Ticksta! Tävling och träning!

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Tävling 14 maj supermotard, för solo, sidvagn och RM för quad!
Träning bla om vädret tillåter, 2 April, alt 2, 30 April kl 10-1600.
5 mil norr om Sth, 5 mil från Uppsala. Mer info i IB som vanligt.
Info@glennocklundbygg.se
0705-610 500

Mvh Glenn Ocklund

Finns det någon sammanhängande asfaltsdel eller är det bara asfalt i kurvorna som det brukar på folkracebanor?

BRA Glenn :tummenupp

Jag har skrivit upp det i almanackan :fakta

RookieSM skrev:
Finns det någon sammanhängande asfaltsdel eller är det bara asfalt i kurvorna som det brukar på folkracebanor?

Ja lite så är det mest i kurvorna, men det finns två partier som har en längre del sammanhängande, men kom och träna och berätta vad ni tycker, det har fortfarande inte varit en enda 2 hjuls motard åkare där, så jag väntar på erat utlåtande!!!

Mvh Glenn Ocklund
info@glennocklundbygg.se
Träningsdag 2 Aprill

Tack för informationen.

Är tyvärr upptagen båda datumen, men jag hoppas att det går fler tåg :tummenupp

Har kollat på banan i dag, ser mycket lovande ut! vi ska ha 11-13 grader och sol kan bli en bra dag!

Nu har det hänt! ett gäng solo åkare har anmält sig, äntligen ser det ut att kunna bli en test dag inför tävlingen så vi vet vad solo killarna vill ha.
Jag är mycket glad för det!!! alla är välkommna är man ute och åker varför inte åka till oss och prova några varv och vi bjuder på kaffe och korv.

Mvh Glenn Ocklund

Huraaaa!
Det blev ett mycket lyckad dag, massor med quad stor som liten förare enda från Göteborg för att testa mycket kul.
Vill tacka solo killarna som vågade komma till oss och prova banan, vi håller kontakten och arbetar vidare på detta.

Tusen tack för erat intresse! och Supermotard.se som hjälpte till med synpunkter så vi vet vilket håll utvecklingen ska gå vidare.
Detta gör att man orkar jobba vidare på obetald tid och sent på natten!

Mvh Glenn Ocklund

Glenn Ocklund skrev:
Huraaaa!
Det blev ett mycket lyckad dag, massor med quad stor som liten förare enda från Göteborg för att testa mycket kul.
Vill tacka solo killarna som vågade komma till oss och prova banan, vi håller kontakten och arbetar vidare på detta.

Tusen tack för erat intresse! och Supermotard.se som hjälpte till med synpunkter så vi vet vilket håll utvecklingen ska gå vidare.
Detta gör att man orkar jobba vidare på obetald tid och sent på natten!

Mvh Glenn Ocklund
Jag och Wesslan78 var ute med våra välputsade gatmoppar bara för att kolla läget och...... Hann knappt kliva av hojen innan Glenn (med son) var framme och hälsade oss välkommna. Vilket mottagande ! Tittar ut mot banan och ser en röd tvitakt och en blå fyrtakt flyga förbi (tvåhjulingar nu då alltså). Det var inte utan att man blev lite sugen på att åka men..... Kyckling som man är och rookie dessutom så.... Å ren var man ju åxå..... Å månen var ju i zenit.... Var det nån som sa kaffe ??!

Stod och snackade med Farmerlip, Nesse, Glenn m.fl. i depån och så blev det som det blev... Våra fiiiiina gatmoppar blev alldeles smutsiga, på bara tre varv i cruisingtempo. Å den lilla provturen gav mersmak så det räcker.

Så, när nu Glenn och MK Rimo kämpar och sliter med att få ordning på banan så får väl vi som åker tvåhjulingar se till att pallra oss dit och visa att två hjul visst är minst lika kul som fyra. Och som det låter i olika forum sen över att det inte finns något åka på i Stockholmstrakten..... och när det väl dyker upp en chans så är det bara ett fåtal som dyker upp. Jag som toookrookie känner att detta är en av få möjligheter för mig att över huvud taget känna på det här med riktig motardåkning utan att behöva göra en alltför stor grej av det.

Farmerlip och Nesse får ta på sig att kommentera anläggningen från ett mer rutinerat perspektiv (och kanske t.o.m. slänga upp ett bar bilder).

Glenn: keep up the good work så ses vi. :tummenupp

.

Vaffan, jag visste inte ens att det fanns... Lite mer promotion skulle ju inte skada, om det nu är folk dom vill ha dit...

Jävligt trevlig dag :yoparty

Bifogat

• ticksta05.jpg
    ticksta05.jpg
    80.2 KB · Visningar: 193
  • ticksta02.jpg
    ticksta02.jpg
    72.1 KB · Visningar: 181
  • ticksta01.jpg
    ticksta01.jpg
    59.5 KB · Visningar: 187
Nåra bilder till

Bifogat

• ticksta07.jpg
    ticksta07.jpg
    75.3 KB · Visningar: 148
  • ticksta09.jpg
    ticksta09.jpg
    66.2 KB · Visningar: 180
Last edited:
Supermoto skrev:
Du _måste_ ha slagit dig strax efter sista bilden :va
Om "ja" så :pannkyss:kryckor:nurse:tuttar
Om inte så :tummenupp:Bugar
Han klarade detta galant :tummenupp. Han lät dock meddela efteråt att han gjorde det enbart för show eftersom han såg fotografen stå där. Poozer ??! :hihi

Nästan så Rickardson borde borde vara lite avis va ?

.

Last edited:
Supermoto skrev:
Du _måste_ ha slagit dig strax efter sista bilden :va
Om "ja" så :pannkyss:kryckor:nurse:tuttar
Om inte så :tummenupp:Bugar
Faktum är att jag klarade hela dagen utan att vurpa och det var nog första gången det hände i min än så länge korta motardkarriär.
Detta var dock första gången med 17" på grus och det greppade ju inte riktigt som man hade hoppats.

Nesse skrev:
Faktum är att jag klarade hela dagen utan att vurpa och det var nog första gången det hände i min än så länge korta motardkarriär.
Detta var dock första gången med 17" på grus och det greppade ju inte riktigt som man hade hoppats.
Bra gjort isf :tummenupp
Bland de fetaste ställen jag sett på grus....

Såg skitigt ut... Får man sopa ordentligt så blir det säkert bättre.

3 tappra visade intresse... Tråden låg ute den 22/3
Hur som helst så är det tokbra att Glenn törs/vill/orkar bry sig om oss. Banan var rätt så blöt men fungerar rätt bra ändå. Det är en en bilbana men med lite arbete/asfalt så kommer den att bli riktigt bra.
Det kommer att asfalteras lite mer innan tävligen och då kommer banan att ha 2 längre asfaltspartier. Banan är kuperad och uppförsbacken är klart skön.
23 :tummenupp till Glenn!!

farmerlip skrev:
3 tappra visade intresse... Tråden låg ute den 22/3
Hur som helst så är det tokbra att Glenn törs/vill/orkar bry sig om oss. Banan var rätt så blöt men fungerar rätt bra ändå. Det är en en bilbana men med lite arbete/asfalt så kommer den att bli riktigt bra.
Det kommer att asfalteras lite mer innan tävligen och då kommer banan att ha 2 längre asfaltspartier. Banan är kuperad och uppförsbacken är klart skön.
23 :tummenupp till Glenn!!

Kan bara instämma med Farmerlip. Jag träffade Glenn på Ticksta-banan igår och, ja det är en bilbana, men vafan den här mannen har visioner utöver det som är vanligt i Motard-sverige idag. Han kommer att lägga varenda spänn på att ge oss mer asfalt och när verksamheten är igång finns det redan planer som låter RIKTIGT lockande. :D Glenn kommer att ingå i Sverige Cupen om den blir av, så passa på att åka dit och träna så mycket det går innan Glenn tröttnar på att engagera sig för oss :4skrika .

Magnus

Jupp, Glenn pratade redan om 2006! Mannen har visioner. Det är "bara" upp till oss att ge honom nått för allt han lägger ner (läs komma och åka).
BTW, när får vi se nån Lindh på 2 hjul?? Va?
Lindhracing skrev:
Kan bara instämma med Farmerlip. Jag träffade Glenn på Ticksta-banan igår och, ja det är en bilbana, men vafan den här mannen har visioner utöver det som är vanligt i Motard-sverige idag. Han kommer att lägga varenda spänn på att ge oss mer asfalt och när verksamheten är igång finns det redan planer som låter RIKTIGT lockande. :D Glenn kommer att ingå i Sverige Cupen om den blir av, så passa på att åka dit och träna så mycket det går innan Glenn tröttnar på att engagera sig för oss :4skrika .

Magnus

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...