Vilka metal/rock-band har nyligen släppt nytt material

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Försöker uppdatera mig på vilka metal/rock-grupper/artister som släppt nyinspelat material relativt nyligen (2005)
Kommer på följande:
Paradise Lost, Bruce Dickinson, System of a Down, Audioslave, Hellacopters, Queens of the Stoneage, Apocalyptica, Candlemass

Måste finnas fler. Vilka har jag glömt? E inte intresserad av trash å death

flugan skrev:
E inte intresserad av trash å death

Då har det ju inte släppts ett skit. :hihi

Mp3shitter, där kan du kolla vad som har kommit de senaste månaderna, tror jag.

Ädit: stvafle

Ädit2: Mors principium est e iofs thrash men det är det bästa inom thrash jag har hört, någonsin.

Eftersom att du verkar gilla hellacopters så borde du kolla upp turbonegros nya party animals.

Om vi bara kör de större banden så har vi:

Masterplan,Robert Plant,Glenn Hughes,Judas Priest,Pain,Grave Digger,John Norum,Hammerfall,Kamelot,Running Wild,Black Label Society,Russell Allen,Brainstorm,Morgana Lefay,Force of Evil,James LaBrie,Soul Sirkus,GZR,Dream Theater,Shadow Gallery,Jake E Lee,Circle II Circle

Av dessa rekommenderas framförallt Russell Allen-"Atomic Soul" (Årets hittils bästa hårdrocksplatta), Black Label Society-"Mafia"(Zakk Wylde gör inte fel speciellt ofta), Judas Priest-"Angel of Retribution", Shadow Gallery-"Room VII" samt om du inte är rädd för lite experimentlusta och elektronisk musik Robert Plant-"Mighty Rearranger"

flugan skrev:
Försöker uppdatera mig på vilka metal/rock-grupper/artister som släppt nyinspelat material relativt nyligen (2005)
Kommer på följande:
Paradise Lost, Bruce Dickinson, System of a Down, Audioslave, Hellacopters, Queens of the Stoneage, Apocalyptica, Candlemass

Måste finnas fler. Vilka har jag glömt? E inte intresserad av trash å death

metal/rock är väl en SJUKT bred genre, måste ju finnas ungefär 5000000 band inom den genren som släppt skivor på sistone?
personligen gillar jag ju lite hårdare grejer än sån småflickspop så jag vet inte så noga. :rofl

För den som är intresserad av "lite" hårdare saker har ju Nile gjort årets mastodontsläpp med "Annihilation of the Wicked" lika skruvat brutalt som vanligt så pulveriserar de resten av extremdödsscenen till skallbenskross och flottig hjärnsubstans.

Även Dark Tranquillity-"Character" och Kreator-"Enemy of god" har gjort stabila släpp och för den som gitter vänta till September så kommer mörkrets mästare Opeth med ett nytt epos kallat "Ghost Reveries". Även Testament ska ha något på gång.

Och Danzig. Okej senaste plattan (circle of snakes) kom förra sommaren men lyssna på Black angel, white angel och hör vad du tycker!

//Copse

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...