Såååja... Cross införskaffad!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Yez, nu har jag köpt mej en cross med. Fick efter mycket övervägande bli 250. Närmare bestämt Kawasaki KX 250 -03, riktigt fint skick!

:yoparty

Bifogat

• back.jpg
    back.jpg
    82 KB · Visningar: 184
  • wholeside.jpg
    wholeside.jpg
    89.3 KB · Visningar: 332
  • rightside.jpg
    rightside.jpg
    62.2 KB · Visningar: 97
  • backleft.jpg
    backleft.jpg
    95.9 KB · Visningar: 157
  • leftside.jpg
    leftside.jpg
    85.8 KB · Visningar: 137
Nu ska det bli skogsåka av :tummenupp Grattis till en ny hoj

J-klar vad fin den ser ut. Som helt ny! Du kommer inte ångra att det blev en 250, mycket fetare i sanden. :tummenupp

Mums! 03'a!? Det va nyare och finare än vad jag trodde att dina 20.000:- skulle räcka till.

Ett stort grattis iaf, kul leksak :D

/ Danne

20 lax, billigt...

Vill du förresten gifta dig med mig? :p

Hrrm, gav drygt 27. Skippade budgeten lite.

Men den är jävligt fin i skicket!

tvåtakt är härligt men det kan fort bli dyrt, därför vågar jag nog inte köpa nån mer tvåtaktare. Synd att man missar det härliga ljudet bara. Lycka till :tummenupp

Mjo, fast tvåtakt meckar man ju lätt själv & prylarna e inte lika dyra som till en fyrtaktare.

honkiie skrev:
tvåtakt är härligt men det kan fort bli dyrt...

mja...byt ut ordet tvåtakt till fyrtakt så stämmer det bättre.

fräsch cross där Klämmi :tummenupp
är sugen på en lätt och smidig 2-t cross ja me.

Last edited:
Det var en riktigt fin hoj du fick tag i Emmi!!
Bara så du vet så måste jag provköra den, så ska jag visa hur man gör några feta hopp med den :näsblod

rejser skrev:
mja...byt ut ordet tvåtakt till fyrtakt så stämmer det bättre.

Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning, gärna så man får putta dom i 1,5 timma för att sen skicka cylindern till england. Inte att förglömma att alla lager går sönder och alla packningar ska bytas, styret måste balanseras, sadeln ska slipas och framskärmen borras upp. Typ.. Eller har jag bara fått allting om bakfoten :confused:

Själv har jag oftast haft turen att sälja mina medans dom var hela och sen har dom skurit typ dagen efter, har aldrig märkt att dom gått dåligt eller nå men ändå lite fult, kanske bara har sålt crossar till riktiga ollon :)

Haha, klart du får prova Groove! Vi får ge oss ut till nåt sandtag nån dag me min & K-mans RM.

honkiie skrev:
Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning, gärna så man får putta dom i 1,5 timma för att sen skicka cylindern till england. Inte att förglömma att alla lager går sönder och alla packningar ska bytas
Byer man kolv efter sisådär 40-50 h och sköter övrig service som luftfiltertvätt osv är dom väldigt driftsäkra.OM man kör där dom hör hemma,dvs endurospår eller crossbana.Plågar man fullt efter väg med låg drevning och snål bestyckning brukar det däremot bli härdsmälta ganska fort....

BTW, du får välja lite snygga posingbilder på dej till JSMs hemsida nån dag, typ imorrn så fixar jag klart sidan strax!

Grattis till en fin hoj! :tummenupp Passa dig så det inte blir som för mig första dagen på min förra kawa 250....då skar cylinder/kolv,ramlager,tändplatta,svänghjul och en spricka i blocket :huvet
man har fått lite förakt för kawamotorer :hihi

honkiie skrev:
Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning, gärna så man får putta dom i 1,5 timma för att sen skicka cylindern till england. Inte att förglömma att alla lager går sönder och alla packningar ska bytas, styret måste balanseras, sadeln ska slipas och framskärmen borras upp. Typ.. Eller har jag bara fått allting om bakfoten :confused:

Själv har jag oftast haft turen att sälja mina medans dom var hela och sen har dom skurit typ dagen efter, har aldrig märkt att dom gått dåligt eller nå men ändå lite fult, kanske bara har sålt crossar till riktiga ollon :)
Du kanske inte underhållit dem och sålt dem när det var dags så att säga. Tyckte mig läsa i en annan tråd att du kör på grusväg och sånt men inte bana. Folk brukar varna för tävlingskörda crossar men jag tycker tvärtom, de underhålls bra medan folk som kör "hemma" aldrig sköter dem utan bara ligger och tokvarvar på vägar.

Gör man förebyggande underhåll i stället för att vänta på ras så är de pålitliga och billiga.

Ber om ursäkt om jag missförstått dig men det finns en poäng i det jag skriver även om det inte stämmer på dig. :pannkyss

Back