Felkoder Gixxer

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Tjena grabbar.Jag har nyss köpt en Gixxer 1000 och undrar om det
finns någon typ av system för att få fram felkoder via instrumentet(Displayen)
som det finns på tex nyare R1or.Undrar dessutom om flushmonterade blinkers
är godkända på besiktning. :kulspruta

Det finns en kontakt under passagerarsadeln med en gummiplugg på, där finns ett par stift som man kan kortsluta så man får upp felmeddelandet på displayen. Jag vet inte exakt vilka stift det är, så ta inte fel så du inte skadar något i motorstyrningen. Men det finns säkert någon annan här som vet exakt vilka stift det är.

Ok!jag avvaktar ett tag med detta tills jag är säker på vilka kontakter man använder.Jag skall försöka ragga upp en servicemanual,där kanske det står något matnyttigt.

Du har en kontakt på vänster sida bak under cutsen. Den har en gummiplugg i änden som du måste ta bort. Där i finns det bara två stift som du kan koppla ihop med en kabel. Jag har för mig att tändningen ska vara av när du kopplar sladden. Sen vrider du på tändningen och längst ner till höger på displayen blinkar det en siffra som är en felkod. Ringer du till närmaste suzukiverkstad och frågar vad de siffrorna betyder så kan de svara på det. Har själv en 1000 -01 som jag hade problem med avgasporten på. Så lycka till...

Hej igen.Jag hittade ett åttapoligt kontaktstycke på vänstersida.I kontakten fanns det sju st.kablar!! mellan vilka skall jag bygla?

Här kommer både bild samt felkodslistan...

Hoppas du får allt fixat!!!!

NEB skrev:
Tjena grabbar.Jag har nyss köpt en Gixxer 1000 och undrar om det
finns någon typ av system för att få fram felkoder via instrumentet(Displayen)
som det finns på tex nyare R1or

Bifogat

• P1010001.JPG
    P1010001.JPG
    46.2 KB · Visningar: 247
  • felkoder Gixxer1.jpg
    felkoder Gixxer1.jpg
    132 KB · Visningar: 254
Last edited:
Har en 1000 -02 och det finns två kontakter under kutsen, en med bara två trådar till och en med 6 eller 7 kablar till. Ska man bygla den med endast två kablar till eller?? såg på bilden ovan men då var det ju den 6-poliga kontakten?

Skit i bilden leta upp kontaktstycket som bara har två kablar in.Den finns där men är lite pulig att hitta.Använd en lampa så att deu ser ordentligt.På kontakten sitter en svart gummihätta.

Sent svar, men bättre sent än aldrig!

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...