SonyEricsson K750i UPPDATERINGsproblem

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Hej alla med k750i.
Har ni lyckats uppdatera eller stöter ni på samma jävla probs som jag?
Jag har installerat PC suite mm.Men jag får inte uppdateringen att börja.

WTF ska jag göra,nån som stött på nåt liknande?

Bifogat

• ooooopppppp.jpg
    ooooopppppp.jpg
    77.1 KB · Visningar: 155
Sista fw som kom för ca vecka sen gjorde telefonen ännu bättre, kameran tar bilden vid ljudet å inte efter som innan uppdateringen, + lite annat
mycket nöjd med min, får plats massa kort och musik på 1 GB :)

En guide som kanske kan hjälpa dig, på norska iofs men men :D
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=432712&st=0

Twinner..
Har du lust att ta ett par bilder å lägga upp?
har varit sugen ganska länge på att köpa den telefonen (skulle ju vara 2mpix kamera i)

bq skrev:
Sista fw som kom för ca vecka sen gjorde telefonen ännu bättre, kameran tar bilden vid ljudet å inte efter som innan uppdateringen, + lite annat
mycket nöjd med min, får plats massa kort och musik på 1 GB :)

En guide som kanske kan hjälpa dig, på norska iofs men men :D
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=432712&st=0

PRECIS!!! Det är det jag hatat med kameran!! Den fryser bilden men tar inte kortet förräns nån tiondels sek efter....

Vad kostade Kortet?

stony skrev:
Twinner..
Har du lust att ta ett par bilder å lägga upp?
har varit sugen ganska länge på att köpa den telefonen (skulle ju vara 2mpix kamera i)

.............

Bifogat

• DSC00212.jpg
    DSC00212.jpg
    103.1 KB · Visningar: 91
  • DSC00213.jpg
    DSC00213.jpg
    133.1 KB · Visningar: 84
  • DSC00220.jpg
    DSC00220.jpg
    105.2 KB · Visningar: 75
morlock skrev:
Jag säger till när jag ska skaffa de senaste problemen också. :tummenupp
Hur går det twinner? Jag har precis gjort klart en uppdatering av min lur och det fungerade inte heller till en början, utan jag fick prova igen. (Stänga av och hålla inne 'c'-knappen stunttricket...). Det hoppade igång andra gången.

Har du installerat "USB Service driver" ?

Bifogat

• Image2.jpg
    Image2.jpg
    101.9 KB · Visningar: 51
morlock skrev:
Hur går det twinner? Jag har precis gjort klart en uppdatering av min lur och det fungerade inte heller till en början, utan jag fick prova igen. (Stänga av och hålla inne 'c'-knappen stunttricket...). Det hoppade igång andra gången.

Har du installerat "USB Service driver" ?

Tja morlock!!
Jag har precis avslutat uppdateringen:=) Jag hade knas med den uppdaterade USB flash-satan-saken-.....(Sony Ericsson D750/K750/W800 Update Service USB driver).....Jag hade INTE installerat den ordentligt.
Nu är det fixat iaf och det gick som smort:=) behövde bara göra C-knappsrutinen 1 gång
Kameran laggar inte längre :banana

//Mackan

Kanon! :tummenupp
Har du några tips på vart man hittar teman och annat godis gratis till den här luren?

EDIT: Hittade ett småfräckt theme med Linux TUX tema. =) (laddade upp det, ta bort .txt bara)
glosstuxk75019.png

Fler themes ... http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-k750-themes/1/

Bifogat

Last edited:
Går det att uppdatera firmware med ngn kabel som följer med k750??

Eller måste man fixa ngn annan kabel (DSS-20/25) först??

morlock skrev:
Kanon! :tummenupp
Har du några tips på vart man hittar teman och annat godis gratis till den här luren?

EDIT: Hittade ett småfräckt theme med Linux TUX tema. =) (laddade upp det, ta bort .txt bara)

Fler themes ... http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-k750-themes/1/

Man kan väl göra egna teman på hemsidan? Vet dock inte vart det finns crackade saker att sno :3freak

Många av dessa är gratis...

http://www.sonyericsson.com/fun/wxh...emsPerPage=10&cc=SE&lc=sv&s=10242_brands_600_

Last edited:
twinner skrev:
PRECIS!!! Det är det jag hatat med kameran!! Den fryser bilden men tar inte kortet förräns nån tiondels sek efter....

Vad kostade Kortet?

Strax under tusenlappen gav jag för mitt 1GB minnekort, klart värt med tanke på hur mycket musik som man får med sig, är ju ok ljud i lurarna som kommer med men ska visst komma adapter sen som gör att man kan använda egna lurar.

bq skrev:
Strax under tusenlappen gav jag för mitt 1GB minnekort, klart värt med tanke på hur mycket musik som man får med sig, är ju ok ljud i lurarna som kommer med men ska visst komma adapter sen som gör att man kan använda egna lurar.

Ahaaa..Jo! det är helt ok med orginallurarna tycker jag:=) Får väl fixa mer minne efter sommaren:=)

Var köper man lurdjäveln billigast då? (antingen olåst eller låst till telia/halebop utan bindningstid)

Jag måste köra min lur i telias nät då jag ofta befinner mig där knappt ens telia har täckning.
Jag hade planer på att tjacka 3G lur och köra den med ett vanligt GSM sim (går det?) bara för att komma åt en lur med bra skärm/kamera.
Jag är mest van vid Nokias telefoner/menysystem men kan tänka mig att lära om.

Bra kamera, MP3, Radio, gärna möjlighet att kolla filmsnuttar är sånt jag prioriterar, spel, animerade bakgrunder, skalbyten, blinkande lysdioder och viktelefoner skiter jag fullständigt i. (jag är inte 14)
Passningstid är bra, men jag ringer väääääldigt lite (och blir aldrig uppringd heller, alla brudar måste ha tappat mitt nummer)

Vad ska jag köpa????

Jella skit. Sonys sida bara dör när jag ska uppdatera. Har installerat allt som krävs utan problem.

Åker och köper ett minneskort istället tror jag.

Är 1 GB det största som går att ha i telefonen?

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back