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
Hallunicationer eller inkörning av prylar :D Fast Nicke kör väl rätt fort numer, men på inbromsningar låter ju skumt, vet inte riktigt vilka 250-motorsågsåkare som var där, men Calle brukar ju inte bromsa för tidigt direkt, men hade jag blivit ombromsad av nicke hade det ju inte varit så förvånande.
O andra sidan bromsade jag ifatt dig i bergskurvan 1'a april med kalla däck :rolleyes:

Jojo.... Å din hoj gick ju fortare än min GSX-R 1000 på rakan, trots att den går så mycket fortare än Watz så att han inte ens kunde bromsa ifatt ner mot bergskurvan om jag tar honom i svackan på rakan. Det borde ju göra dig snabbare, både hojmässigt och förarmässigt, än Watz och en klar SM- och SO vinnare i år. :tummenupp

Å om nu du är lika snabb som mig på rakan, var tappar du 3-4 sek på varvet jämfört med min diesel? I kurvorna? :D

Kanske dags att hamstra hallon till Sviestadloppet?? :rolleyes:

EazyLiving skrev:
Jojo.... Å din hoj gick ju fortare än min GSX-R 1000 på rakan, trots att den går så mycket fortare än Watz så att han inte ens kunde bromsa ifatt ner mot bergskurvan om jag tar honom i svackan på rakan. Det borde ju göra dig snabbare, både hojmässigt och förarmässigt, än Watz och en klar SM- och SO vinnare i år. :tummenupp

Å om nu du är lika snabb som mig på rakan, var tappar du 3-4 sek på varvet jämfört med min diesel? I kurvorna? :D

Hmm, sa jag att min hoj gick fortare nerför rakan? Jag hängde på ganska bra nerför, tog det ju väldigt lugnt i torparn, vilket du nog också gjorde, sen tappade jag kanske 30m nerför rakan och in i bergskurvan var jag 2 meter bakom dig igen. Sen släppte jag av eftersom det var mitt utvarv och hade kalla däck, oavsett det, så kommer jag inte komma ner på dina 55-tider på sviestad ändå, siktar på låga 57 i år, tappar mest tid på att jag oftast bromsar för tidigt, kör jag mot dieslar är det bara bromsa lite senare än dem och inte lika hårt så är man inne i kurvan samtidigt som dem, ligger jag själv är det alldeles för ofta jag upptäcker att jag bromsat för mycket och då går det ju för sakta i kurvorna..
Crossböjen,Torparn, bergskurvan och sviestadböjen går rätt bra, men genom esset har jag fortfarande ingen bra rytm..
Och nej, jag kommer inte vinna sm/so i år, fast hojen går riktigt bra nu.

EazyLiving skrev:

Äh det är väl inget snack om att det går att köra snabbt med en traktor. SS600 ligger ju farligt nära 250 i varvtider.

Skillnaden är att en racer är tio ggr roligare att köra....

Chris Ash skrev:
Äh det är väl inget snack om att det går att köra snabbt med en traktor. SS600 ligger ju farligt nära 250 i varvtider.

Skillnaden är att en racer är tio ggr roligare att köra....

Halleluja!!! :bow Snart får vi skicka dig på någon typ av avprogrammering här tror jag. Luktar sekt lång väg. Rätt vad det är springer du och FellOff omkring i nattlinnen och skvätter tvåtaktsolja på oskyldiga förbipasserande....

Chrille skrev:
Halleluja!!! :bow Snart får vi skicka dig på någon typ av avprogrammering här tror jag. Luktar sekt lång väg. Rätt vad det är springer du och FellOff omkring i nattlinnen och skvätter tvåtaktsolja på oskyldiga förbipasserande....

Offkeff´s on a mission! And i´ve just joined him.....

Chris Ash skrev:
Offkeff´s on a mission! And i´ve just joined him.....

YES!! YES!! JESUS H. TAP-DANCING CHRIST...I HAVE SEEN THE LIGHT!!

theband.jpg

We're On A,
Mission From God.

ray.jpg

Chrille skrev:

Hehe, när man väl prövat är man oftast fast direkt, köra racer och använda heroin är närmare varandra än ni tror :D

oFFkeFF skrev:
Hehe, när man väl prövat är man oftast fast direkt, köra racer och använda heroin är närmare varandra än ni tror :D

Man blir ju klart intresserad kan jag säga... får väl provasitta en hoj ngn dag... Vad säger du Chrissy? ;)

*/ ?>
Back