Köpa Laptop?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nå, vad säger ni? Vad ska man ha för någon om man vill ha en bärbar med DVD-brännare? Det är i stort sett enda kravet då jag vill kunna ladda ner film och bränna den, och surfa allmänt. De som t.ex. Onoff gör reklam för med
512mb
60GB

för ca 9.000 - är det något att fokusera på?

Markus skrev:
Nå, vad säger ni? Vad ska man ha för någon om man vill ha en bärbar med DVD-brännare? Det är i stort sett enda kravet då jag vill kunna ladda ner film och bränna den, och surfa allmänt. De som t.ex. Onoff gör reklam för med
512mb
60GB

för ca 9.000 - är det något att fokusera på?

Njaa, det hade jag inte gjort, oftast så tilldelas grafikminnet av RAM-minnets resurser. Det medför att vissa program arbetar väääldigt segt.
Själv trivs jag bäst med IBM´s bärbara (Thinkpad).

PlastRaketen skrev:
Njaa, det hade jag inte gjort, oftast så tilldelas grafikminnet av RAM-minnets resurser. Det medför att vissa program arbetar väääldigt segt.
Själv trivs jag bäst med IBM´s bärbara (Thinkpad).

och det gör det inte på nån thinkpad då menar du? :va

Skall du bara göra det så behöver det inte bli dyrt alls. Jag kör en gammal Dell PIII 700 med 192ram.
På den funkar allt jag gör utmärkt, även med SolidWorks igång. Film går som smort.

Så för 9 loppor får du en jäkla massa mer än du vill ha, satsa på ngt billigt.

Saker du kanske skall se till att ha:

*Tv ut
*Bluetooth
*2 st USB
*Trådlöst nät, inbyggt i burken

OBS: Och viktigast av allt!!!!!!!!
Gå och lyssna på datorn innan du köper den. Ta ut den i ett TYST rum och koppla in den på nät och lyssna. En modern dator skall vara precis helt tyst, förutom ngt klickande ibland från hd:n. Köp ett annat märke annars. Min är helt tyst och det är så jäkla skönt.

Thats it, upplösning spelar inte så stor roll, 1024 är väl typ så litet man kan ha och ändå se skärmen...

Köp en tyst.. o sen spelar det ju inte så stor roll om den har dvd-brännare eller inte.. bara att köpa en extern. Kör själv på en bärbar o med extern hd o dvd-brännare.

kolla även om du hittar nån med 15,4" skärm, mkt skönare att sitta o surfa på än en vanlig 15":are

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT