Yez, nu har jag köpt mej en cross med. Fick efter mycket övervägande bli 250. Närmare bestämt Kawasaki KX 250 -03, riktigt fint skick!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:tvåtakt är härligt men det kan fort bli dyrt...
rejser skrev:mja...byt ut ordet tvåtakt till fyrtakt så stämmer det bättre.
Emmi skrev:Haha, klart du får prova Groove! Vi får ge oss ut till nåt sandtag nån dag me min & K-mans RM.
Byer man kolv efter sisådär 40-50 h och sköter övrig service som luftfiltertvätt osv är dom väldigt driftsäkra.OM man kör där dom hör hemma,dvs endurospår eller crossbana.Plågar man fullt efter väg med låg drevning och snål bestyckning brukar det däremot bli härdsmälta ganska fort....honkiie skrev:Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning, gärna så man får putta dom i 1,5 timma för att sen skicka cylindern till england. Inte att förglömma att alla lager går sönder och alla packningar ska bytas
Du kanske inte underhållit dem och sålt dem när det var dags så att säga. Tyckte mig läsa i en annan tråd att du kör på grusväg och sånt men inte bana. Folk brukar varna för tävlingskörda crossar men jag tycker tvärtom, de underhålls bra medan folk som kör "hemma" aldrig sköter dem utan bara ligger och tokvarvar på vägar.honkiie skrev:Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning, gärna så man får putta dom i 1,5 timma för att sen skicka cylindern till england. Inte att förglömma att alla lager går sönder och alla packningar ska bytas, styret måste balanseras, sadeln ska slipas och framskärmen borras upp. Typ.. Eller har jag bara fått allting om bakfoten
Själv har jag oftast haft turen att sälja mina medans dom var hela och sen har dom skurit typ dagen efter, har aldrig märkt att dom gått dåligt eller nå men ändå lite fult, kanske bara har sålt crossar till riktiga ollon![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |