TOYOTA RAV4 2001->

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som sitter på en sådan vagn? Några speciella fällor att kolla upp? Det enda jag lyckas få fram i tillgänglig litteratur är att man ska kolla låda och koppling. :3freak

Markus skrev:
Är det någon som sitter på en sådan vagn? Några speciella fällor att kolla upp? Det enda jag lyckas få fram i tillgänglig litteratur är att man ska kolla låda och koppling. :3freak

Är toyota mekaniker och det enda som nöts hårt på dom om dom andvänds mycket är koplingen. Annars så håller dom bra. Har inte haft nå större problem. Bromsbeläggen bak äter dom (ca3000-4000mil) med det kostar ju inte så mycket så det är inte mycket att hänga upp sigpå.
Annars så är det ju en TOYOTA.
My Toyota is fantasitc :Bugar

Markus skrev:

Jag jobbade som företagsrepresentant förra året och reste över hela Norge och Sverige i just en Rav4 '01. Bilen är kanon på många sätt. Du sitter förhållandevis bra i "cockpit", helt ok stolar, man har god sikt, hyffsad väghållning för att vara en SUV, fyrhjulsdriften är trevlig under vinterhalvåret etc.

Dock, det finns ett STORT minus med bilen, vilket jag fick erfara på alla långresor, och det är ljudnivån. Under sommartid med sommardäck så var det illa, riktigt illa, men med vinterdäcken på blev det än dj*vligare. Om du bara ska ha den inne i sta'n så är den helt ok, men funderar du på att ha den som tjänstebil eller i vilket fall som helst ska åka långa sträckor i den, så tänk om.

Jag vet inte hur många tusen mil jag åkte förra året, men de längre resorna till Norge (Bergen,Trondheim, etc) och upp i Norrland (Umeå, Luleå, Piteå) var minst sagt jobbiga. När man checkat in på hotellet framåt kvällskvisten och väl skulle lägga sig för att sova hörde man fortfarande däcksljudet ekande i skallen. :3freak

Tack alla tre ( :hihi ) för värdefull info.
Näsholm, är det samma motor som i 1996-2000?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra