Tailorshirts.se

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Hittade denna hemsida; www.tailorshirts.se, och tänkte beställa en skjorta för att prova kvaliteten. Frågar dock här först om någon har erfarenhet av detta företag eller kan rekommendera någon annan nätbaserad skjortskräddare?

Verkar riktigt schysst! Har dock ingen aning om hur deras service eller skjortkvalitet är. Skulle gärna haft lite fler mönster och tyger och välja på. Tål nog att prövas! Prisvärt om inte annat!

:tummenupp

twinner skrev:
Jävla fin sida!! där skulle jag beställa om jag behövde.
Min kollegas kusse som har saiten, har faktiskt själv klurat på att beställa.
Vet tyvärr inget mer om kvaliteten än att hans morsa va nöjd...

//M

hållundan skrev:
Verkar riktigt schysst! Har dock ingen aning om hur deras service eller skjortkvalitet är. Skulle gärna haft lite fler mönster och tyger och välja på. Tål nog att prövas! Prisvärt om inte annat!

:tummenupp

Instämmer ang. tygerna, men å andra sidan använder jag sällan något annat än enfärgade svarta, vita eller blå skjortor.

Jag provar och beställer en skjorta, ska bara ta lite mått först. :)

McB skrev:
Instämmer ang. tygerna, men å andra sidan använder jag sällan något annat än enfärgade svarta, vita eller blå skjortor.

Jag provar och beställer en skjorta, ska bara ta lite mått först. :)
Upp med tråden när du fått skjortan! Jag har köpt mina senaste i Haga i Göteborg hos en klockren engelsman som har en butik som heter DNA Groove. Finns två butiker i världen, en i GBG och en i Venedig.

Så jäkla sköna tyger och uppsömnader han fixar. Kostar förvisso den hel del mer än de på sajten du omnämnde. :tummenupp

hållundan skrev:
Upp med tråden när du fått skjortan! Jag har köpt mina senaste i Haga i Göteborg hos en klockren engelsman som har en butik som heter DNA Groove. Finns två butiker i världen, en i GBG och en i Venedig.

Så jäkla sköna tyger och uppsömnader han fixar. Kostar förvisso den hel del mer än de på sajten du omnämnde. :tummenupp

DNA Groove... Aldrig hört talas om, men det låter ju helt klart intressant. England är ju kända för sina skräddare på Savile Row. Exakt var ligger butiken?

McB skrev:
DNA Groove... Aldrig hört talas om, men det låter ju helt klart intressant. England är ju kända för sina skräddare på Savile Row. Exakt var ligger butiken?
Sprang på butiken av en händelse för något år sedan. Den är rätt "groove" om man säger så. Rätt brittiskt, Austin Powers-hållet. Han ser ut som en "riktig" engelsman han som jobbar där. De skjortorna jag låtit sy upp har varit i galna tyger/mönster figursydda med muddar på axlar och ett gammalt utseende helt enkelt. Riktigt schyssta. Tyvärr är alla för små nu. :(

Har betalat ~700 för en färdig skjorta, vilket är ett bra pris. Har inte handlat på ett bra tag iofs, men jag antar att butiken ligger kvar.

Minns inte exakt gatnummer, men på denna gata hittar du DNA Groove.

Najs sida! Du måste skriva angående kvaliten. Synd att dom inte hade rött tyg, det vill jag ha. :)

McB skrev:
Pris för en måttbeställd skjorta i ren bomull?

beror på storlek och design.
är designen mer som en vanlig skjorta behöver det inte bli så dyrt. omkring 500kr, med frakt.

vill du ha något mer galet, så beror det på designen...

Josafan skrev:
Najs sida! Du måste skriva angående kvaliten. Synd att dom inte hade rött tyg, det vill jag ha. :)

Japp, en recension kommer nästa månad när jag har fått skjortan, använt den ett par gånger och tvättat den minst en gång.

snoopyx skrev:
beror på storlek och design.
är designen mer som en vanlig skjorta behöver det inte bli så dyrt. omkring 500kr, med frakt.

vill du ha något mer galet, så beror det på designen...

Udda skjortor har jag ett gäng, men efter den senaste garderobsstädningen behöver jag öka på mitt lager av klassiska skjortor. 500 kr är inte dyrt, men om Tailorshirts.se gör bra grejer provar jag nog dem först.

McB skrev:
Udda skjortor har jag ett gäng, men efter den senaste garderobsstädningen behöver jag öka på mitt lager av klassiska skjortor. 500 kr är inte dyrt, men om Tailorshirts.se gör bra grejer provar jag nog dem först.

Det är sant. Senaste skjortan jag gjort är denna:
http://www.yacuzhi.com/shirt1.jpg
300 är imponerande att ta, är ju mycket jobb med en skjorta.

Gör annars mest jeans (denim), och tröjjor, t-shirts i stretch matrial.
Går snabbare att producera ;)

Läste lite kommentarer om Tailorshirts.se på manolo.se, och de flesta verkar vara överrens om att skjortorna håller en hög kvalitet och är mycket prisvärda. Beställning läggs nästa vecka. :)

snoopyx skrev:
Det är sant. Senaste skjortan jag gjort är denna:
http://www.yacuzhi.com/shirt1.jpg
300 är imponerande att ta, är ju mycket jobb med en skjorta.

Gör annars mest jeans (denim), och tröjjor, t-shirts i stretch matrial.
Går snabbare att producera ;)

Den såg snygg ut, jag vill ha en sån fast med intensivt rött tyg, vit krage o manschetter... :drool

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back