Vafan har hänt med blocket.se?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Den helgen man ska till och ringa runt och köpa sig en pickis av rang händer det som inte ska hända: blocket slutar fungera!

Berätta nu ni som är insatta, vad har hänt? Har Al Quaida sprängt serverhallen eller har hela redaktionen dött av dåliga munkar..?

//jaG

Hörde nått rykte om att de blitt hackade???
Sitter i samma sits, jag som tänkte kolla på en hoj i helgen.
Nu får man leta på alla andra sidor. För det är väl ingen som missat att jag vill köpa en R1a eller R6a...betalar kontant och omg.

//M

Zeb_Macahan skrev:
Den helgen man ska till och ringa runt och köpa sig en pickis av rang händer det som inte ska hända: blocket slutar fungera!

Berätta nu ni som är insatta, vad har hänt? Har Al Quaida sprängt serverhallen eller har hela redaktionen dött av dåliga munkar..?

//jaG

"Blocket.se är tillfälligt stängt pga underhåll och service"
heter det på hemsidan. Betyder inte ett dugg, kan vara alltifrån att servrarna exploderat till en hackerattack m/större.
Vem vet, inte jag..

Edit: Från Fånbladets hemsida.
"Annonssajten Blocket ligger nere på grund av tekniska problem. Arbete pågår".

Last edited:
Kahobe skrev:
"Blocket.se är tillfälligt stängt pga underhåll och service"
heter det på hemsidan. Betyder inte ett dugg, kan vara alltifrån att servrarna exploderat till en hackerattack m/större.
Vem vet, inte jag..

Det tror jag inte på. Då hade meddelandet funnits där hela tiden, det kom upp först nu, sidan har varit helt nere sedan igår vad jag vet.

Finns inte en chans att de skulle stänga p g a något planerat underhåll. En sajt av den storleken som lever på att vara tillgänglig kan göra allt underhåll live. De håller nog på att rensa något problem, möjligen relaterat till att de blev hackade tidigare i veckan.

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Du behöver inte blocket. Köp min Jeep Comanche -89!

de blev hackade i torsdags har jag för kig. Sen efter det så var det riktigt segt, man hittade inte annonser första gången man klickade på dem men andra gången.

Så de har väl stängt ner nu för att fixa alt.

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Pickis? nej nej! köp min toyota rav 4, du får nog in en motard eller två och så behöver du bara åka till vetlanda för att köpa den

Kanske för att dom har hutlösa priser för annonsering :mad: när andra stort sett är gratis.
Så kan det gå.

"Angående blockets hackade hemsida

Lund torsdag 7 april 2005

Blocket.se hackad onsdag 6 april 15.45 med länk till raderna.se.
Raderna.se naturligtvis inte inblandat på något sätt och tar bestämt avstånd från detta.

I går kväll märkte vi en plötslig ökning av antalet besök till raderna.se

För att se vad som hänt googlade vi raderna.se och på googles andra resultatsida kom en länk till följande:

På en sida för snöskotrar forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=5265&PN=1&get=last
har någon (som vi inte har en aning om vem det är) lagt en länk till vad dom påstår är en skärmdump av blocket.se igår.
En bit ner på sidan, sök efter: 2005-04-06 kl 16:21 Y3pp3 Leksand Ingen riktig annons men kul iaf...
Det inlägget länkar till följande skärmdump home.no/y3pp3/hackatblocket.jpg (om inte den funkar finns en kopia här >>)

En koll i våra loggfiler visade att mellan 15.45 igår till 16.00 fick vi 1518 besök från www.blocket.se, alltså blockets förstasida.

blocket.se har alltså under denna tid igår haft en länk till oss från sin första sida,
precis som det antyds med skärmdumpen.

Vi har inga kopplingar till detta utförda brott och har inte en aning vem som står bakom det
och tar bestämt avstånd från detta.

Vi vill förstås få ut vårt budskap men vi vill absolut inte bli förknippade med olagliga sätt.

En hackad sida är för varje siteägare värsta mardrömmen, och vi blir, precis som alla andra,
illa berörda när sådant inträffar"

Källa : http://www.raderna.se/
hackatblocket.jpg

Last edited:
Jag gissar att någon på blocket som ansvarat för datorsäkerheten saknar arbete på måndag efter morgonmötet...

Mycket pinsamt att en så stor sida får vara nere så länge.

Dom är törstiga!!! både på bensin och bakdäck!!!
köp en sån och gör ordning motorn så den tål att varvas lite så har du en kul leksak! glöm inte lustgasen!

Zeb_Macahan skrev:
Thithi... nejdu. Jag skrev pickis av rang och menade just det :7peta

Cheva 454SS lutar det åt just nu. Orörd helt svart och syndig...

truck008.JPG

//jaG

Det är ju Dodge Ram som gäller. :yoparty När man möter en Ram gäller alltid väjningsplikten. :hihi
Trucken längst ner, Ram 3500, väger drygt tre ton men den får bogsera 7 ton, räcker det? :D

2005%20Dodge%20Ram%201500.jpg

PowerRam_l.jpg

05Dodge111.jpg

Last edited:
Dom får ta å fixa blocket nu!! En annan håller ju på att avlida snart.. :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back