Använd cykelhjälm när ni cyklar!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nu vet ni - använd hjälm. Man vet aldrig när man trillar dit o sen e det kört.

Jag förstår nu varför det kom en lag för barn upp till 15år.

Se cykelhjälmen som ditt skinnställ, för när "man bara ska till polaren" så kan man ju ta jeansen/ingen hjälm..... :3freak

Fan vad löjligt, har cyklat i 2år nu varje dag fram och tillbaka till skolan. Har aldrig äns varit nära att ramla ser bara löjligt ut :död Det är 1.4mil dit och tillbaka, sen cyklar jag mkt på fritiden också med kompisar (särskillt på ett hjul) Och ALDRIG har jag gjort mig illa. Sen är det lite mes-varning med hjälm också :4skrika

Mr_Malossi skrev:
Fan vad löjligt, har cyklat i 2år nu varje dag fram och tillbaka till skolan. Har aldrig äns varit nära att ramla ser bara löjligt ut :död Det är 1.4mil dit och tillbaka, sen cyklar jag mkt på fritiden också med kompisar (särskillt på ett hjul) Och ALDRIG har jag gjort mig illa. Sen är det lite mes-varning med hjälm också :4skrika
Alla är vi olika.

Tjao slår man skallen i asfalten eller i en sten så kan det vara ganska kört. :död

Antingen så kan man ju bli förlamad eller nåt i den stilen, kanske dö om man har riktig otur också.

Cyklar själv aldrig med hjälm...

Mr_Malossi skrev:

Jo, du är rätt tuff du.

Mr_Malossi skrev:
hähä, nej menade inte att försöka "styla" :gnissla sa bara min åsikt om cykelhjälm tolka det inte fel :huvet

Det är alltså löjligt att använda cykelhjälm, bara för att du inte har ramlat under två års tid?

klart det är bra med cykel hjälm. skulle dock själv aldrig använda det. alla vet vell att det är tönt stämpel på det. :lol

Mr_Malossi skrev:

Du är en riktigt jävla idiot, tyvärr.

Jag har nu cyklat utan hjälm i runt 18 år och jag trillade först nu.
Jag spräckte skallen o blev halvt förlamad i huvet.

Det kommer nog läka rätt bra, men över 40 stygn i huvet kommer ju synas alltid.

Jag ska vara glad att jag har kvar mitt liv.

Använd hjälm.

Mavve skrev:

Använd hjälm.

När hände det här??
Tur att du klarade dig..
Hoppas på ditt bästa :tummenupp

crm skrev:
klart det är bra med cykel hjälm. skulle dock själv aldrig använda det. alla vet vell att det är tönt stämpel på det. :lol

Nu när alla moppefuckon framfört sina åsikter om att det är mesigt med cykelhjälm så tror jag folk drar sig för att använda det :lol

crm skrev:

Liksom det är töntigt att använda skinnställ när man kör hoj och säkerhetsbälte när man kör bil. Så klart, det vet väl alla. Man vill väl inte vara en mes heller.

nej skinställ bilbälte å så använder jag alltid.

Men altså.varför använder inte fler hjälm när dem cyklar? jo för det anses töntigt?? ja menade inte att det var min åsikt. men det fattar ni vell själva att det är så?

tex i skolorna., hur ofta cyklar dem "balla" personerna runt med hjälm. ne aldrig utan de är de töntiga som gör det.

Anton_Ljunghusen skrev:
När hände det här??
Tur att du klarade dig..
Hoppas på ditt bästa :tummenupp

Det hände förra lördagen.

En bil körde ut över korsning rakt över min cykelbana o jag hinner inte bromsa i tid. Skallen träffar dörrlisten i mitten o huvet fläks upp.

Man är öm varenda dag o orkar nästan bara vara vaken i ett par timmar, sen vill man sova igen typ.

Mavve skrev:
Det hände förra lördagen.

En bil körde ut över korsning rakt över min cykelbana o jag hinner inte bromsa i tid. Skallen träffar dörrlisten i mitten o huvet fläks upp.

Man är öm varenda dag o orkar nästan bara vara vaken i ett par timmar, sen vill man sova igen typ.

Aj som fasen inte kul.. Krya på dig!!

crm skrev:

Men altså.varför använder inte fler hjälm när dem cyklar? jo för det anses töntigt?? ja menade inte att det var min åsikt. men det fattar ni vell själva att det är så?

tex i skolorna., hur ofta cyklar dem "balla" personerna runt med hjälm. ne aldrig utan de är de töntiga som gör det.

Jo, men du ångrar dig ju när du ligger i magnetröntgen o vaknar till o känner stödkragen runt nacken och inte kan lyfta varken en arm eller ett ben.

Mavve skrev:
Jo, men du ångrar dig ju när du ligger i magnetröntgen o vaknar till o känner stödkragen runt nacken och inte kan lyfta varken en arm eller ett ben.

jo de är klart man gör. men ja sa bara hur det var. aja ni fatta säkert vad ja mena .

hoppas du kryar på dej.

crm skrev:

Det borde du väl fatta själv att det inte är så. Det är inte ballt att inte ha cykelhjälm, tvärtom. Dessutom, tror du verkligen att de 75% (påhittad siffra) av Sveriges befolkning som inte går i skolan verkligen bryr sig om vad som anses vara ballt och mesigt av fjortisarna?

Att folk inte använder cykelhjälm i större utsträckning beror på att det är ett relativt nytt påfund. Det var precis likadant när hjälmtvånget för MC kom.

Mavve skrev:

Använd hjälm.

Ofyfan, men tur i oturen att det var huvudet :näsblod Nädå, tycker faktiskt synd om dig nu :(

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back