Tre tysta minuter idag, 12.00

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
För att hedra alla offer i Asien-katastrofen har EU utlyst tre tysta minuter idag, 12.00. På många olika platser inom Europa stannar allt av; lokaltrafik, tåg, radio- och tv-sändningar. Också många internetbaserade medier har valt att inte uppdatera sina siter under dessa tre minuter.

Jag tycker att det vore en fin gest av oss här på sporthoj.com att följa strömmen, och inte skriva några inlägg på 3 minuter. Kan ni klara det?

Last edited:
McB skrev:
För att hedra alla offer i Asien-katastrofen har EU utlyst tre tysta minuter idag, 12.00. På många olika platser inom Europa stannar allt av; lokaltrafik, tåg, radio- och tv-sändningar. Också många internetbaserade medium har valt att inte uppdatera sina siter under dessa tre minuter.

Jag tycker att det vore en fin gest av oss här på sporthoj.com att följa strömmen, och inte skriva några inlägg på 3 minuter. Kan ni klara det?
Tvivlar på detta..
Skulle maninte kunna göra detta till en kondoleans tråd i stället och i tysthet skriva ner sin respekt i denna.. ? Eller nåt..

Hultan skrev:
Tvivlar på detta..
Skulle maninte kunna göra detta till en kondoleans tråd i stället och i tysthet skriva ner sin respekt i denna.. ? Eller nåt..

Alla har haft möjlighet att skriva sina kondoleanser, och nu är det tre tysta minuter utlysta. Jag föreslår att forumet stängs ner under denna tid.

McB skrev:

Förutsätter ju att alla har läst den här tråden.

Är väl inga problem att hålla sig till, om man har läst tråden som sagt. En fin gest!

P@trik skrev:
Förutsätter ju att alla har läst den här tråden.

Vi får lyfta den hela tiden.... och kanske länka den till de andra formen. Jag gissar att många RR are inte läser här o så.

På mitt jobb ska vi ha gemensam lunch som startar med 3 min tystnad.

Jag förbereder med nåt att torka tårarna med. :(

//Madelene

Madhonda skrev:

Det behövde jag innan, när jag tittade på avskedsceremonin för de till Sverige nyligen ankomna avlidna offren. Otroligt vacker ceremoni på Arlandas landningsbana mitt i natten.

Madhonda skrev:
Vi får lyfta den hela tiden.... och kanske länka den till de andra formen. Jag gissar att många RR are inte läser här o så.

På mitt jobb ska vi ha gemensam lunch som startar med 3 min tystnad.

//Madelene

Samma här, tre min. Ska snart börja gasta på alla mina stationer jag har hand om varför tågen kommer stå stilla och infon ligger nere i tre min. (Jobbar som trafikinformatör, på tågtrafikledningen.)

McB skrev:
Det behövde jag innan, när jag tittade på avskedsceremonin för de till Sverige nyligen ankomna avlidna offren. Otroligt vacker ceremoni på Arlandas landningsbana mitt i natten.

Är lite kritisk mot den cermonin, kistbärarna kunde inte marchera för fem öre, det var så att jag satt och skämdes i soffan. och den ena kortegebilen startade inte när de skulle köra iväg. Annars tyckte jag att det var fint gjort.

jag tycker att tysta minuter på ett forum är ungefär som att tända ljus på en hemsida.. :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back