Bästa Metallicaalbum - i allas vår serie av rockpollar

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Bästa album med Metallica?


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vi har haft pollar och pläderingar om Beatles, Pink Floyd, Iron Maiden, Deep Purple, Metallica vs Megadeth, synthare vs hårdrockare, årets bästa rockplatta, bästa rockgitarrist, trummis, snyggast skivomslag etc etc.

Nu är tiden mogen att en gång för alla göra slut på den gamla dispyten om bästa Metallicaplatta. Jag har en del tankar, men skippor nog dom i förstainlägget för att inte färga resultatet i onödan.

21827.jpg
22099.jpg
22518.jpg
12071.jpg
12381.jpg

15589.jpg
17110.jpg
28657.jpg
17683.jpg
17720.jpg
 
Last edited:
mb skrev:
Nu är tiden mogen att en gång för alla gör slut på den gamla dispyten om bästa Metallicaplatta.
Jo alla kommer säkert vara helt överens när diskussionen är slut så då vet vi svaret en gång för alla. :tungan


Svårt att avgöra men Justice for all är en stark kandidat.
 
3 inlägg o redan 5 stjärnor. :lol

Jag la min röst på Kill 'em all. :)
 
Svårt som fan, men jag la rösten på "Justice". stod i valet & kvalet melllan Master,Load,Reload.
Har dock jävligt svårt för nya St.Anger.. vet inte varför, men jag tycker helt enkelt inte om den skivan...
//Gumpa
 
ja låg mellan master å black!! ruskigt bra båda två men inför att bruden drog hade blivit lite mer black denna månaden...
 
"Kill em all" utan minsta tvekan, en av tidernas mest klockrent träffande debuter och ett av Bay-Areascenens mästerverk.
 
Fick gå på Justice...Den skivan som iallafall fick mig att inse att Metallica var bra (iofs så slutade de vara bra direkt efter). Inhandlades på Sound De Light i jkpg -88.

Kill em all hade jag nog helst valt egentligen eftersom det är en såpass betydelsefull skiva för genren, men Justice är helt enkelt bättre.:) Förutom ljudet... :näsblod
 
Last edited:
Min röst ligger på kill 'em all eftersom den lever upp till vad trasmetallen ska stå för, nämligen fullt ös medvetslös (FÖMVL). Den innehåller rätt attityd, snygga tempoväxlingar, sköna solon och ett jävla drag. Vid sidan av ett halvkasst bassolospår så håller den måttet rakt igenom
 
Gamla importversionen av kill 'em all är dessutom påfläskad med en av gruppens bättre covers: am I evil :)
 
Metallica har inte gjort nåt bra efter black album. Syns ganska väl i pollen också. Stod mellan Kill 'em all, Master of puppets och and justice for all. Blev master of puppets....idag.
 
Svår fråga. Jag gillar varenda platta.. De äldre känns lite daterade, men är riktiga kungskivor.. Får bli Garage Inc i denna omröstning..
 
Jävligt svårt. Valde mellan And justice for all och kill em all. Blev And justice for all idag. Egentligen skulle jag kunna ta vilken som helst av dom 4 första. Metallica är helt enkelt världens bästa band.. eller var iaf.
 
Hmmm...förstår inte nyttan av blankröst egentligen :rolleyes:
Röstade på justice iaf men måste säga att jag har totalt fastnat för deras cover på "whiskey in the jar" (finns på Garage Inc.)denna vecka. Totalt icke-Metallica sound men ända en grym låt, dumma jag som trodde att Thin Lizzys version var fulländad :kocko
 
Jag röstade på Master för att den är bra men också för att jag alltid lyssnade på den tillsammans med min bästa vän Robban i samma freestyle när vi åkte buss till och från lumpen 1987.

När jag fick brevet där det stod att jag kommit in på läkarlinjen så smaskade jag på "Dyers Eve" från Justice på full macka i ren glädje.

Hising
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top