F**bannade ligister har vält min hoj!

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
Ingen längre...
Någon värdelös ursäkt för en homo sapiens har vält min hoj! Hoppas han/hon/den/det brinner i helv***t! :fatta!

Jag hade varit hemma hos min syster o suttit barnvakt igår. Strax före tretiden på natten kommer syrran med pojkvän hem o jag börjar knata hem till mig. När jag kommer runt hörnet till huset innan mitt tittar jag som vanligt efter min pärla som står utanför trappuppgången.

Gissa om jag får panik när jag inte ser hojen direkt, när jag kommer lite närmare ser jag att den ligger på sidan på asfalten. Släpper bokstavligt talat allt jag har för händerna och springer fram för att resa upp den. Först går det inte eftersom stödet fortfarande är nedfällt. Jag får då gå runt hojen o fälla in stödet för att sen resa upp den. Den som gjorde det välte alltså hojen över stödet och måste med andra ord ha tagit i ordentligt .

Slutresultatet blev att i princip alla kåpor på vänstersidan är repade, vänster framkåpa är även skev. Vänster miniblinkers fram är krossad, bak är repad. Vänster backspegel är repad, samma sak med fotpinnen på vänstersidan. Kopplingshandtaget är böjt och har tagit i kåpan. Tanken är repad och stödet kan vara lite böjt också. :huvet

Har polisanmält nu på morgonen och nu väntar väl en procedur med försäkringsbolaget och sådär en 6000:- i självrisk för att få hojen reparerad. Kan ju säga att det är tur att jag inte vet vem som gjorde det för att då hade jag istället för att betala självrisk fått betala dagsböter till den personen för misshandel och det hade varit surt så in i h-e. Det är helt sjukt att man inte kan få ha någonting i fred längre. :död

Fy fan vad arg man skulle bli.
Spelar ingen roll om det är en ratbike eller den finaste hojen i stan, så jävla tråkigt när folk bara är ute för att sabba.

Jag antar att du redan kollat så att den inte gått igenom asfalten?
För i värmen så är det inte ovanligt att stödet sjunker igenom.
Klen tröst OM det är så, men du kan iaf släppa tanken på att det är vandaler som vill terra din hoj, som bor i ditt trapphus.
//Tobbe

tobbeviking skrev:

jo, sånt har man ju sett innan.

men som sagt, en klen tröst. :(

tobbeviking skrev:
Fy fan vad arg man skulle bli.
Spelar ingen roll om det är en ratbike eller den finaste hojen i stan, så jävla tråkigt när folk bara är ute för att sabba.

Klen tröst OM det är så, men du kan iaf släppa tanken på att det är vandaler som vill terra din hoj, som bor i ditt trapphus.
//Tobbe

Nä, det har inte varit så varmt här hemma. Stödet har skrapmärken även på ovansidan så de har nog bara tryckt på o vält den över stödet... :(

Tompalino skrev:
Nä, det har inte varit så varmt här hemma. Stödet har skrapmärken även på ovansidan så de har nog bara tryckt på o vält den över stödet... :(
Jävla svin...
Hoppas det löser sig vettigt för dig nu :(
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Jävla svin...
Hoppas det löser sig vettigt för dig nu :(
//Tobbe

Tack, ska ringa F-bolaget imorgon. Får se hur lång tid det kan ta o lösa. Om det är någon som har erfarenhet av liknande fall så får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Vandalisering, går det på vagnskade-delen eller mer åt stöld-hållet? Jag menar, de har ju inte stulit den men samtidigt har ju inte jag varit i närheten när den välte om ni förstår vad jag menar... :3freak

Tompalino skrev:
Tack, ska ringa F-bolaget imorgon.
Du får nog förbereda dig på att det blir vagnskada tyvär.
Fan va dryga människor det finns :mad:

edit: Nu vet ju inte jag vad du har för FB men de flesta bolagen har självrisklindring när det är skadegörelse. Så polisanmäl och kontakta FB så går det nog bra.

Last edited:
Dumpa den i en sjö, skyll på "adnan" och plocka ut en ny på stöldmomentet på försäkringen.... Oj då... så får man ju inte göra, men erkänn att tanken är lockande? :rolleyes:

Mögel skrev:
Har du kollat om grannarna har sett något???

Såg när jag kom hem inatt att det stod någon gammal gubbe bakom en neddragen persienn i huset mittemot. Var o ringde på där idag men det var ingen som öppnade. Får nog prova o ringa sen.

Är hojen helförsäkrad? När man läser sånt här så börjar man ju fundera om man inte skulle kosta på sig en sån ändå...

Foss skrev:
Dumpa den i en sjö, skyll på "adnan" och plocka ut en ny på stöldmomentet på försäkringen.... Oj då... så får man ju inte göra, men erkänn att tanken är lockande? :rolleyes:

Näe, inte direkt. Det här är ju min drömhoj o jag vill inte ha någon annan. Det hjälper ju inte att de slutat tillverkas o mitt exemplar är (var... :huvet ) var en lågmilare i väldigt bra skick... :(

Foss skrev:
Är hojen helförsäkrad? När man läser sånt här så börjar man ju fundera om man inte skulle kosta på sig en sån ändå...

Japp, helförsäkrad. Tyckte det var bäst efter att jag kraschade min gamla hoj förra året. Nu när jag köpte en större o dyrare ville jag ha en försäkring som täckte allt. O tur var väl det verkar det som... :gnissla

Ja verkligen tur att ha helförsäkring sånna gånger. Man skulle vilja ta tag i näsan och läsa lusen av dom som håller på på det där viset. Det enda positiva är väl att dom förmodligen tyckte att din hoj var fin och att dom gjorde det av avundsjuka, varför gör man annars en sån grej?!

Foss skrev:
Ja verkligen tur att ha helförsäkring sånna gånger. Man skulle vilja ta tag i näsan och läsa lusen av dom som håller på på det där viset. Det enda positiva är väl att dom förmodligen tyckte att din hoj var fin och att dom gjorde det av avundsjuka, varför gör man annars en sån grej?!

Jo, det är nog sant tyvärr. Synd bara att folk kan vara så förbannat småaktiga...

liten ot fråga men endå. hur bedömer man igentligen om det är stöld eller skadegörelse. alltså om nån slår en mejsel i tädningslåset då har man ju försökt sno hojen. men om man inte får iväg den utan släper hojen i backen så borde det ju vara en stöldskada?

Fan vad glad jag är att jag skall bygga ett litet hojgarage mellan huset och förrådet.
Lider med dig tompa.

Lider med dig!

För ett par år sen så sabbade några snorungar min bil som stod parkerad över natten.. Slog sönder rutor, skar sönder däck, dom hoppade t.o.m. ner avgassystemet på backen! Jag hade mina aningar om vilka det va, men utan bevis kan man ju inte göra nåt.. Ja, man KAN ju spöa i förebyggande, vilket va väldigt frestande, men det håller ju inte i längden lixom. Det blir ju ett par stycken som ska ha stryk isf..typ en hel generation med moppefuckon!
Det mest tråkiga med min historia var när jag gjorde anmälan.. "-Ja du grabben, jag skriver ner din anmälan, men räkna med ett snabbt nedläggande av brottsundersökningen" sa Bängen...

Hoppas att det löser sig bättre för dig!

Foss skrev:
:D

Nä fy fan vad surt! hoppas det blir så lite $$ som möjligt

/Regards Cel

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...