Unga rånare

nog för att man var busig när man va i den åldern men råna folk hade man ju inte en tanke på, förmodligen är det såna där killar som va på insider för nåra veckor sen :kocko

robbandalal skrev:
nog för att man var busig när man va i den åldern men råna folk hade man ju inte en tanke på, förmodligen är det såna där killar som va på insider för nåra veckor sen :kocko

De är ju inte ens rädda för att åka fast för de vet att de inte är straffmyndiga.

Känns som det är dags för en lagändring nu, sänk straffmyndigheten till 10 år eller något!! Fan vilken örfil en sån liten skitunge hade fått ifall han försökte sno min telefon :martialar

FUBAR skrev:
Känns som det är dags för en lagändring nu, sänk straffmyndigheten till 10 år eller något!! Fan vilken örfil en sån liten skitunge hade fått ifall han försökte sno min telefon :martialar

Håller med om att man säkert skulle fnissa lite eller kanske ge honom en raggarsmäll i bakhuvet om han försökte sno nåt MEN. Det värsta är att man inte vet om "skitungen" drar fram niiiven eller en fjäderbatong eller nåt och prylar upp en.....är nog bäst att skrika som en kvinna å springa in på en bar... :tungan :fyllisar där får man iaf vara ifred

FUBAR skrev:

Passa sig! Han kanske har lånat pappas pickadoll

inte för att va rasist eller så men visst fasiken va killen på bilden utländsk.
det bidrar ju bara till att folk blir hatiska mm mm...
I utlandet e dock detta fenomen med "barn" som våldsverkare mm väldigt vanligt...så det e ju inte heller så konstigt om dom ser sina äldre syskon eller dom tuffa killarna som har feta bilar,bågar o massa brudar o guld...det vill ju dom oxo ha ...brott i sverige e ju som en piss i havet....killarna kommer över mobiler jackor pengar..sedan leder en anmälan ingenstans..inte ens om dom vet vem som gjort det...klart dom fortsätter...
sedan blir det grövre o grövre..rätt som det e så e dom 15 bast o får kanske ett straff på en ungdomsanstallt..vad händer då??jo dom lär sig ännu mer fanstyg där..kommer ut o gör ett större rån o hamnar på kåken o så e visan igång igen...
Nä det vore fan bättre att visa var skåpet ska stå istället..inför hårda straffarbeten typ stenbrott igen upp tll 15 bast med ständig isolering..sen DÖDSSTRAFF ...kanse avskräcker dessa småslödder till att börja sin kriminella bana...
SEDAN SKULLE MAN LÄXAT UPP DERAS FÖRÄLDRAR FÖR DET E JU DOM SOM E ROTEN TILL PROBLEMET..

Hade jag börjar bli rånad av små skitungar tycker jag att de förtjänar några smällar av mig. Jävla skitungar!

janoshki-jonaz skrev:
inför hårda straffarbeten typ stenbrott igen upp tll 15 bast med ständig isolering..sen DÖDSSTRAFF ...kanse avskräcker dessa småslödder till att börja sin kriminella bana...
QUOTE]

Håller med dig ang hårdare straff men då är väl risken att brottsligarna tar till vilka medel som helst för inte bli gripna, typ som den här stjärnan :kocko http://www.expressen.se/index.jsp?a=253866

janoshki-jonaz skrev:

Jo man undrar ju hur ofta det är en svensk kille/man som gör något våldsbrott i malmö

den stan kommer gå under...

Frågade mina klasspolare om dom vågade gå ensamma i malmö c på natten, ingen av dom gjorde det...

MilleR skrev:
Håller med om att man säkert skulle fnissa lite eller kanske ge honom en raggarsmäll i bakhuvet om han försökte sno nåt MEN. Det värsta är att man inte vet om "skitungen" drar fram niiiven eller en fjäderbatong eller nåt och prylar upp en.....är nog bäst att skrika som en kvinna å springa in på en bar... :tungan :fyllisar där får man iaf vara ifred
Jo det jävliga är ju att till 99,9999999% så är dom beväpnade med något. Bättre att skicka på han en stenhård knogmacka och sen springa från hans polare :hihi

En kompis blev rånad på sin mobil i nordstan (gbg) för 3-4 år sen, just innan han rånarna hann smita så drar han upp en hundring ur fickan och säger "här grabben, du behöver den nog bättre än mig" :tummenupp

...jag mailade följande frågeställning till artikelförfattaren i AB:

"Varför inte göra ett scoop om kopplingen till den fiffiga mångfaldsidé/övergreppspolitik
som drivits de senaste 30 åren ?
...ta och räkna på hur många offer den krävt genom åren (torde väl vara 7-siffrigt vid detta laget !)."

janoshki-jonaz skrev:
det bidrar ju bara till att folk blir hatiska mm mm...
I utlandet e dock detta fenomen med "barn" som våldsverkare mm väldigt vanligt...så det e ju inte heller så konstigt om dom ser sina äldre syskon eller dom tuffa killarna som har feta bilar,bågar o massa brudar o guld...det vill ju dom oxo ha ...brott i sverige e ju som en piss i havet....killarna kommer över mobiler jackor pengar..sedan leder en anmälan ingenstans..inte ens om dom vet vem som gjort det...klart dom fortsätter...
sedan blir det grövre o grövre..rätt som det e så e dom 15 bast o får kanske ett straff på en ungdomsanstallt..vad händer då??jo dom lär sig ännu mer fanstyg där..kommer ut o gör ett större rån o hamnar på kåken o så e visan igång igen...
Nä det vore fan bättre att visa var skåpet ska stå istället..inför hårda straffarbeten typ stenbrott igen upp tll 15 bast med ständig isolering..sen DÖDSSTRAFF ...kanse avskräcker dessa småslödder till att börja sin kriminella bana...
SEDAN SKULLE MAN LÄXAT UPP DERAS FÖRÄLDRAR FÖR DET E JU DOM SOM E ROTEN TILL PROBLEMET..

Livstids nerkastning i gropar med arga grisar!!!!!! :yoparty :mad: :mad: :mad:

Chris Ash skrev:
Det händer aldrig, det är enbart muslimer.

"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Du är inte helt fel ute även om du troligen var ironisk...

Kan bara betraktas som vårt i särklass största samhällsproblem i mina ögon, dessutom ett skapat sådant. ...tragiskt

Anton_Ljunghusen skrev:
Frågade mina klasspolare om dom vågade gå ensamma i malmö c på natten, ingen av dom gjorde det...

Det är inte så jäkla kul att knata över sergelstorg i stockholm på natten heller... Numera iaf så är det rätt hög polisaktivitet där på natten, då känner man sig lite tryggare åtminstone.

Thundercat skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,616189,00.html

"-De flesta 13-åringar som grips och förs till polishuset storgråter, men inte de här, säger Bo Engerby."

Vart är vi på väg? En del föräldrar kanske skulle bry sig mer om sina barn. :huvet

" Slog sönder offrets tänder med livrem på öppen gata."

Gissa varför "vanliga" svenskar flyttar ut ur Malmö i en ruskig takt....
Jag är säker på att det kommer sluta som i Paris där polisen inte vågar gå in i vissa områden....

Skall till Slagthuset den 24:e & det blir följande:

¤ ingen mobil
¤ lite kontanter
¤ inga dyra kläder

Annars blir man la rånad ;)

Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då :)

Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.

RoLLER skrev:
Det vare 2 snubbar som kom fram till mig när jag va full i G:a Stan häromsistens. Den ena sa "Ge mig din mobiltelefon!" Då drog jag till han över käften så han ramlade baklänges. Hans polare sprang därifrån då :)

Sen tog jag hans mobiltelefoner (han hade 4'a st på sig) och slängde i papperskorgen på G:a Stans tunnelbanestation.

:klappar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...