Förbättra Racingforumet?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det någon som har idéer om hur Racingforumet kan förbättras?
Mer moderering, mindre moderering?
Pajkastningstråd där alla kan kasta skit och förhoppningsvis bespara andra trådar?
Andra idéer?

Shoot! Här är det högt i tak!

Goodstuff skrev:
Är det någon som har idéer om hur Racingforumet kan förbättras?
Mer moderering, mindre moderering?
Pajkastningstråd där alla kan kasta skit och förhoppningsvis bespara andra trådar?
Andra idéer?

Shoot! Här är det högt i tak!

Jag vill ha ett 250- eller tvåtaktsforum på sporthoj.com! Varför? Jo, det skulle troligen skapa större utrymme för intressanta kvasidiskussioner om vår favoritsysselsättning som i det breda Racingforumet (ibland) spammas sönder av kättare.

Last edited:
Nämn vad som lockar så ska jag göra det! Jag vill inför nästa säsong verkligen fixa fram nått vettigt o seriöst så det blir mer verkliga debatter. Inte 10 vinklingar på samma åsikter o sånt. Det är bara tröttsamt.

Jag kan tänka mig att dela upp racingforumet i olika delar som ett speciellt tvåtaktsforum t.ex. kan vara bra. När ämnena blir mera specifika så tror jag att mycket tjafs kan undvikas som finns i ett mera allmänt forum.

En idé vore att ge sandstream sin egen forumdel där bara han får skriva inlägg om hur bra det är med Veidec och 1000cc, och sen när serverns hårddisk börjar bli full om ett halvår eller så, radera alla dublettinlägg så borde det forumet vara i stort sett tomt igen. ;)

Du sa att det var högt i tak, va?

Relapse skrev:
Jag kan tänka mig att dela upp racingforumet i olika delar som ett speciellt tvåtaktsforum t.ex. kan vara bra. När ämnena blir mera specifika så tror jag att mycket tjafs kan undvikas som finns i ett mera allmänt forum.

En idé vore att ge sandstream sin egen forumdel där bara han får skriva inlägg om hur bra det är med Veidec och 1000cc, och sen när serverns hårddisk börjar bli full om ett halvår eller så, radera alla dublettinlägg så borde det forumet vara i stort sett tomt igen. ;)

:rofl :rofl :rofl :tomten

Relapse --> :hihi Elaking där.

Sege --> Bra namnfröslag.

Tvåtaktsforum alltså? Kanske kan vara något?

Inget illa om tvitaktarna... Skämt åsido, men är racingforumet ett 4-taktsforum då eller??

Goodstuff skrev:

Goodstuff skrev:

Med undantag för namnförslaget (fröslaget?) så tycker jag det vore vettigt. Tvåtakt har ju en högre instegströskel rent mek och underhållsmässigt för gemene man, så en forumdel där man kan fråga hur och varför man gör olika saker med 2-taktsracers borde kunna generera en hel del ämnen att diskutera om. Kanske rentav en FAQ så småningom i ämnet vore guld för dom som vill ta steget till klasserna med "knivskarpa chassin".

Mrlind --> Du har missförstått det hela. Racingforumet är för Racing och sedan finns det en forumdel för riktiga racinghojar. Capice? ;)

Hehe

1. Dieselforum
2. Blåröksforum
3. 2T vs 4t forum
4. Veidec contra världen
5. Valmers hårborttagningsmedelsforum
6. Chris Ash aggressionsforum
7. Mummelhumlans Ursäktsforum
8. Nytekniks "Det är väl inget fel på min hoj, fast den går jävligt långsamt"-forum
9. GSXR's "Kan vi inte köra rr långsammare så jag hinner med"-forum
10. Med lite självkritik så dänger vi till slut till med oFFkeFF's "jag skulle nog skruvat åt fotpinnen/vadsomhelst"-forum

Skämt åsido, visst kan det ha sina fördelar med fler kategorier, och kanske enklare att hitta det man söker. Samtidigt kan jag inte neka till att RR-forumets tjatande har sin lilla tjusning med alla karaktärer..

Mrlind skrev:
Inget illa om tvitaktarna... Skämt åsido, men är racingforumet ett 4-taktsforum då eller??
Nej. Forumet är ett allmänt forum om ALL racing, vilket i vissa fall uppenbarligen leder till onödigt tjafs när t.ex. tvåtakt diskuteras. Om du har något bättre förslag hur man undviker att bortåt hälften av inläggen ibland handlar om något helt annat än det som rubriken säger så kom gärna fram med det.

Man borde kunna kryssa i en ruta om man bara "skämtar" så kan alla välja om de vill läsa "skämt-inlägg" eller inte!

Relapse skrev:

Och så kan vi starta en insamling till dig så att du har råd med en hoj ;)

När det gäller racingforumet tror jag att de som är mest aktiva måste bestämma sig för om det ska vara öppet för alla SHs-medlemmar eller om det ska vara ett grabbigt tillhåll för de som verkligen kan köra hoj. (Ja, det var ironi. Har lärt mig att vara tydlig i det här forumet...)
Många känner ju varandra IRL och skriver saker som vissa kanske tolkar som rena påhopp fast det bara är skämt.
Det jag efterlyser är en lite trevligare attityd i allmänhet och i synerhet mot nya medlemmar som ställer frågor i egna eller pågående trådar.

Sen borde dieselmaffian och talibanerna sluta fred och inse att en hoj är en hoj och körs den på bana så är det tillräckligt för att diskuteras. Hurvida den har 2 eller 4 takter är irrelevant.

Lite bättre moderering borde kunna styra upp ovanstående och Goodstuff kliver in ibland och rätar upp trådar men han kanske skulle ha hjälp av någon till?

Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är rätt kul med 2-takt vs 4-takt och Biaggi vs Hayden osv. Så länge det sköts på ett snyggt sätt så.
(Kommer dock att jaga Valmers, NyTeknik, Johan och Chris Ash mfl och alltid kommentera om de tycker samma sak i olika trådar. Vi vill ju inte har sånt här :D )

Last edited:
Här går det undan värre!
Jag kan fortsätta vara moderator men inte åt ERF och Rookie om det finns andra som gärna är det.

Tror att det är svårt att undvika att en tråd kan spåraur till en viss del.. Inget illa menat men nolltollerans fungerar det verkligen :va Fler moderatorer som kan knäppa en på nosen med ett pm eller liknande när tråden börjar spåra...

Relapse skrev:
Nej. Forumet är ett allmänt forum om ALL racing, vilket i vissa fall uppenbarligen leder till onödigt tjafs när t.ex. tvåtakt diskuteras. Om du har något bättre förslag hur man undviker att bortåt hälften av inläggen ibland handlar om något helt annat än det som rubriken säger så kom gärna fram med det.

Back