Ferrari vs RSV Mille

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Tjenix...

Jag var ute en sväng hos mina päron i Ekängen utanför LKPG idag innan jag skulle hem för dagen...
När jag är påväg därifrån möter jag en Ferrari 355 strax utanför mina föräldrar... jag vinkar eftersom en granne i trakten har en Ferrari och ser att de som sitter i vinkar tillbaka... Jag var dock inte säker på att det var grannarna men hur ofta möter man en Ferrari.. :va

Jag ser i bakspegeln att de vänder vi Östernäsvägen och ligger ca: 100 meter bakom mig... hornen börjar växa och jag puttrar genom det lilla samhället i 50 och den röda skönheten kommer allt närmare.. men eftersom ekängen själklart har såna där cp-grejer-där-vägen-blir-smal-precis-vid-en-busshållsplats så kommer jag ifrån igen p.g.a möte.. Hur som helst så tar samhället slut och jag kollar att vägen är fri och ställer mig i vänsterfilen och väntar in min motståndare...

Jag står nu precis där skyltarna om tätbefolkat-område upphör och vrider lite demonstrativt på rullen när ferrarin kommer och ställer upp sig.. Han trampar på pedalen och V8:an ryter...

Helt plötsligt lägger han iväg och jag är inte sen att vrida ur Millen heller och när jag varvat rött på två växlar och lägger i tredje är jag redan om... Sen lugnar jag ner mig och lägger mig strax under bli-av-med-kk-gränsen tills jag kommer till rondellen vid gärsta-verken.. Den röda är då ifatt och gör ett nytt försök som jag utan problem borstar av...

Innan nästa rondell finns en liten ficka där jag stannar till och så gör även Ferrarin.. Bakom ratten satt en snubbe på ca:45 bast och brevid honom förmodligen sonen på ca 18.. vi stog ett tag och beundrade de två Italenska maskinerna och överöste varann med komplimanger.. :hihi

Jag frågade om vi inte skulle byta jämt eftersom han med sin nyköpta bil precis blivit tvålad... :tungan

Hur som var det grymt roligt och en stor :tummenupp till de trevliga snubbarna i Ferrarin....

Och nu ska jag försvara mig inför kommande påhopp..:
- Jag viste att Ferrarin inte skulle ha en suck men ärligt... Hur ofta ser man en sån... och hur ofta får man rejsa mot en som verkligen vill göra det oxå??

- Jag är lite osäker på modellen men jag kollade på nätet och det ser ut som en 355 GTS

- Jag vet att det var dumt att åka för fort... :brinnerup

- säkert nått annat dumt men jag orkar inte skriva mer så jag säger bara... "inte mitt fel................ stjärnstopp" :rofl

Last edited:
Hihi. Alltid kul att reja mot bilar. även om jag aldrig ens fått mig nåt som ens liknar en match.

Fast vare en 355:a så är det "bara" en V8:a (vafan, ändrade du eller läste jag fel? :D)

:tummenupp

Millen låter gott på fullvarv men jag måste säga att Ferrarin låter ännu bättre på fullt skaft, man får vad man betalar för... :rolleyes:
Kul med någon som gasar med sin Ferrari, det är inte många det! :tummenupp
Moralkakor, nä, mer fart åt folket! :Bugar

Fredrik :tomten

355:an har en V8. :mattias

Cool story där båda hade roligt och ingen blev lidande. Liten risk för moraltantsattack. :D

EDIT: för långsam som vanligt plus att han ändrade V12 till V8. :hihi

Neutral skrev:
355:an har en V8. :mattias

Cool story där båda hade roligt och ingen blev lidande. Liten risk för moraltantsattack. :D

EDIT: för långsam som vanligt plus att han ändrade V12 till V8. :hihi
Grymt!! Skön läsning! Alltid lika kul med potent bil vs hoj, sällan man får chansen. Vanliga busbilar orkar man inte höja ögonbrynet åt ju :hihi

Fick chansen när jag hade mille, att gasa mot en carrera gt, frånm saltis till fisksätra. Han hade svårt att hänga med, vid 200 släppte jag av, för jag skulle blivit rökt i högre hastigheter. Den kärran gör 0-200 på 10 sek blankt... Har även varit med om vice versa, när man kört potent bil mot hoj, vilket nästan är ännu roligare när man kan torka av en nyare sporthoj på motorvägen =)

Trevlig liten historia! Det är ju till exempel såna här episoder som gör MC-livet värt att leva, speciellt när man vet att ni båda körde med både omdömme och ansvar.

Själv låg jag och polade med en Ferrari på motorvägen mellan Göteborg och Kungsbacka en gång, ni skulle sett hur alla flyttade på sig när det kom en röd liten bil! Ja, den körde först... Och jag låg bakom i fartvinden och njöt! Host, 180, harkel.

Nä, jag orkar inte moralisera sånt här, det är ju svårt att låta bli att försöka hänga på om en sån bil dyker upp, om de nu inte kör som fullständiga idioter vill säga.

Coolers! Finns ju ett test mellan en lambourgini gall....hurfandetnustavas och en MV där MVn krossar totalt.

Har själv rejsat mot brorsans Audi S8 på rak motorväg och han fick förstås stryk, men han hängde med hyggligt faktiskt. Speciellt när vi gick över 200-strecket.

Jag har sett en del bil/hojrace och i verkliga livet är det inte ofta en bil hänger av en hoj.
Inte ens den gången en trimmad 911 turbo (408hk org) med fyrhjulsdrift skulle hänga av en GSX750R gick det.
Den enda gången jag kommer ihåg så här på rak arm var en Pro Stock GSX 1100 (med Wheeliebars) körde mot en Volvo PV 544. MC:n fick däng så det stänkte om det! PV:n hade Bigblock V8 och rörram och antagligen samma vikt/effektförhållande som GSX:en.

Kul med folk i lektagen! Brukar oftast annars bara hända bil/bil eller hoj/hoj!

pilsner

yonsson skrev:
Coolers! Finns ju ett test mellan en lambourgini gall....hurfandetnustavas och en MV där MVn krossar totalt.

Var det så verkligen? Jag vill minnas att det var det vanliga, att hojen drog på rakorna. Det var i förrförra numret av mc-nytt och bilen var en Murcielago. :mattias

Kul med att leka när man vinner. Lite snopet när man torskar.

Körde på E4an förbi sollentuna in mot stan med en då ganska potent YZF 750R -94 (det här var 97). När det kommer upp en mörkblå/svart Porsche 928 med massor av kjolar och vingar. Båda kollade på varandra och jag drog på så mycket det gick i vänsterfilen med Porschen bakom.
När jag passrade Kista-avfartan visade nålen runt 270. Och då kollade jag i backspegeln för att förvissa mig om att jag tvålat av proschen ordentligt.
Men det jag i stället fick se, va två billampor som flashade med helljuset för omkörning. Så jag fick snopet lägga mig i mittenfilen och se porschen passera och köra ifrån. Tror tom att han tutade lite för att retas.

Så kan det gå.

Och om någon har moraliska aspekter på det här så säger jag bara.
Jag har inget samvete, men jag har dubbel moral.
Och dubbelmoral är bra, för man skall vara flexibel.

Markus skrev:
Var det så verkligen? Jag vill minnas att det var det vanliga, att hojen drog på rakorna. Det var i förrförra numret av mc-nytt och bilen var en Murcielago. :mattias
Det var en fyrhjulsdriven Gallardo och hojen hade rätt mycket bättre varvtid på Nürburgrings GP-slinga (där F1 körs). Men visst var det genom överlägsen acceleration den vann.

Eskilsson skrev:
Jag har inget samvete, men jag har dubbel moral.
Och dubbelmoral är bra, för man skall vara flexibel.
:rofl :rofl :rofl

Finns ett motsvarande test med nämnda Gallardo och en 999s, hojen vann.
På en mindre bana än ringen då förstås.

På rakorna hade inte bilen en sportmössa, i kurvorna var den förstås snabbare, men tjat tjat, banor består inte bara av kurvor, nåt folk tydligen glömt av.

Neutral skrev:
Det var en fyrhjulsdriven Gallardo och hojen hade rätt mycket bättre varvtid på Nürburgrings GP-slinga (där F1 körs). Men visst var det genom överlägsen acceleration den vann.

:rofl :rofl :rofl
precis. det var det testet jag tänkte på.

Mago skrev:
Hihi. Alltid kul att reja mot bilar. även om jag aldrig ens fått mig nåt som ens liknar en match.

Fast vare en 355:a så är det "bara" en V8:a (vafan, ändrade du eller läste jag fel? :D)

Joo... Jag insåg mitt enorma misstag och flink som man är i datahänderna så ändrade jag innan ni han svara.. :rofl

Jag kommer bära med mig det här länge... Det var en grym känsla att trycka sig förbi denna enormt vackra bil och sen avnjuta fronten från bakspegeln.. :hihi

Jag kommer leta efter det ekipaget varje gång jag cruisar i stan hädanefter...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT