Definitionen av Bling Bling

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
SAOL & NationalEncyklopedin

Bling Bling [bli:ng bli:ng] adjektiv. Som verb att blinga
Definition: Att ersätta en originaldetalj på ett fordon med en detalj som inte ökar prestationen markant utan mest är för syns skull. T.ex. Att byta ut alla original svarta kåpskruvar mot blåeloxerade.

Målgruppen består av talanglösa amatörer som gärna lägger 16 papp på ett slipon i kolfiber och sen klagar på att bandagar är för dyrt.

Denna kategori är helt ointresserade av att köra hojen, dom tar helst hojen på släpvagn till staden posörtorg och visar stolt upp allt krimskrams som dom har pyntat sin rullande julgran med.

Man kan montera mycket bling bling på en nissan såg vi igår. Väntar bara på steg 2 blinget på Rogerr:s (grill, takräcke samt alla andra kromade/svarta detaljer) :7peta :hihi

GSXR1100R skrev:
Målgruppen består av talanglösa amatörer som gärna lägger 16 papp på ett slipon i kolfiber och sen klagar på att bandagar är för dyrt.

Denna kategori är helt ointresserade av att köra hojen, dom tar helst hojen på släpvagn till staden posörtorg och visar stolt upp allt krimskrams som dom har pyntat sin rullande julgran med.

hmm...om man erkänner sitt blingande men inte alls passar in på påståendena ovan då? (möjligen talanglös dock...) Kan man bli smyg-blingare då? Eller ska man "komma ut" med sitt blingande för att bli erkännd? :D

rookie skrev:
hmm...om man erkänner sitt blingande men inte alls passar in på påståendena ovan då? (möjligen talanglös dock...) Kan man bli smyg-blingare då? Eller ska man "komma ut" med sitt blingande för att bli erkännd? :D
Är man osäker så skaffar man Libresse, dom tjejerna kan allt.

GSXR1100R skrev:

Vad jag har hört så håller du på och blingar så du inte ens kan ta dej till torget. Ryktas om ett customiserat avgasrör bla...

majtii skrev:
Vad jag har hört så håller du på och blingar så du inte ens kan ta dej till torget. Ryktas om ett customiserat avgasrör bla...
Racehojen blingas i ventilsalladen och kedjan är nyskuren och fin....

För att kontrollera ifall en sak/detalj är Bling Bling man man göra detta enkla test.

• Ger den ABSOLUT ingen prestanda höjning?
  • Är den dyrare än original?
  • Är den mycket iögonfallande?
  • Har den ABSOLUT ingen mer funktion utöver original än att se anorlunda ut?
Svaras det JA på dessa 4 frågor är det Bling Bling.

Exempel 1

Öhlins styrdämpare

Nej
Ja
Ja
Nej

Solklart inte Bling Bling

Exempel 2

Blåeloxerat bromsvätskebehållarlock

Ja
Ja
Ja
Ja

Solklart Bling Bling

MrK: Men om man har både öhlinare och blåoxiderade prykar, hur blir det då? Rent hypotetiskt?
Att min var blinbling kom vi fram till för den har massa guld, det var allt som behövdes tydligen ;)

Kay skrev:
MrK: Men om man har både öhlinare och blåoxiderade prykar, hur blir det då? Rent hypotetiskt?
Att min var blinbling kom vi fram till för den har massa guld, det var allt som behövdes tydligen ;)
Har man Bling Bling, är man Bling Bling. Men man kan vara olika grader av Bling Bling. Olika mycket blingad (fackordet)

Din lila/guldiga gay-lack..... lätt..... gör testet

Ja
Ja
Ja
Ja

Solklart Bling Bling

Man kan lätt knyta ihopa detta med gay-prylar. Ser det gay ut är det oftast Bling Bling (dock ingen regel)

• Ger den ABSOLUT ingen prestanda höjning?
  • Är den dyrare än original?
  • Är den mycket iögonfallande?
  • Har den ABSOLUT ingen mer funktion utöver original än att se anorlunda ut?

Diodblinkers
Ja
Ja
Ja
JA

Diodbaklyse
Ja
Ja
Ja
Ja

Diodregskyltsbelysning
Ja
Ja
Ja
Ja

...DAMN I´m GOOD!!! :D

/Anonym Diodfetishist

Kay skrev:

Vid inga färdigheter i körkunskap så faller faktiskt Öhlinaren under Bling-Bling. :mattias

Ingen nämnd, ingen glömd...

Och NÄ, banhoj är inte Bling-Bling. Men ett Kawarör på en Suzuki är misslyckat Bling-Blingförsök. :pannkyss
Vår antagonist är mer posör än vad han vågar erkänna. :lol

majtii skrev:
Och NÄ, banhoj är inte Bling-Bling. Men ett Kawarör på en Suzuki är misslyckat Bling-Blingförsök. :pannkyss
Singelkuts och miniblinkers på gatuhoj ............. muahahahahaha GSXRwa1100KGnnabe ........

GSXR1100R skrev:

Jag tycker du e ball!!!!!!!!!!

Dede skrev:
Man kan montera mycket bling bling på en nissan såg vi igår. Väntar bara på steg 2 blinget på Rogerr:s (grill, takräcke samt alla andra kromade/svarta detaljer) :7peta :hihi

Ja men jag blir ju sååå glad varje gång jag ser blingblinget :)
Och tänker på vad jag själv skulle tyckt (jävla stolle) om de satt på en annan bil :lol

majtii skrev:
Vid inga färdigheter i körkunskap så faller faktiskt Öhlinaren under Bling-Bling. :mattias

Ingen nämnd, ingen glömd...

Den är bucklig och ful, kvalar knappast in som posörblås efter Mr Kåt:s senaste buckla.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul