Är detta ett seriöst företag?

Tveksamt. Åk till London istället, och kör hem hojen. Kostar ingen förmögenhet att åka färja över.

Var en tråd så sent som förra vecka om detta företag och då konstaterades att det var ett oseriöst företag,alltså lurendrejeri.

Edit: se ovan

McB skrev:
Tveksamt. Åk till London istället, och kör hem hojen. Kostar ingen förmögenhet att åka färja över.

Tveksamt? Vad baserar du ditt utlåtande på? Annars är MapCargo ett vettigt alternativ.

rougie skrev:
Tveksamt? Vad baserar du ditt utlåtande på? Annars är MapCargo ett vettigt alternativ.

Det här i andra tråden om samma företag kanske?

sgtpepper skrev:
Alla som funderar på att köpa en hoj eller liknande över nätet/från utlandet bör läsa tipsen på denna sida: http://www.carbuyingtips.com/fraud.htm?x=0tekxgl_eoyyqkz_ttky3&y=0x40x65x40x40x10x25x56x40

Där står det mesta man behöver veta om hur dessa bedrägerier går till och vad man skall göra för att undvika dem, bl.a så listar de en mängd scam-sajter och vad hittar man i den listan om inte www.onlinetranscomp.com, så nog var det här ett scam-försök alltid :).

X.X.X skrev:
Tack för alla svar jag hoppar nog över detta köp.

Klokt val.
De tjör ju dessutom på fel sida i england så du skulle ju riskera att få hem en vänsterstyrd hoj, och hur kul vore det? :kocko

Tror att samma kille har hittat till tradera.com
Gå in på mc och kolla på Honda. Finns en Fireblade med tvivelaktigt pris, och samma upplägg: min fru blabla, frakt ingår osv.

MVH Martin

Raskus skrev:
Klokt val.
De tjör ju dessutom på fel sida i england så du skulle ju riskera att få hem en vänsterstyrd hoj, och hur kul vore det? :kocko

Faktiskt döljer det sig en poäng bakom din kockosmilie. Ljusreflektorn borde tex sitta fel, samt MPH mätare o sånna olustigheter. Kostar troligen några kronor att byta (om man vill ha orginal).

Vastrix skrev:
Faktiskt döljer det sig en poäng bakom din kockosmilie. Ljusreflektorn borde tex sitta fel, samt MPH mätare o sånna olustigheter. Kostar troligen några kronor att byta (om man vill ha orginal).

Hojen var från tyskland från början enligt annonsen.
Så det var kanske inte så :kocko ändå.

X.X.X skrev:
Hojen var från tyskland från början enligt annonsen.
Så det var kanske inte så :kocko ändå.

Har fått samma "erbjudande" två ggr. En av gångerna hade jag bjudit på en cross på Ebay.de då var det en annan som mailade mig när auktionen som jag förlorade var slut. Han hade en fin Kawasaki Kx 250 -02 till salu som jag kunde få för runt 15 000kr hem skickad till Sverige från Frankrike helt klar och sånt. Han skulle först ha pengarna sen skicka, YEAH RIGHT... blev ju inget.
Sen hände samma sak fast en jag mailade och frågade lite saker. En Cbr 600rr som skulle bli min för motsvarande 33 000 svenska kronor. Hojen kom från Tyskland men fanns i England pga någon konstig förklaring. Den skulle bli skickad till mig med hjälp av ett liknande företag. Det trodde jag ju inte på så jag sket i det såklart. Båda ggr har de varit angelägna om att man ska bestämma sig SNABBT så ingen annan köper den istället. Och ingen av dem har gett ut sina mobil nr eller något som man kan nå dem på.
Kort sagt så rekommenderar jag att OM du ska ge dig på det så åk över och ta hem den själv istället.
Lycka till vad du än gör :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...