Renovera medans du kör. Funkar det?

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Jag har beställt ett renoverings kit från RVS till min hoj som gått 6500 mil.
Tänkte att jag bara måste pröva. Är jag dum, lättlurad :kocko eller är det någon annan som prövat?
Ska bli spännande och se om det blir någon skillnad.

Här är länken till firman.
http://www.rvs.se/
 
RVS Technology® Treatment skyddar effektivt mot förslitning och återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick.

Its magic :D
 
Säkert ett teflonbaserat medel, teflon sänker friktionen men lagar inte slitna delar.
 
Återkom gärna med resultat efter utvärderingen.Nyfiken som fan..:)
 
Ny hoj!

Du får ju en ny hoj :hihi
Nä det ska bli spännade med utvärdering.
Tidigare varit endel trådar om Slick 50,har väl liknande effekt sägs det men om det sedan funkar,ingen anning.
 
GSXR1100R skrev:
Säkert ett teflonbaserat medel, teflon sänker friktionen men lagar inte slitna delar.

Läser man den tekniska beskrivningen så ser man att det INTE handlar om ett teflonbaserat medel utan om att värmeenergin i friktionspunkter gör att fria magnesiumjoner tar plats på metallens yta och bildar vad man kallar ett metallkeramiskt skikt som bygger igen ojämnheter i ytan och på så sätt minskar friktionen.
Måste säga att trots att jag är mycket skeptisk till sådana här produkter så har det här företaget lyckats göra en trovärdig beskrivning av sin produkt. Om det sen fungerar kan väl bara ett test avgöra.
 
Dea skrev:
Läser man den tekniska beskrivningen så ser man att det INTE handlar om ett teflonbaserat medel utan om att värmeenergin i friktionspunkter gör att fria magnesiumjoner tar plats på metallens yta och bildar vad man kallar ett metallkeramiskt skikt som bygger igen ojämnheter i ytan och på så sätt minskar friktionen.
Måste säga att trots att jag är mycket skeptisk till sådana här produkter så har det här företaget lyckats göra en trovärdig beskrivning av sin produkt. Om det sen fungerar kan väl bara ett test avgöra.
Låter som ett mirakelmedel :rolleyes:
 
Det intressanta är att produkterna har testats av tidningar man känner igen+ att det står med privatpersoners adresser vilka man kan ta kontakt med.
I beskrivningen över hur produkten fungerar så ser jag ingen orsak varför det ej skulle fungera. Jag är novis inom åmrådet metallurgi får tillägas.
Jag får återkomma om resultatet.
 
GSXR1100R skrev:
Låter som ett mirakelmedel :rolleyes:

Tja, det har hur som helst inget med teflon att göra så det kan vara dumt att dra det över samma kam. Men visst, uppbyggnaden av nytt material mäts i nm så drev utan kuggar lär inte få kuggarna tillbaka.
 
Dea skrev:
Tja, det har hur som helst inget med teflon att göra så det kan vara dumt att dra det över samma kam. Men visst, uppbyggnaden av nytt material mäts i nm så drev utan kuggar lär inte få kuggarna tillbaka.
Precis
 
Anton_Ljunghusen skrev:
RVS Technology® Treatment skyddar effektivt mot förslitning och återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick.

Its magic :D

Intressant, om jag alltså har mekaniskt slitit ut en motordel från tex. 50.5mm till 50.0mm och sedan kör behandligen så återfår den mekaniskt rörliga delen måttet 50.5mm ??

Dom skriver just att återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick

Är det inte att idiotförklara sig själv ?
 
Ha ha, vilken dynga ”återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick” vem går på det? Hörde om en kille som renoverade sin växellåda innan försäljning (bil) genom att blanda i sågspån i oljan, gick tydligen tyst och fint :rolleyes: Här förfinas denna metod genom att man gömmer sig bakom tekniska uttryck och märkliga ”kund erfarenheter”:

”Så sliten att drivaxlarna roterade som cykel pedaler. Efter behandlingen var axlarna fasta och inga missljud eller vibrationer fanns kvar”, ja jäklar vilket dundermedel :tummenupp Killen (om han nu finns) får säkert en del av försäljningen.

Måste fara runt en hel del partiklar, hoppas bara att skiten inte bygger upp oljekanalerna, vore inte så kul.
 
burner skrev:
Intressant, om jag alltså har mekaniskt slitit ut en motordel från tex. 50.5mm till 50.0mm och sedan kör behandligen så återfår den mekaniskt rörliga delen måttet 50.5mm ??

Dom skriver just att återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick

Är det inte att idiotförklara sig själv ?

Eller återuppbygger det ett nergånget lager? Fan vilken revolution allså! Varför har man inte hört om det tidigare....
Jag ska handla.
 
Yterst intressant, jag som trodde att det krävs elektroner för att få magnesiumjoner att återgå till magnesium :D, det är svårt att få något oädelt att fastna på något ädlare (Mg - Al). Brukar normalt vara tvärtom, ni minns väl kopparsulfat + järnbitar ifrån högstadiekemin?
 
Mc verkstan i sthlm har ju uppenbarligen godkänt att dom kan lägga ut testet på rvs hemsida.
Tanke att en firma lever på sitt rykte så måste dom tro på produkten för att låta sitt namn figurera i sammanhanget.
Eller har jag fel?
:squid
 
Javisstja! Tack Jabben! Tänkte inte på att lägga till länken :tummenupp
 
Eller säg att hojen skär, i med lite sånt genom tändstiftshålet sen är det bara att tuta o köra. :tummenupp :3freak

Gött snack, jag ska handla också! :rolleyes:
 
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Tycker de verkar ha betydligt mer på fötterna än andra "mirakelmedel" man har läst om (ink Slick 50).

800:- för en behandling av min gamla GPZ900R som gått lite över 7000 mil. Om den bara gör hälften av vad den lovar skulle jag vilja säga att det är värt det.

följer denna tråd med stort intresse.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top