Inbjudan till Beviks och KTM:s Motardcup

  • Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
beviks200x200.jpg


Länk till anmälningssidan finns här!

INBJUDAN
Linköpings Motorsällskap inbjuder härmed till KTM och Beviks Supermotard cup på Linköpings Motorstadion.

Tävlingen genomföres med 3 deltävlingar som är nationella supermotard tävlingar med publik. Tävlingarna är öppna för alla med licens utfärdat i land ingående i UEM.

BANAN
Banan är 1,590 km lång och består av både asfalt och ett grusparti med hopp.

Tävlingen körs i högervarv.

KLASSER:
Två klasser Elit och Motion bestående av tvåhjuliga fordon.


Elit
Inom Elit indelas förarna i klasserna 450cc och 750cc. Elitklasserna kör mixade heat med 450 och 750cc samtidigt.

Motion
För Motions klass gäller följande:

· DOT-märkta däck, dock ej grovnabbade.

· Gatregistrerad motard cykel

· Kontrollera att cykeln inte har vassa utstickande delar.

· Lyse behöver inte demonteras men skall sättas ur funktion.

· Registreringsskylt skall demonteras .

· Fordonen täcks inte av någon trafikförsäkring .

· Engångslicens går att lösa på plats. Medlemskap i SVEMO-ansluten klubb krävs.

7. ANTAL STARTANDE
Max antal samtidigt startande är: till race 22, träning 25.

Max anmälningar accepteras: 44 Elit, 22 Motion.

9. ANMÄLNINGSAVGIFT
Elit avgift 2000:- och gäller serien och skall vara arrangören tillhanda senast 1/4.

Motion avgift 300:- per enskild deltävling och skall vara arrangören tillhanda senast 2 veckor före deltävling.

28. ÖVRIGA BESTÄMMELSER
Komplett reglemente och tilläggsregler kommer finnas tillgängliga på denna webbsida så fort de är fastställd och godkänt
 
mr_rockster skrev:
Jag har en Husqvarna 570RR som är lv-reggad men har inga lampor eller så på och har den allt som oftast avställd och oförsäkrad. Måste den vara påställd och försäkrad eller räcker det med att det sitter LV däck på och att den är LV reggad, sedan kan den se ut hursomhelst?

Hojen skall vara typad och registrerad men den behöver inte vara inreggad, försäkrad eller ha lysen osv. Det finns inget exakt reglemente för en sådan klass så vi kommer nog vara ganska snälla. Den skall vara trafiksäker och se ut att tåla ett tävlingspass, mycket mer tror jag inte vi kan begära.

/HW
 
Nightwish skrev:
Vid regn, kommer regndäck vara tillåtna för de som har
i motionsklassen?

Det finns dot-märkta regndäck och dessa är tillåtna. Jämför gärna med klassen SP250. Där krävs dotmärkta däck och dom får snällt köra med sina dunlop 207 oavsett väder. Dom däcken fungerar för övrigt utmärkt på en supermotard. Det är ungefär samma vikt och effekt.

/HW
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top