Licenstagning bikeweek

Lyfter tråden.

En oinsatt undrar om det kommer att gå någon licenskurs i samband med bikeweek 2006?

Dom har haft dett dom tre sista åren vi har varit där....
ring dit o prata med Luff

jag tog mitt där 2003

Kenya skrev:
2170705 Hur länge "räcker" licensen? Hur ofta måste man förnya den?

Ett år eller ett rejz (engångslicens).
Löser du inte licens för inom ett år efter avslutad kurs får du gå om kursen. Löser du inte ut ny licens inom fem år efter den förra licensen gick ut får du gå om kursen.

flugan skrev:
2170892 Ett år eller ett rejz (engångslicens).
Löser du inte licens för inom ett år efter avslutad kurs får du gå om kursen. Löser du inte ut ny licens inom fem år efter den förra licensen gick ut får du gå om kursen.

Det kan inte stämma. Jag löste ut min första engångslicens i år. Jag gick licenskursen 2004.

Licenskursen gäller i 5 år, inom den tiden så måste du lösa ut antingen en årslicens alternativt engångslicens, och då löper det på ytterligare 5 år.

Nu känner jag mig verkligen som ett blåbär på området, så ni får ursäkta eventuella dumma frågor. :)

Om jag tänker mig att skaffa racehoj inför t.ex. nästa säsong och börja träna lite, kan det då vara vettigt att gå licenskurs redan i år? Får/kan man i så fall gå en sådan kurs med sin gathoj, om inte budgeten räcker till två hojar just nu?

Eftersom du inte släpps ut förrän du har gått kursen så är den prio 1 och du får köra upp med din gathoj (med några små ingrepp). Läs mer på www.lms.se.

Neutral skrev:
2217153 Eftersom du inte släpps ut förrän du har gått kursen så är den prio 1 och du får köra upp med din gathoj (med några små ingrepp). Läs mer på www.lms.se.

OK, tack för ditt svar. Jag hittade vad jag sökte. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back