Samarbeta med polisen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Som alla vet har Bengt Svensson i sitt pressmeddelande skapat stor irritation genom att ifrågasätta om det är dags att förbjuda värstinghojarna.
Jag var så nyfiken på detta så jag ringde upp honom. Han är väldigt positiv till förslaget att bygga en motorcykelbana här i Stockholm eftersom det är långt till Gelleråsen, Sviestad och andra ställen vilket bidrar till att folk kör fort på gata.

Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc.
Man kan alltid ta hjälp utav media för att nå fram med sitt budskap. Kanske med hjälp av kända ansiktet också?

Finns det intresse att samlas någonstans och ta dit polisen för en kväll där vi kan ifrågasätta saker och ting samt att dom kan få berätta varför dom tycker som dom gör? Bengt var positiv till det också ifall det fanns intresse.

Vad tycker ni? Bättre att samarbeta med polisen i ett försök att fixa en motorbana än att stå stilla och trampa på forumet och bara skrika ur sig fula ord om vad polisen är för ena...

// jannica
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
:tummenupp.

Självklart är samarbete mycket bättre än att motarbeta varandra. Hoppas det går fram, så kanske vi i övriga landet vet hur man ska ta efter...

:hej
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
skulle va fint med en bana här, men jag tror inte nån politiker skulle vilja lägga ner pengarna på ett sånt bgge.. :mad:
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Japp!! tycker det är en strålande ide! Jag är på. Så jäkla kul att köra bana men är för långt till gellereåsen.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Låter bra om du lyckas få politiker och media dit.
Polisen har inte så mycket att säga till om rörande byggandet av en motorbana, däremot kan de vara med för informationens sak.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
du är en fantastisk människa som tar bra initiativ.

en sh-lista med riktiga namn ?

1. Anders Jansson - Stockholm
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag tror det skulle kunna hjälpa om det fanns en 'närliggande' bana i Stockholm. Södertälje, Gnesta, Järna är ju FULLT av stora öppna ytor som bara väntar på att asfalteras. :rock
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
en sh-lista med riktiga namn:

1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3. Ronny Norberg - Uppsala
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Plåtniklas skrev:
Jag tror det skulle kunna hjälpa om det fanns en 'närliggande' bana i Stockholm. Södertälje, Gnesta, Järna är ju FULLT av stora öppna ytor som bara väntar på att asfalteras. :rock

Likaså roslagen.

Det finns många gamla grustag man skulle kunna bygga bana i.... alltid bra att bygga i en grop - då sprids ljudet uppåt - inte åt sidorna *läs grannarna*
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Bra idé! Samla Stockholms poliskår på ett ställe, så är vägarna fria! :hjälm

Skämt åsido, bra idé faktiskt.
 

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Djursholm
Hoj
KTM 660 RALLY
[

Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc....

Mm vrålkul! men.. det är nog en mkt tuff uppgift. En motorbana i sthlms närmiljö har diskuterats sedan dackefejden utan resultat.
Jag vet att det "var på G" i sigtuna/arlanda området för 30 år sedan o inte ett spadtag har tagits där sen dess. Sen har det florerat rykten om en VM-bana i enköping med status att ta ett F1-lopp !! ojj snacka om att sikta över trädtopparna..
Allt detta är tomt prat än så länge. All propaganda FÖR nånting är bra.
Lycka till./E
 

sandstream

Guest
1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3. Ronny Norberg - Uppsala
4. Per Sandström - Stockholm
5.
6.
7.
8.
9.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
visst är det bra om det kan byggas en bana i sthlm´s området,, men va fan... sverige kan ju inte hålla på förbjuda allt.. då emigrerar ju snart halvabefolkningen!!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Om ni i Stockholm får en egen bana, vilket torde ta minst 3-5 år även om alla säger ja, hur löser det då mc-döden i övriga landet? :va Om ens i Stockholm då knappast alla som kört ihjäl sig är intresserade av banåkning och skulle kört av sig där i stället. Tror knappast att banåkning är lösningen ens för dem som är där med tanke på hur mycket klotningar man ser där. Enda gången det fungerar är väl om någon tycker det är så roligt att de börjar tävla och säljer/bygger om gathojen.

Men bra förslag att samarbeta med polisen i stället för att skälla på dem. :tummenupp
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Ernst skrev:
[

Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc....

Mm vrålkul! men.. det är nog en mkt tuff uppgift. En motorbana i sthlms närmiljö har diskuterats sedan dackefejden utan resultat.
Jag vet att det "var på G" i sigtuna/arlanda området för 30 år sedan o inte ett spadtag har tagits där sen dess. Sen har det florerat rykten om en VM-bana i enköping med status att ta ett F1-lopp !! ojj snacka om att sikta över trädtopparna..
Allt detta är tomt prat än så länge. All propaganda FÖR nånting är bra.
Lycka till./E


Länkar till projekten:
Enköping (verkar inte hända så mycket)...
http://www.vikingmotorpark.com/

Hallstavik:
http://www.vikingraceway.se/
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
KalleNorton skrev:
skulle va fint med en bana här, men jag tror inte nån politiker skulle vilja lägga ner pengarna på ett sånt bgge.. :mad:
Självklart inte, det är ju knappast så att statliga pengar kommer att användas för att bygga en motorbana, det krävs kommersiella intressenter. Det som krävs av politikerna är att de gör det möjligt för kommersiella krafter att bygga en bana.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Någon tjej här behöver bara gifta sig med en av dom 50 rikaste i sverige så är finnansen klar ;) frivilliga? :tungan

1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3. Ronny Norberg - Uppsala
4. Per Sandström - Stockholm
5. Jonathan Lindegren - Stockholm
6.
7.
8.
9.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det finns ju redan en bana i Enköping som gick igenom allt utom just det ekonomiska att verkligen bygga den.
Det brukar ta stopp där, ingen vill betala för att folk ska åka motorfordon på en bana.

Sen är väl folk i allmänhet väldigt negativa till polisen här på forumet, det hojtas ju en massa i vissa trådar.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top