Vilka tre förares gener skulle ge den ultimata föraren?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om du fick ta DNA från tre förare och skapa den ultimata och oslagbara roadracingföraren vilka skulle det bli då och varför?

Wayne Rainey - För hans mentala styrka, förmågan att alltid vara bra och alltid utveckla materialet, styrka i "mind-games" på banan och i depån.
Valentino Rossi - För hans synbart naturliga känsla för motorcyklar och hur de beter sig. En naturbegåvning som kan "köra runt" problem med chassiet.
Barry Sheene - En förare måste trivas för att prestera och trivas det kunde Barry Sheene

Bubblare.
Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Mick Doohan, Wayne Gardner, Freddie Spencer, Jarno Saarinen, Kenny Roberts (dä)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
1. Kevin Schwantz
2. Valentino Rossi
med dessa två så spelar det inte så stor roll vem den 3:e är .... håller platsen öppen tills vidare. Nån kall, beräknande jävel kanske för att kompensera "fullt ös, medvetslös" stilen hos de två första.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Högpresterande gener ligger och lurar överallt där man minst anar det i väntan på att hamna i rätt slags mylla. Min gissning är att nästa nya talang att dominera som Doohan och Rossi har gjort kommer göra entré som en relativ doldis.

Men en kombination av egenskaper som vore kul att se är:

• Anthony Gobert. Självsäker, hårdhudad, slängd i käften.
• Gary McCoy. Hårresande körstil.
• Giovanni Bussei. Kul utseende.
• Kevin Schwantz. "Outright speed".
• Alexandre Barros. Hög tillförlitlighet.
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Äh! Varför inte bara klona Rossi efter han lämnat sporten?
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Barros, Nyteknik? När han inte är långsam klotar han ofta. Nej, det får bli:

Rossi. Som sagt. Han har känslan. Han kan köra, eller utveckla allt. Dessutom har han en oerhörd mental styrka. Han garvar åt allt, men han vill INTE förlora. Han kan öka från 100% till 110% när det behövs.

Pedrosa. Såååå strategiskt säker. Gör aldrig några dumma impulsiva grejer på banan. Tryggheten själv. Verkar vara bra på att kunna skärma av, både på banan och utanför.

Anthony 'Antz' West. Han kör fort med eller utan material och verkar vara säker på sin plats bland de bästa. Också säkerheten själv, med sin lagoma körstil. GRYM i regn.


Jag började inte kolla GP förrän -97, så jag har bara halvbra koll på de äldre förarna. Kan mycket väl hända att jag missat någon storhet, men jag tror att min roadracingbaby kommer att piska fett ändå, faktiskt. :tummenupp
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nyteknik skrev:
Ska man tro de svenska kommentatorerna hade Barros en obruten svit av 40-50 race där han gått i mål innan han kraschade ett par gånger förra året.

Stämmer inte. Jag kommer ihåg ett par vurpor året innan det också, faktiskt. :)

Synd att det inte finns någon bra sida med vurpstatistik. Eller gör det? Om någon vet om en sådan sida får ni gärna lägga upp länk.
 
Last edited:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Inte för att jag vill vara tillbakasträvande och pessimisstisk men...

Borde inte mer än två genuppsättningar vara en omöjlighet? Och måste inte den ena eller båda vara kvinnliga? :D

Men jag kanske är för realistisk?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
raceman_peps skrev:
Inte för att jag vill vara tillbakasträvande och pessimisstisk men...

Borde inte mer än två genuppsättningar vara en omöjlighet? Och måste inte den ena eller båda vara kvinnliga? :D

Men jag kanske är för realistisk?

Du är bara en fantasilös torrboll. ;)
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
raceman_peps skrev:
Inte för att jag vill vara tillbakasträvande och pessimisstisk men...

Borde inte mer än två genuppsättningar vara en omöjlighet? Och måste inte den ena eller båda vara kvinnliga? :D

I framtiden kan allting hända, när forskarna slutar lattja med fåren. Då kan Rossi utan problem bli pappa till sig själv.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Valentino Rossi - Inga kommentarer
Garry McCoy - Klart den ultimata föraren ska rocka på tvitakt
kaZmur - Sandfållorna behöver lite sällskap ibland
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Goodstuff skrev:
Om du fick ta DNA från tre förare och skapa den ultimata och oslagbara roadracingföraren vilka skulle det bli då och varför?

Wayne Rainey - För hans mentala styrka, förmågan att alltid vara bra och alltid utveckla materialet, styrka i "mind-games" på banan och i depån.
Valentino Rossi - För hans synbart naturliga känsla för motorcyklar och hur de beter sig. En naturbegåvning som kan "köra runt" problem med chassiet.
Barry Sheene - En förare måste trivas för att prestera och trivas det kunde Barry Sheene

Bubblare.
Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Mick Doohan, Wayne Gardner, Freddie Spencer, Jarno Saarinen, Kenny Roberts (dä)
1:ROSSI
2:ROSSI
3:ROSSI
Han e ju bara bäst helt enkelt.......
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Kevin Schwantz
Garry McCoy
Wayne Gardner

Hade visserligen highsidat 10 av 15 race, men jävlar vad kul det hade varit att kolla på!
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Goodstuff skrev:
Absolut men vore det inte trist om alla trådar var småborgerligt vit medelklass heterosexuella?

Jo det är klart :lol Men jag tycker det är ganska roligt hur man plötsligt kommer på ideen om en sån här sak, är i allafall inte något som försegår i mitt huvud dagligen. Alltid kul att läsa sånt här
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Goodstuff skrev:
Barry Sheene - En förare måste trivas för att prestera och trivas det kunde Barry Sheene

Haha, logiskt.
Stackars Barry blir tilldelad gycklarrollen i din Dr Mengele-tråd.

Anthony Gobert - Attityd som märks, på gott och ont.
Chris Vermeulen - Belevad ung kille som är värdsvan.
Tuva Novotny - Roligare och mera jordnära människa får man leta efter. Nått måste kompensera Anthonys humör.

Med de två första personernas gener så kan min mix köra fort, det kändes inte som en tredje behövdes som utfyllnad.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top