Dc++

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Snälla...nån som kan hjälpa?

Har som många andra problem med att DC++ slöar ner sig tills den efter ett par dar slutar funka helt.
Kan få upp hublistor o se vilka som är inne på hubben men sen är det stopp.

Har letat runt på nätet men inte kunnat hitta nåt bra svar ännu.
Det närmaste jag kunnat hitta är att typ Telia skulle scanna runt o kolla vart trafiken går o sen medvetet slöa ner uppkopplingen.Det skulle tydligen inte heller vara olagligt, eller i alla fall i gråzonen, då dom inte kollar VAD som laddas utan bara vart det laddas.

I alla fall är nu min teori att det inte kan stämma då dom ju i så fall måste kolla ip-nummer o sånt o använda det på nåt sätt för att slöa ner kopplingen....MEN...nu är det så att jag KAN få igång DC++ igen genom att göra en återställning, (jag kör alltså XP),...efter en sån så funkar det kalas ett par dar igen sen är det lika.
Om dom skulle använda ip:n så skulle det ju inte hjälpa att göra en återställning då ip o allt sånt är lika även efter en återställning....
Så med andra ord MÅSTE det vara nåt som lagras på MIN dator i så fall...Men som sagt...VAD kan det vara??

Hoppas nån kan hjälpa då jag börjar bli trött på att göra systemåterställningar var o varannan dag.

Tack på förhand

Om du använder SP2 på din XP... så har Mickeysoft klantat till IP-stacken (med avsikt) så att det funkar piss med fildelningsprogram.

Om inte... ska du söka på gamla inlägg. Det har att göra med att öppna portar i din router.

Tack du Andersbrink...

Men tyvärr..Jag har inte SP2 o vad jag kan läsa mig till kommer jag inte att installera det heller..-> http://www.nyteknik.se/art/36403

Verkar bara ge en massa strul...

O som sagt...jag har letat länge på nätet om hjälp med detta men inte hittat nåt....
Tänkte en sista gång göra en återställning igen o direkt ta en kopia på allt som har med DC-programmet att göra....
Om/när det sen slöar ner igen så ska jag testa att "byta ut" allt o se om det funkar...

Det negativa då blir ju att jag tappar bort alla kölistor osv men det är det värt med tanke på hur det funkar idag...

Ha det Anders

andersbrink skrev:
Om du använder SP2 på din XP... så har Mickeysoft klantat till IP-stacken (med avsikt) så att det funkar piss med fildelningsprogram.

Om inte... ska du söka på gamla inlägg. Det har att göra med att öppna portar i din router.

Lånar tråden lite :rodnar

Efter som jag har installerat sp2 så undrar jag om det går att avinstallera det för att dc skall fungera bättre? Kanske inte skulle haft så bråtom att installera sp2 verkar inte vara nåt bra med det.

smajlet skrev:
Lånar tråden lite :rodnar

Efter som jag har installerat sp2 så undrar jag om det går att avinstallera det för att dc skall fungera bättre? Kanske inte skulle haft så bråtom att installera sp2 verkar inte vara nåt bra med det.

Gjorde samma misstag igår.. :huvet

Förmodligen har Microsoft gjort det så smart att man lär köra in XP på nytt och sen installera SP1'an separat (ladda hem den som en enda stor fil) så att ni inte får med SP2'an av "misstag". Det är förmodligen snabbaste vägen.

Själv kör jag en Norton Ghost disk-image när jag fått upp en grundkonfiguration med unika drivers etc. Tar en timme, men spar rackarns mycket tid när (inte om) det skiter sig.

Prova och gå in i kontrollpanelen. :D

Under ikonen "Lägg till eller ta bort program" kan det vara bra kolla :tummenupp

Finns en rad som heter "Windows servicepack 2" långt ner i listan.

Stod även vid installtionen att om man ville ta bort sp2:an så skulle den finnas där.

Läser ni inte informationsrutorna pöjkar :D

när folk tankar av dig och fyller din upload-bandbredd till max så sjunker din download för att dina verifikationspaket hamnar på kö.
Du löser detta genom att installera ett prog som heter netlimiter och ställer in att din maximala upload inte få överstiga ca 5-10% under din maximala upload-bandbredd. sedan finns där 5-10% över för verifikationspaketen.
Funkade lysande för mig men jag har inte heller installerat SP2

ex.
jag har max 75k/s i upload så jag har satt netlimiter på max 65k/s i upload

Mr K skrev:
när folk tankar av dig och fyller din upload-bandbredd till max så sjunker din download för att dina verifikationspaket hamnar på kö.
Du löser detta genom att installera ett prog som heter netlimiter och ställer in att din maximala upload inte få överstiga ca 5-10% under din maximala upload-bandbredd. sedan finns där 5-10% över för verifikationspaketen.
Funkade lysande för mig men jag har inte heller installerat SP2

ex.
jag har max 75k/s i upload så jag har satt netlimiter på max 65k/s i upload
Funktionen att begränsa hastigheten för upload finns i DC++ åxå...

Anders: Installerade SP2 igår och upplevde just det du beskriver. Finns det någon annan lösning än att backa installationen?

Har själv nyligen lagt in SP2 och inte hunnit testa så mycket ännu. Det enda jag vet är att Bittorrent fungerar men om det går långsammare än tidigare har jag inte hunnit kolla.
Av det lilla jag har hunnit läsa om det så borde det inte påverka varken DC++ eller BT.

Microsoft skriver såhär:
The TCP/IP stack now limits the number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts. After the limit has been reached, subsequent connection attempts are put in a queue and will be resolved at a fixed rate. Under normal operation, when applications are connecting to available hosts at valid IP addresses, no connection rate-limiting will occur. When it does occur, a new event, with ID 4226, appears in the system’s event log.

Taget ifrån: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2netwk.mspx#EHAA

En annan tråd där det finns länkar till patchar som återställer, inget jag har testat själv: http://www.neowin.net/forum/index.php?&showtopic=201363&st=0

Själv så har jag inte mycket över åt SP2.

För det första så blev dc lite smått värdelöst, den vill helt enkelt inte ladda ner något längre.

Bulletproof FTP server slutade fungera, det var tydligen 1 av de 250 program som INTE fungerar med SP2.

Även fast jag stänger av allt som har med XP och dess inbyggda brandvägg så körs fanskapet ändå, fanns inte så mycket mer än att ställa in den på att tillåta alla sortes anslutningar till och från och stänga av alarmtjänsten så man slipper ballongen.

Sen fick jag för mig att uppdatera WinXP på min laptop, ville inte få med SP2, glider in på windows update och vad i hela fridens (hoppade över de riktiga svordommarna) går bara att ladda ner SP2, alla andra updateringar som fanns innan releasen av SP2 var borta, den vill alltså prompt ha ner SP2 i min stackars Laptop.

Aja, laptopen använder i alla fall inga av programena SP2 tar livet av så jag kör den ner i datorn.
Några dagar senare blev hela hdd´n korrupt och gick inte att laga alls.
Gick ju inte ens att fixa den med ultimate boot cd´n.
Slutade med att det sitter en 4gånger större disk i den =) (gratis :D)

Det skyller jag på SP2, den fungerade perfekt innan, inga virus eller nått skit fanns på den. Har mitt egna fort-knox här hemma =).

För den delen så lade min cd brännare av i den stationära datorn när sp2 kom in...... den fungerar ibland med tur

:4skrika :4skrika

Last edited:
Hej på er alla...

Tack för hjälpen av dom som försökte...Tyvärr vandrade tråden lite vidare än jag hoppats...
Dock...var/är nån hjälpt av det så är det ok...

Dock återigen så är det så att JAG inte är hjälpt tyvärr...

Nåra nämnde bla annat detta med att uploadena skulle ta för mycket utrymme o ställa mina paket i kö...
Nu är det så att nu när jag försöker starta så kan jag som jag sa utan problem logga in på vilken hub jag vill...o se vilka som är där...Men inte ens få ner en fillista från nån...o INGEN kan ladda ner från mig heller!..
Men för säkerhetsskull så har jag testat förslagen här...både den inbyggda "uploadlimitern" i DC o den externa....med exakt samma resultat som vanligt...alltså att jag inte kan göra nåt...förutom att se vilka som är inne på hubben...

Det lite skojiga är att om man, som jag ju naturligtvis gjort, kollar runt lite på frågespalter om DC så finns det massor av personer med samma problem som jag...o alltid samma svar....alltså samma som jag fått här...
O inget hjälper tyvärr...

Jag VET ju efter 3 Systemåterställningar att dom hjälper....så NÅT i min dator MÅSTE stänga mig ute från DC++...men jag är ju inte så sugen på att göra systemåterställningar dag efter dag...

Fick en ide´ idag som jag trodde skulle hjälpa....Alltså:

Jag avinstallerade allt som har med DC att göra o efter det så laddade jag ner RegCleaner....o körde det alltså EFTER att jag avinstallerat DC...
Poängen med RegCleaner är ju att det ska ta bort ALLT i registret som inte längre finns i datorn....O jag fick en massa saker att ta bort efter jag kört RegCleaner...inkluderat en massa saker som hade med DC att göra...

Så glad i hågen startade jag om datorn o installerade DC igen.....Med exakt samma reslutat!!!
Alltså, jag kan fortfarande komma in på vilken hub jag vill....men inte göra ett förbenat dugg efter det!!!

Snälla...NÅN måste ju veta vad man ska göra för att få till det med DC!!??

Som jag redan sagt...denna fråga är den mest förekommande om man letar efter hjälp när det gäller DC....Så den som vet svaret är guld värd!!

Det för mig otroliga är alltså...Vadfaaeenn är det som försvinner när jag gör en "återställning"!!??

Ha det...

Har du någonsing använt en extern brandvägg t.ex. Zone Alarm? Isf kan det finnas rester kvar av den installationen som ligger och blockar.

Kan du lista de Services (gör en Export List, finns i Control Panel, Admin, Services) och Processes du har startade i din dator genom att ta upp Task Manager och trycka PrintScreen och klistra in bilden här.

Har DC++ dött eller???? :confused: kan ju inte ladda ner nått knappt få upp en hublista :3freak

kawa1300 skrev:
Det negativa då blir ju att jag tappar bort alla kölistor osv men det är det värt med tanke på hur det funkar idag...

Kan man inte kopiera kölistorna och dyligt i DC++ mappen för att behålla eventuela listor och favoriter m.m. Har set att det finns xml dokument till kölistan. Man borde ju kunna kopiera dessa och flyta över de efter nyinstallation till dc++ mappen och så har man listor och övrigt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back