Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Tomaser skrev:Jag vill ha tag på Castrol R4 Superbike SAE 10W/50 vart kan man köpa det till ett bättre pris än i affären? (Touringbutiken tar 179 kr litern)
Jag har letat i trådar men hittar ej något om just billig R4:a olja!

Måste bara säga LOLKawaChris skrev:Varför inte köpa Mobil 1 Racing 4T på stenogrus.com istället så får du en äkta helsyntetisk olja, har för mig att alla andra oljor är 'falska' helsynteter?
KawaChris skrev:alla andra oljor är 'falska' helsynteter?
R1 Uffe skrev:Måste bara säga LOL
majtii skrev:Vad är en "falsk" helsyntet?
Vänligen utveckla.![]()
Tomaser skrev:Det var en som sa att Sp1:an skulle ha Castrol R4 men det kanske går att få tag på något Annat/bättre!?
Motorwallin måste jag kolla med!

Castrol GPS fungerar fint (fastän den är delsyntetisk).Tomaser skrev:Det var en som sa att Sp1:an skulle ha Castrol R4 men det kanske går att få tag på något Annat/bättre!?
Castrol GP fungerar fint (fastän den är icke-syntetisk).Eldstorm skrev:Castrol GPS fungerar fint (fastän den är delsyntetisk).![]()
bivven skrev:Jag kör oxå med R4 i sp1:an, men det rolgia var att när den var inne på service sist så hade de använt castrol GPS i den, hallå? :kocko
O de kallar sig för märkesverkstad!
![]()
KawaChris skrev:Klippt o klistrat från http://faq.f650.com/FAQs/OILFAQ.htm:
Mobil 1 (and Spectro and Amsoil, that I know of) use polyalphaolefins (true synthetics) as basestocks. Most of the rest use highly refined/ hydroprocessed/ hydrotreated dead dinosaur juice (gives them a better profit margin). If I'm going to pay big bucks, I'm going to buy the PAO-based stuff (and the Mobil 1 is the only one you can pick up on the road at a local Wal-Mart). Guess you can tell what I use. Not that you'll notice the difference from the other synthetics, unless you're trying to start the bike in -30 degree weather.
Det gör även OK/Q8:s synteter men även t.ex Biltema 5W-50. Men ändå är inte Bilteman någon bra olja (enligt mig), den koksar rätt kraftigt och klibbar koppling. Så bara för att basoljan innehåller Polyalfaolefin (true synthetic) är det inte per automatik en kalasolja, hela produkten inklusive additiver är det som räknas. Hur var det med kedjan och svagaste länken...andersbrink skrev:Agrols helsyntet använder också "true synthetics" basen.
Tror inte någon har sagt att Biltema Racing 15W-40 är bäst, bara att den inte är sämre än någon annan, och till en tredjedel av priset.majtii skrev:Biltemas var ju bäst tidigare...

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |