Jag satt och funderade lite på min Rd125... Den har ju bara ~22 hästar medan racinghojen Aprilia Rs125 har närmare 35hästar. Ganska stor skillnad.
Så jag undrar vad sjutton Rs´en har som inte min rd har?
En del portning kan väl göras, men vad gör man då? Tar bort alla ojämheter, rätar ut portarna så mycket som möjligt (Mjukare "kurvor"!) och gör dom så korta som möjligt vet jag, finns det nåt mer att göra utan att det hamnar på högskolenivå
?
Om ja svetsar ihop ett avstämt avgassystem enligt ett program som jag har, vad för effektskillnad kan man vänta sej där?
RDn är strypt för tillfället, och jag tycker den är som en vild tjur
men nånting säjer mej att jag kommer tröttna på både strypt och ostrypt utförande så småningom...
Egentligen är ja nog bara nyfiken.
Så jag undrar vad sjutton Rs´en har som inte min rd har?
En del portning kan väl göras, men vad gör man då? Tar bort alla ojämheter, rätar ut portarna så mycket som möjligt (Mjukare "kurvor"!) och gör dom så korta som möjligt vet jag, finns det nåt mer att göra utan att det hamnar på högskolenivå
?Om ja svetsar ihop ett avstämt avgassystem enligt ett program som jag har, vad för effektskillnad kan man vänta sej där?
RDn är strypt för tillfället, och jag tycker den är som en vild tjur
men nånting säjer mej att jag kommer tröttna på både strypt och ostrypt utförande så småningom...Egentligen är ja nog bara nyfiken.

! Egentligen så är det bara roligt