ALLA som läser BIKE! Läsarundersäkning.

Bikes Roadracingbilaga.

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med anledning av en tråd i Racingforumet (läs HÄR om hur man kan göra svensk roadracing mer välkänd och få mer besökare till tävlingarna har diskussionen om den Roadracingbilaga som gjorts i samarbete med Bike upp. Skulle vara toppen om alla som prenumerar på/läser BIKE kunde svara på pollen. Som ett led i ett försök att utveckla reklamen och informationen till eventuella besökare.

Jag såg den men jag åkte inte på nån tävling pga tid/penga-brist. Ska bli skärpning på det nästa år då jag faktiskt tänkte köra lite också.

Jag såg den, läste den och njöt. Tänkte "om pengar fanns till en race maskin" och drömmde mej bort. Landade senare hårt och brutalt tillbaka i verkligheten med 60-80h arbets veckor, som förstörde hela halva året.

Så jag tog ledigt en lördag(vilket jag senare arbetade in :3freak ) skrammla ihop ett par polare och åkte ner för att se. Va det kul? Japp så in i bengen och trevligt folk va det me. Nästa år blir det flera race och mindre jobb :tummenupp .

Intressant. 20 prenumeranter, 20 som har läst RR bilagan, 18 som tyckte den var bra. Alltså; alla som prennar har läst den, men bara 18 tyckte den var bra.

Jag tyckte väl att den var okej, men tänkte lite förbi mig själv och tyckte att den var upplyftande för icke initierade och generellt promoterande för sporten.

Bra initiativ från BIKE!

pilsner

Jag tycker:

Bra med en RR-bilaga.

Den som var med i Bike i början av året och som man dessutom fick vid alla tävlingar i år (om man betalade inträde dvs) var dock så tråkig så att man nästan ville sälja hojen. Med mer info (resultat m.m.) & artiklar om svensk RR samt lite mindre svammel så tror jag att Bike skulle kunna ha med en RR-bilaga i varje nummer. Samtliga hojåkare med licens skulle prenumerera på Bike och knappt kunna vänta på att nästa nummer ska komma hem i brevlådan. Det finns säkert otroligt mycket material som man kan ge ut men inte riktigt vågar.

Det e iaf vad lilla obetydliga jag tycker....

//A

Skulle nog ge lite mer om dom skrev oftare om roadracing och inte bara en bilaga varje år.
Dom kunde ha ett repotage i varje nummer,behöver inte ens va stort..

Släng ut custom hojarna från tidningen,dom stjäl bara massa plats..

samma bilaga??

om inte jag minns fel, så var årets roadracingbilaga i BIKE samma som den året innan rent textmässigt med några nya bilder inlagda. Detta tycker inte jag känns sådär seriöst ifrån BIKE.

Calypso skrev:
om inte jag minns fel, så var årets roadracingbilaga i BIKE samma som den året innan rent textmässigt med några nya bilder inlagda. Detta tycker inte jag känns sådär seriöst ifrån BIKE.

Precis.

Det som skulle behövas är en bilaga med lite repotage & resultat från våra svenska tävlingar. RR-SM o supporterklasserna så att man kan känna igen sig lite.

MotoGP och WSBK i all ära - men för oss vanliga människor vore det kul att få läsa om tävlingar man deltagit i eller åtminstonde varit och tittat på.

//A

Jag var tyvärr lite itydlig i första inlägget.
Undersäkningen är inte initierad av BIKE och påverkar således inte det redaktionella arbetet med de enskilda numren.
Målet med undersökningen var att försöka få ett begrepp om hur "vanliga", dvs sådana som inte tävlar själva, prenumeranter har för åsikt om den Roadracingbilaga som kommit med BIKE. Detta för att försöka få en klar bild över om bilagan är ett bra sätt att marknadsföra svensk RR.
Personligen tycker jag att BIKE kunde ha betydligt mer reportage från SM/SO och även mer intervjuer med såväl etablerade som icke etablerade förare. Dock kan inte jag påverka det mer än ni andra genom att maila/ringa dem och påpeka detta.

Fler röster!

Jag tycker RR bilagan var kanon. Prenumenerar inte på BIKE och tävlar inte i RR ännu.

Men har verkligen blivit sugen på RR så till nästa säsong blir det till att införskaffa en 250SP. :banana

RR bilagan var ok men jag tycker bikeprojects RRFAQ är hästlängder bättre. Fast å andra sidan är den mer inriktad till just framtida RR förare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman